Kleine jongetjes worden groot(Ragazzo S)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FlairS

Kleine jongetjes worden groot(Ragazzo S)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 14:44

Vandaag werd ik opgebeld door de eigenaresse van een merrie die bij mij op stal heeft gestaan en 8 maanden geleden naar een andere stal verhuisd is.Gisteren was ik even bij haar paard wezen kijken toen ik op bezoek was bij de nieuwe eigenaren van die stal en kreeg te horen dat ze een, door een wichelroede vrouwtje bevestigde, zeer ernstige darminfectie heeft.Ik bekeek haar en had een donkerbruin vermoeden dat de oorzaak van haar opgezette buik wel eens een heel andere reden zou kunnen hebben.En inderdaad de eigenaresse belde om te vertellen dat haar paard binnen nu en 2 weken de moeder zou worden van een veulen Ik bood meteen aan het veulen over te nemen tegen alle kosten en nog wat meer maar gelukkig is zij ,en zijn haar kinderen ,er hartstikke blij mee omdat de enige man met alles er nog aan onze ,nu bijna ,3 jarige hengst was in die tijd.Het gekke is dat ik 8 maanden geleden bij een helderziende geweest ben die mij vetelde dat er een veulen zou komen aankomend jaar.Omdat ik alle merrie's nog hengstig had gezien tot de tijd dat de kerel uit de groep ging,verklaarde ik haar voor gek.Ze heeft dus wel gelijk.
Dus binnen nu en 14 dagen wordt FlairS oma
De boosdoener:
Afbeelding

De donkerbruine Ragazzo: V Rubiquil,M FlairS vvdm Whinny Jackson

Volgens de eigenaresse van de merrie had ze het slechter kunnen treffen..... (eigen woorden)

petraaken

Re: Kleine jongetjes worden groot(Ragazzo S)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:57

Woei, dat is nogal een nieuws zeg. Proficiat toekomstige oma.

Heb gisteren foto's genomen van mijn 10 maanden oude Rubiquil hengstveulen/jaarling. Als hij dit jaar niet verkocht geraakt zijn we van plan hem dan voorlopig maar aan te houden.

Bucephalus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:20

Hahahahaha, Flair!! Leuk voor je!! Ik hoop dat er straks een gezond veulentje in de wei loopt. Grappig, dat die helderziende het bij het rechte eind had!

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 15:27

Bucephalus schreef:
Hahahahaha, Flair!! Leuk voor je!! Ik hoop dat er straks een gezond veulentje in de wei loopt. Grappig, dat die helderziende het bij het rechte eind had!

Ben blij dat het baasje van de merrie helemaal in de Gloria is.Ik zag al rechtzaken boven mijn hoofd hangen enzoo.....

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:35

Hij heeft in elk geval bewezen dat hij een man is. . Inderdaad fijn dat de eigenaars het leuk vinden. Rechtszaken daarover zijn niet fijn.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:12

Leuk zeg
Bedoel je Flo die drachtig is?
Zal vast een leuk veulen worden

Ragazzi ziet er trouwens goed uit, hij is flink gegroeit (iig in de breedte) sinds de laatste keer dat ik hem heb gezien!

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 17:14

Nee Nicole van Marga!

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:20

Wist helemaal niet dat die weg was!
Nouja dan wordt het waarschijnlijk erg leuk veulen

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 17:23

Afbeelding

Hier was hij zelf 3 jaar geleden nog een jochie en nu wordt hij zelf papa

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:15

Gefeliciteerd met je kleinpaard

Kan me voorstellen dat je blij bent dat de merrie-eigenaar het geen probleem vind. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat de merrie-eigenaar blij is met een veulentje op komst! En ja, ze hadden het zeer zeker slechter kunnen treffen

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 19:00

Inmiddels weet ik ook weer van welke vader de moeder is:Amethist(zal jou bekend in de oren klinken Dees _

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 19:40

Yep - dat wordt een heel leuk veulen als het gezond ter wereld komt! Mooi bloed!

Plaats je fotos als het geboren is?

wendy1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 20:09

En dat wordt nummer 1 van onze stoere vent!

Afbeelding

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 20:13

wendy1986 schreef:
En dat wordt nummer 1 van onze stoere vent!

Afbeelding

Foto 3 inmiddels Wendy!

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:03

Volgens mij word het een heel mooi veulentje.

Ik ga ook zeker even op kraamvisite als de kleine geboren is (lekker beschuit met muisjes ).

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 07:34

Wordt wel weer eens tijd voor beschuit met muisjes!!!
Tijd geleden.

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 20:58

Inmiddels vind het baasje van het toekomstige veulen nog steeds hartstikke leuk maar kwam net wel aan de deur om over de kosten te praten Ze wil het veulen namelijk laten opnemen in het hulpveulenboek en daar moet DNA voor worden onderzocht e. d. en of wij daar dan aan mee willen/moeten gaan betalen Ik heb haar weer aangeboden het veulen te kopen tegen de door haar gemaakte kosten en ,,het gebruik,,van haar merrie maar dat is dus ook de bedoeling niet.Ik had het al een beetje verwacht dat ze,na goed gesprek met anderen,met de vraag zou komen over geld dus was een beetje voorbereid....
Wat vinden jullie een redelijke vergoeding voor ,,het gebruik,, van een merrie om een veulen uit te fokken?

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:07

Ik zou zo'n veulen wel durven kopen, ik zou er een 1.000 euro voor bieden.
Als men toch met geld wil gaan praten - de kosten van het veulen ter wereld laten komen zal een 500 euro zijn (inclusief extra voer merrie). Zou voor de zekerheid de merrie wel even bijverzekeren tegen bevallingspech.

Een veulen dat gezond op de wereld staat vertegenwoordigd een waarde. Dus je zou zelfs een dekvergoeding kunnen willen, ook al was het een ongelukje. Gewoon meewerken aan het DNA onderzoek - maar ik zou niet betalen voor zo'n test. Immers, het veulen heeft waarde zonder papier. Meebetalen aan het papier is gewoon meebetalen aan de waardevermeerdering van andermans bezit.
Laatst bijgewerkt door Dees op 07-03-06 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 21:12

Ik wil het velen best hebben:een papier zegt wel iets maar niet alles.Het DNA onderzoek is niet om na te gaan of het veulen wel van onze hengst is maar ze wil er een papier bij.€ 1000,00 zat ook in mijn hoofd.Ze zitten zelf in de verzekeringen dus het paard zal wel aan alle kanten verzekerd zijn denk ik maar ik zal er inderdaad een balletje over opgooien.We zitten dus aardig op een lijn Dees

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 19:16

Vanavond hebben we dus een gesprekje.We hebben een ,volgens ons,aardig voorstel om het veulen te kopen en we zullen de kosten die gemaakt moeten worden om de merrie extra te verzekeren tijdens de bevalling betalen als ze het veulen niet wil verkopen.

Odess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:42

Stiekem is dit eigenlijk wel heel leuk, een veulen van je eigen hengst! Ben benieuwd hoe het afloopt en hoe de kleine eruit ziet! Succes met het gesprek!

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 19:46

Wil het ook best graag kopen.Maar dat heb ik haar maandag meteen aangeboden en daar wilde ze niets van weten

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 07:25

Jammer!We hoeven het veulen niet te kopen.Ze zijn er inderdaad heel blij mee,alleen de man des huizes had toen hij het hoorde enige moeite met het geheel(niet manoneigen trouwens)Ik heb met de mensen afgesproken dat eventuele kosten die uit de bevalling voortkomen voor onze rekening zijn,althans dat deel dat niet door de verzekering vergoed wordt, en dat alle kosten die voor het veulen gemaakt worden op hun rekening zijn.De merrie is verzekerd en ook de bevalling zit daar bij in.Sinds vanacht slapen we met een telefoon naast het bed zodat ze ons kunnen bellen om bij de geboorte te helpen.Nu hopen op een leuke surprise en dan komen er zeker foto's.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 12:51

Ben inmiddels gisteren maar eens de merrie van dichtbij gaan bekijken en inderdaad heeft het er alle schijn van dat ze een dezer dagen bevalt.Nieuwbakken drachtige merrie-eigenares is zich met een bloedvaart aan het inlezen in allerlei bevallings en veulenboeken want daar heeft ze zich natuurlijk helemaal niet mee bezig gehouden

zaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:42

Volgens mij snap ik het niet helemaal. Toen ik begon met lezen en las dat ze een drachtige merrie heeft van jouw hengst en hem zelf wil houden dacht ik direct: Oh dan moeten ze een bedrag betalen aan de eigenaars van de hengst. Ze willen het veulen immers houden en als ze het ooit verkopen krijgen zij al het geld en jij niets terwijl het ook van jouw hengst is.
Meebetalen aan iets waar jij toch sowieso niets van krijgt vind ik een beetje nutteloos.
Het veulen kopen voor 1000 euro zou een super oplossing zijn want zeg nou eerlijk: wie wil er nu geen die van Rubiquil afstamt. Ik wil de mijne niet meer kwijt!

Succes er verder mee!