Ik zie op de foto een paard wat niet alleen lang en vlak in de hals is, maar ook een lange strakke rug heeft. Het lijkt me een rug die neigt naar te strak, niet soepel verend. ER mocht wat meer glooiing in de bovenlijn, het is nu allemaal heel recht en horizontaal.
Dus zoek je een hengst die zijn nafok "kap" in de hals meegeeft, en dan ook graag een beetje verticale aanzet als je een dressuurmodel zoekt.
De hals en rug van je merrie is voor een dressuursportmodelletje echt niet te lang, het is juist een pluspunt. Okee, je wilt niet langer, maar korter hoef je ook niet te willen hoor. Wat jij wilt is meer welving - dan is de lengte mooier om te zien.
Op deze merrie kan je een heleboel hengsten proberen. Ik zou zelf op zo'n merrie in de richting van Sandro Hit denken, mooie dressuurtypes met mooie Duitse hals. Maar er is hier veel mogelijk. Succes met je keuze - bezoek de hengstshows dit voorjaar en de veulentjes keuringen komende zomer, dan weet jij volgend jaar echt welke hengst je wilt gebruiken