nou ja de titel zegt het al!! door een klophengst gedekt(wat we dus ateraf wisten, wij dachten dat het een ruin was), en nu dus een ongelukje te verwachten rond 5 april van mijn lieve fjordje!! hebben nog meer mensen hier zo'n kruising want ik wil graag weten hoe het ong. uit komt te zien!
de vader was een schimmel, 1.27 hoog(b-welsh) en mama is een fjord, donker van kleur... en ja wat voor kleur komt er dan uit?
van de kleur kan je nooit zeker weten;) wij hadden een fries op een kwpn.. en die werd ook bruin... nu is het een bruine fries, fries koppie en nek met een beetje een kwpn bouw... maar wel mooi
@monteaura, zou jij dat kunnen uitzoeken? ik denk dat ze iid een aalstreep krijgt! het probleem is dat ik helemaal niets weet van de ouders van de hengst, ik ken alleen de kleur van de hengst, die was een blauw schimmel. mijn moeder zegt dat ik de volgende kleuren kan krijgen :
valk, schimmel, vos ( mama paard heeft een vos kleur op haar neus, net zoals met een "meelmuil"bij sommige donker bruine paarden, allen is die bij haar dus voskleurig)
heel, heel misschien wel een bont veulen, wat ik persoonlijk heel leuk vind...