Wie heeft een foto van CHRONOS ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

uruguay

Wie heeft een foto van CHRONOS ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 16:30

Ik ben op zoek naar meer informatie en een foto van Chronos. Ik heb zelf een OO Seven x Chronos merrie.

Groetjes,

Sabine

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:03

eeehm die heb ik wel 1 *zoekt

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:04

Afbeelding

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:14

ik heb zelf een merrie van Chronos gehad, Ondresse.

Hier wat foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

stephanie1

Re: Wie heeft een foto van CHRONOS ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:58

wij hebben een 00-seven xchronos ruin hij is 5 voor fotos kun je kijken op mijn site

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 08:27

ok leuk paard!

Chronos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 08:47

Je kunt ook even zoeken bij arnd.nl

Rinske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:23

Ik heb een Hofnar x Chronos. Heb wel een aantal foto's van Chronos. Zal ze er morgen even opzetten voor je

Chronos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:32

wel leuk om te zien dat er toch nog een hoop chronossen zijn!

uruguay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 17:56

Leuk als je de foto's erop wilt zetten van Chronos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bedankt!!!!

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:24

Ik heb ook een Chronos, genaamd Masarati. Wij hebben heel veel Chronossen gehad, omdat hij van ons was. Masarati heb ik toentertijd zelf zadelmak gemaakt, was een eitje. Hij loopt ondertussen ZZ-Zwaar. Hij leert heel makkelijk, hij vond de klasse L en M ook niks aan. Toen hij Z begon te lopen kwamen de punten pas echt. Verder hebben we nog een aantal fokmerries van Chronos. Allen een superfijn karakter en geven dit ook door.

Chronos zelf had een superkarakter. Mijn broertje en ik mochten hem vroeger op wedstrijd vaak droogstappen, toen waren we tussen de 6 en 12 jaar. Hij gaf daar niks om. Wij mochten hem ook vaak vasthouden, nou als hij niet betrouwbaar was, mochten we dat dus natuurlijk niet! Het was een superfijne hengst.

Hij heeft veel Grand Prix paarden gebracht. Het leuke daarvan is, dat dat ook door gewone hobbyruiters gebeurde. Wij hebben eens een Chronosveulen verkocht aan mensen uit de provincie Zeeland. Ze had M1 gedressuurd bij de ponys. Ze is in de B begonnen met dat paard en rijdt nu Grand Prix. Enkele Grand Prix paarden zijn: Hidalgo, Mariska vd Linden - Ikone, Anita Rekkers - He Man, Joe Saito - Indigo, Susanne van Cuyk.

Ik was al aan het kijken of ik foto's erop kan zetten. Ik probeer ze er zsm op te krijgen.

Chronos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 09:07

Hoe was/is de stap van jullie Chronossen?

moefeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 09:16

ik rij ook een chronos (x huzaar), bruin en hij heeft geen aftekening. leuk dier on te rijden. foto's in mijn profiel.
de stap van mijn chronos is zijn slechtste onderdeel.
erg beknopt.
maar voor de rest heel goed lopen

Chronos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 11:15

De mijne heeft de neiging om vrij snel lateraal te stappen..

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:24

Ik heb een Pedro x Chronos merrie, nu 3jr oud. Ik volg dit topic even.

uruguay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 15:22

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die foto's hebben. Ik zal ook iets over mijn paard vertellen. Het is een 4,5 jarige merrie van OO Seven x Chronos. Galop is haar beste gang, maar haar draf en stap zijn ook goed. Ze heeft een mooie gesprongen galop en zit ook erg lekker. Ze heeft veel temperament en werkt erg graag voor je. Zodra je haar temperament onder controle hebt kan je echt alles met haar. Ik ben helaas met paard en al gevallen en heb mijn been gebroken, dus kan even niet zelf rijden, maar ze wordt altijd (eerst door mij, nu even door iemand anders) 3 a 4 dagen per week gereden, omdat ik haar nog niet wil overvragen. Het is een paard wat je snel zou kunnen overvragen, omdat ze alles met zoveel plezier doet. Haar karakter is zowel met rijden als in de omgang echt super! Ze is ondanks dat ze erg heet is met rijden wel erg koel in haar koppie. Een traktor of iets anders "geks" kijkt ze niet eens naar.

Rinske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:36

Chronos schreef:
Hoe was/is de stap van jullie Chronossen?

De mijne heeft een hele goede stap! Dat is haar beste gang

Rinske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:44

Hierbij mijn info:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

uruguay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 18:18

Bedankt voor de foto's en tekst!! Als iemand nog meer heeft, zet het erop, hartstikke leuk!!!

Het valt mij op dat het best wel negatief is wat er over Chronos geschreven wordt en dat vind ik niet helemaal terecht. De nakomelingen van Chronos doen het over het algemeen wel goed in de sport en daar wordt weinig over gesproken. De moeder van mijn paard (vm: Chronos) heeft het predikaat KEUR PREFERENT SPORT (Dressuur), dus dat is wel een goede nakomeling in ieder geval. Mijn paardje moet zich nog gaan bewijzen....die is pas 4,5 jaar.

sir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:23

Chronos is een van die hengsten waarvan men achteraf zegt, hadden we er maar meer mee gefokt. Het KWPN heeft hem destijds afgekeurd op zijn nakomelingen na lang wikken en wegen zoals ze zelf zeggen. Vandaar de negative geluiden over Chronos. Uruguay: Ik ken de Moeder van jou paard persoonlijk en dit is een hele gave fokmerrie. Je mag je gelukkig prijzen met een nakomeling van deze merrie

uruguay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 21:38

Ja? Ken jij Lexington Lady? Op papier is het zeker een gave merrie, maar verder ken ik haar niet. Ik ken haar zeg maar als echte fokmerrie met een lekkere dikke buik en ze had toen ik Uruguay kocht een schattig veulentje aan de voet. Ik lette toen eigenlijk vooral op Uruguay en heb niet zo erg op haar moeder gelet. Achteraf vind ik dat wel jammer en zou haar moeder nog wel eens willen zien.

uruguay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 21:40

Waar ken je haar eigenlijk van? Groetjes!

sir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 00:37

Lexie ken ik inderdaad als fokmerrie (heb haar nooit onder de man gezien) haar nakomelingen ken ik bijna allemaal. Ze is een geweldige moeder met een prima karater, ook toen ze gereden werd , ik geloof in 1 jaar naar Z2 dress. ze is nu natuurlijk al ouder met een beetje een doorgezakte rug (zoals zoveel fokmerries) Ze laat vooral een goed kareter na ook hardheid op de benen. Wel laat ze de vader een duidelijke stempel drukken in het extrieur dit is prima als je de juiste hengst kiest. Haar nakomelingen zijn zover ik weet erg werkwillig ervaren het werk vaak als licht en bewegen goed , met een goed gebruik van het achterbeen. De meeste blinken uit in de galop maar hebben ook een erg functionele draf. Al met al een prima Chronos merrie waar je in de fokkerij verschillende interessante kanten mee uit kunt.

Chronos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 08:32

Oei wat lijkt die van mij kwa uiterlijk veel op zijn vader. Er is van Chronos geen goed gekeurde hengst gekomen toch?

uruguay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 08:47

sir schreef:
Lexie ken ik inderdaad als fokmerrie (heb haar nooit onder de man gezien) haar nakomelingen ken ik bijna allemaal. Ze is een geweldige moeder met een prima karater, ook toen ze gereden werd , ik geloof in 1 jaar naar Z2 dress. ze is nu natuurlijk al ouder met een beetje een doorgezakte rug (zoals zoveel fokmerries) Ze laat vooral een goed kareter na ook hardheid op de benen. Wel laat ze de vader een duidelijke stempel drukken in het extrieur dit is prima als je de juiste hengst kiest. Haar nakomelingen zijn zover ik weet erg werkwillig ervaren het werk vaak als licht en bewegen goed , met een goed gebruik van het achterbeen. De meeste blinken uit in de galop maar hebben ook een erg functionele draf. Al met al een prima Chronos merrie waar je in de fokkerij verschillende interessante kanten mee uit kunt.

Wat leuk dat je bijna al haar nakomelingen kent! Heb je zelf ook een nakomeling van haar? Ik ben wel benieuwd naar "broertjes en zusjes" van mijn paard. Wat je vertelt klopt eigenlijk allemaal! Ik wist niet dat haar moeder in zo'n korte tijd Z2 dressuur was! Die van mij heeft ook een super goed karakter en is heel werkwillig! Wat betreft het exterieur bij die van mij weet ik niet zo goed, omdat ik me de merrie niet meer zo goed herinner. Die van mij heeft als vader OO Seven, maar daar vind ik haar niet sprekend op lijken. Uruguay ervaart werk inderdaad erg als licht en daarom moet ik heel goed opletten dat ik haar niet overvraag. En die van mij blinkt ook uit in galop, dus je hebt haar aardig omschreven! haha! Heb je Uruguay ook wel eens gezien in het verleden?