Casco of Lupicor?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

livvy

Casco of Lupicor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 16:13

Hoi,

Ik wil mijn Ramazotti (v. Ramiro) x Notaris merrie dit jaar laten dekken en vind het moeilijk om een keuze te maken tussen Casco en Lupicor. Beide zijn het geweldige hengsten...

De merrie heeft erg strakke lendenen en rug, ook een beetje korte rug. Verder vind ik het heel belangrijk dat het been- en hoefwerk goed en stevig is. De merrie is snel bang en paniekerig dus een stabiel en rustig karakter is ook belangrijk.
Qua beweging mag het achterbeen er wat krachtiger onderkomen en meer buigen. Qua springen heeft de merrie vermogen genoeg, maar blijft iets recht en heeft een hangend voorbeen. (foto's van de merrie in profiel)

Ik heb al behoorlijk research gedaan en Casco en Lupicor staan op dit moment op nummer 1. Wie zouden jullie kiezen, of hebben jullie nog andere suggesties?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:16

Lupicor is een mooie langelijnde hengst, dan zou ik daarvoor gaan.
Solitair zou ook in aanmerking komen. Mijn merrie is ook wat strak in de lendenen, Solitair eerder wat week.

gevonden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:34

persoonlijk ben ik wel fan van casco hoor zie mijn profiel voor mijn casco afstamming, qwa karakter kan ik me geen braver paard voorstellen, maar wel met voldoende eigen mening

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 19:47

het casco is een hengst die zeker verfijnd, hoe zit dat bij lupicor?? ik denk meer groot rammig. ik zou pesoonlijk voor casco kiezen, maar ik heb niet de ervaring om te zeggen of dat in dit geval de beste keuze is. Mijn gevoel zegt zeker casco, een grote topper.

livvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 20:04

Van casco heb ik inderdaad al wat meer nakomelingen gezien. Bijna allemaal leuke paarden.. Ik hoop alleen dat die verfijning niet doorzet in de benen. Mijn merrie heeft al van die dunne beentjes!
Van lupicor heb ik nog niet zo veel nakomelingen gezien, maar degene die ik heb gezien vielen bij mij op door hun goede bewegingen. Wie kan mij vertellen hoe lupicor verder vererft? Is dit inderdaag grootramig?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 20:34

lupicor vererft veel wit. Dat weet ik.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 23:51

Ik vind de nakomelingen van Casco vaak wat beknopt in het lijf.

Zou zelf bij zo'n merrie eerder voor Lupicor kiezen denk ik.
De nakomelingen van hem die ik gezien heb zijn mooi van model, fijn bewegen en stuk voor stuk goed springen.

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 10:18

idd. lupicor.komen erg fijne paarden van, die zowel mooi in het type staan en over een goede springtechniek beschikken (wat ik er van gezien heb) casco geeft vaak war zwaardere paarden, die wel springen kunnen, en bewegen, maar het chique, en het laatste net missen.

Adil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 10:50

gomir schreef:
Ik vind de nakomelingen van Casco vaak wat beknopt in het lijf.

Zou zelf bij zo'n merrie eerder voor Lupicor kiezen denk ik.
De nakomelingen van hem die ik gezien heb zijn mooi van model, fijn bewegen en stuk voor stuk goed springen.

Dit ben ik niet met je eens, Casco een mooi gelijnde hengst met voldoende lengte naar mijn mening. Ik heb zelf een Casco-nakomeling gezien (Casco x Cavalier x Indoctro x Concorde), een dochter uit een paard dat ik verzorgde. Het is een een zeer sterke merrie, met een behoorlijke bouw, goed beenwerk en heeft ook zeker voldoende lengte. Het is absoluut een merrie met maat, maar dat is haar moeder ook. Ik zal eens kijken of ik wat foto's van haar kan maken (ga er binnenkort weer eens langs dus). Dan zal ik ze je toesturen, foto's van de moeder heb ik ook nog wel ergens

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:22

Ik zeg ook niet dat alle Casco's beknopt zijn, maar een heel stel van de paarden die ik gezien heb zijn dat wel.
En aangezien TS zelf al aangeeft dat de lengte een aandachtspunt is zou ik persoonlijk niet met Casco dekken, maar zou van deze twee Lupicor mijn voorkeur hebben.

Maar de foto's zie ik graag als je ze nog hebt

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:27

ik heb nog geen enkele casco gezien die beknopt is, maar ik vind ze nogal zwaar gebouwd, en weinig ras uitdrukking hebben.

livvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 12:34

Wat een verschillende meningen iedereen! Ik hoor over beide hengsten positieve en negatieve dingen. Toch neig ik op dit moment meer naar Lupicor. Maar meer reacties zijn zeker welkom!

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:57

Desiree schreef:

Vrienden van ons hebben een donkerbruine jaarling van Lupicor lopen, zit weinig wit aan.

Ze komt uit een donkere Silvio-merrie. (dezefde Silvio als van Shutterfly)
Het is een heel bloederig diertje om te zien.

even spelfout eruit gevist
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 08-03-06 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:06

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:41

tienus63 schreef:
Desiree schreef:

Vrienden van ons hebben een donkerbruine jaarling van Lupicor lopen, zit weinig wit aan.

Ze komt uit een donkere Silvio-merrie. (dezefde Silvio als van Shutterfly)
Het is een heel bloederig diertje om te zien.

even spelfout eruit gevist

Ik heb een donkere merrie van Gran Corrado uit diezelfde Silvio staan. Wist niet dat het familie was van shutterfly. Leuk om te weten.

Roos_s

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 10:20

ik zou als ik jou was ook voor lupicor gaan. Casco is wel leuk, maar ik denk als ik jou verhaal zo hoor dat je dan beter voor lupicor kunt gaan -> goede nakomelingen!

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 12:31

livvy schreef:
Van casco heb ik inderdaad al wat meer nakomelingen gezien. Bijna allemaal leuke paarden.. Ik hoop alleen dat die verfijning niet doorzet in de benen. Mijn merrie heeft al van die dunne beentjes!
Van lupicor heb ik nog niet zo veel nakomelingen gezien, maar degene die ik heb gezien vielen bij mij op door hun goede bewegingen. Wie kan mij vertellen hoe lupicor verder vererft? Is dit inderdaag grootramig?

Casco verfijnt zeker niet op de benen. Het is niet grof maar méér stevig, echt van holsteiner.

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 12:34

Van Casco krijg je trouwens ook 100% schimmel!
Of je dat leuk vind weet ik inderdaad niet, en Lupicor vererft wel veel wit door (uitzonderingen daargelaten).

livvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 12:57

Ja ik weet het, schimmels zijn niet mijn favoriet, maar om nu op de kleur te gaan selecteren... Mijn hoofddoel is natuurlijk om een goed paard uit mijn merrie te fokken.
Weet iemand hoe casco nakomelingen bewegen (ik weet dat de galop doorgaans goed is), maar hoe zit het met draf en stap?

Twinklebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 14:53

Ik heb een vierjarige Casco-merrie, en die kan heel behoorlijk stappen en draven. Juist met de galop heeft ze wat meer moeite. Op zich is de galop niet slecht, maar ze heeft nog zo'n grote sprong dat ze zichzelf een beetje in de weg zit.
Ze is wel wat vierkant gebouwd, terwijl haar moeder redelijk langgelijnd is. Foto's staan in mijn profiel.
Oh ja, qua karakter kan ik me geen beter paard wensen.

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:53

ik heb een 10 maanden oud veulen van lupicor.
de moeder kwam van de ucina-lijn( en de vader dus lupicor).
een zeer mooi beestje met een ongeloofelijk ruime gangen en een enorm springvermogen.
bij ons in de wei liggen heel veel boomstammen. En vanaf haar 6 maanden crossed ze al door de wei en springt alles wat ze tegenkomt! Beetje raar voor een veulen zou je zeggen wat springen zit niet echt in de natuur van een paard.. maar ze vind het geweldig.. ik kan wel een filmpje plaatsen! van de sprongtechniek ga je bijna kwijlen

Viennanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:37

Bij zo'n merrie zou ik zonder twijfel voor Lupicor gaan. En ik heb ook veel beknopte, zware casco's gezien.

Ruchet

Re: Casco of Lupicor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 13:14

Ik vind dat Casco over het algemeen veredeld, en nog niet de gemakkelijkste karakters geeft.
Verder een super hengst hoor

Ik zou voor Lupicor gaan !

Ruchet

Re: Casco of Lupicor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 13:16

Beknopte Casco's heb ik nog niet gezien, zelfs die van ons is langelijnd en die komt uit een merrie die twee handen te kort is.

livvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 17:07

Allemaal erg bedankt voor de reacties, ik denk dat ik idd voor Lupicor ga! Waar ik nog wel naar op zoek ben is de exterieurindex van Lupicor. Deze staat niet op kwpnstallion.com. Zal dit zijn omdat hij nog te weinig nakomelingen heeft? Of heeft hij er wel een, maar is het een dode link?