Ik weet namelijk wel dat het karakter erfelijk kan zijn, maar ik weet niet hoe dit precies werkt.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Spirit schreef:Maar is het ook altijd zo dat die nakomelingen het karakter van de hengst zelf krijgen?
Want Jazz zelf heeft toch niet zo'n rotkarakter als veel van z'n nakomelingen of heb ik dat mis?
(maar dan geeft hij natuurlijk toch een bepaald karakter door, aangezien veel van z'n nakomelingen zo'n karakter hebben)
FrankavdT schreef:Moeders zijn sterke verervers wat betreft karakter.
Remember schreef:FrankavdT schreef:Moeders zijn sterke verervers wat betreft karakter.
FrankavdT schreef:
Heb toch vaak genoeg gezien dat de moeders soms gevaarlijk waren met een veulen erbij en de nakomelingen als moeders dat ook waren... Je hebt gelijk hoor, een merrie geeft het niet meer of sterker door, maar sommige dingen van moeder zijn toch echt erfelijk!
... Als je dat veulen bij een doodcoole koudbloed had gezet was ze misschien ook wat pittiger geweest later t.o.v haar kinderen maar vast niet zo gemeen als mams! 
en zijn vader stond ook niet bekend om zijn brave karakter en zijn opa weer wel.