Ervaringen met notaris afstammelingen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

Ervaringen met notaris afstammelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 20:17

Hoi,

Ik vroeg me af wat jullie ervaringen met notaris afstammelingen zijn. Ik heb zelf een ruin van de hengst El Rosso (v. Notaris). Toen ik hem kocht en mensen vroegen naar zijn afstamming kreeg ik herhaaldelijk 'Je bent gek!' te horen als reactie. Van vele kreeg ik dan ook de uitleg wáárom... Dwars, niet werkwillig, erg intelligent e.d.

Omdat ik me destijds niet zo in al die afstammingen verdiepte dacht ik 'het zal wel'. Maar als snel bleek de eerder gegeven karakteromschrijving toch wel heel aardig met die van mijn paard overheen te komen, ook een paard dat ik gereden heb voor een kennisje van me (v. Notaris) voldeed prima aan het eisen-pakketje. Nukkig, chagerijnig, niet altijd even werkwillig en intelligent genoeg om allerlei trucjes te verzinnen om (voor ieders gevoel) onder het werk uit te kunnen komen. Vreemde gewaarwording.

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie ervaringen zijn met Notaris-nakomelingen, en of er misschien ook iemand is die mij meer kan vertellen (+ eventuele foto's) over zowel Notaris als El Rosso?!?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 20:21

Notarissen kunnen niet makkelijk zijn, maar ik vind ze over het algemeen niet gek. Ik ken er eentje die Z2 heeft gelopen en ook voor de young riders was uitgenodigd, maar helaas heeft hij ataxie dus kan er tegenwoordig niet meer veel mee gedaan worden. Hij is nu 13. Hij kan ook erg goed springen, maar dat hebben ze nooit met hem gedaan.

ptiteblue

Re: Ervaringen met notaris afstammelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:15

mijn merrie is een achterklein dochter van notaris (moeder kant)
maar ik denk niet dat het help, tis een beetje te ver!

ze is trouwens heel werkwillig, zeer lief!

livvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:53

Ik heb een merrie met Notaris achter de moeder (foto in profiel). Ze is heel lief in de omgang en zeer werkwillig. Wel snel paniekerig en dat is er helaas niet uit te krijgen.

Mijn ervaring: absoluut niet dwars en juist erg werkwillig. De mijne is ook heel intelligent, maar gebruikt het niet tegen me. Binnen twee jaar heb ik haar naar het Z dressuur gereden.

Maar ik spreek natuurlijk maar van een paard...

Mieke

Re: Ervaringen met notaris afstammelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:02

In mijn merries moederlijn zit ook Notaris, het is haar overgrootopa geloof ik...

Notaris heeft de naam wat stugge paarden te geven met moeilijke monden, die nogal eens onbehouwen zijn in de omgang.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:17

Notaris zelf was een heel dominante voshengst. Ik heb een bruine ruin van Notaris gehad uit een Doruto moeder. Hij was naar andere paarden ook wel dominant en om te rijden heel, heel moeilijk. Heel vluchtigerig en super gevoelig. Toch zou ik hem niet willen typeren als dwars of stug.