Ik vroeg me af wat jullie ervaringen met notaris afstammelingen zijn. Ik heb zelf een ruin van de hengst El Rosso (v. Notaris). Toen ik hem kocht en mensen vroegen naar zijn afstamming kreeg ik herhaaldelijk 'Je bent gek!' te horen als reactie. Van vele kreeg ik dan ook de uitleg wáárom... Dwars, niet werkwillig, erg intelligent e.d.
Omdat ik me destijds niet zo in al die afstammingen verdiepte dacht ik 'het zal wel'. Maar als snel bleek de eerder gegeven karakteromschrijving toch wel heel aardig met die van mijn paard overheen te komen, ook een paard dat ik gereden heb voor een kennisje van me (v. Notaris) voldeed prima aan het eisen-pakketje. Nukkig, chagerijnig, niet altijd even werkwillig en intelligent genoeg om allerlei trucjes te verzinnen om (voor ieders gevoel) onder het werk uit te kunnen komen. Vreemde gewaarwording.
Ik ben erg benieuwd naar wat jullie ervaringen zijn met Notaris-nakomelingen, en of er misschien ook iemand is die mij meer kan vertellen (+ eventuele foto's) over zowel Notaris als El Rosso?!?