Welke hengst voor mijn merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welke hengst voor mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 11:37

Ja.. heel stiekem zit ik er toch over te denken..
De mogelijkheid is vroeger vaker besproken met mijn ouders, maar aangezien ik toen nog vollop in de wedstrijden lag en geen idee had wanneer ik ging stoppen, bleef dat idee weg.
Nu ik geen wedstrijden meer rij en eigenlijk alleen nog voor mijzelf train en op rit ga, zou het dus kunnen.
We zijn er vrijwel zeker van dat ze eerder veulens heeft gehad.
Van Rachel weten we eigenlijk vrij weinig voor ze bij ons kwam.
We hebben haar gekocht op een manege hier in de buurt. Ze deden haar weg omdat ze niet geschikt bleek te zijn als manege pony (ik snap waarom )'
Ik moet het nog met mijn ouders overleggen, maar ik weet zeker dat de kans op 'ja' groter is als ze zien dat ik er écht goed over heb nagedacht.

Rachel is sinds 2 maart een 14jarige vosmerrie. Ze heeft een pittig karakter, maar is heel goed in de omgang als je haar vertrouwen eenmaal hebt gewonnen. Ze wil graag voor je werken en kan prima met andere paarden samen zijn, op stal of in het land.
Ze half arabisch half nrps. Ze heeft 3 goede gangen, al zouden die onder het zadel iets ruimer mogen zijn (een hengst die ruime gangen heeft is dus handig )
Rachel is 1.46. De kans dat ik het veulen zelf kan gaan rijden is natuurlijk heel erg klein, aangezien ik 1.83 ben, maar een wat grotere papa is wel een must.
Dus de dingen die ik graag terug vind in de hengst:
-Geen heethoofd
-Hoge stokmaat, maar goed te doen voor dr.
-Ruime gangen
-Wat breeder gebouwd.

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoop dat dit genoeg informatie is, zoniet dan hoor ik het wel.
Alles is natuurlijk nogmaar een idee, maar ik zou het fijn vinden jullie mening te horen.

alabastro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:13

Wat bedoel je met groter?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:22

Ik denk de stokmaat

Tsikala

Re: Welke hengst voor mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:59

Wil je met een NRPS dekhengst dekken, of met een Volbloed Arabier?

Misschien handig om het NRPS hengstenboek aan te schaffen, hier staan alle goedgekeurde NRPS hengsten in, waarvan ook een aantal Volbloed Arabieren die ook goedgekeurd zijn bij het NRPS.

Kijk hiervoor op www.nrps.nl , dit zal je helpen een keuze te maken voor een geschikte hengst. Hier staat een foto van iedere hengst in, met bijkomende informatie, als bijvoorbeeld de kleur en stokmaat van de hengst. Ook staan de adressen van fokker/eigenaar(en) erin, zodat je een afspraak kan maken om de hengst (en) te komen bezichtigen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:05

Inderdaad de stokmaat.

@Melina: Bedankt! Ik zoek geen volbloed arabier, Rach is van zichzelf al erg rankjes en met een arabje erbij zal het veulentje dat ook wel krijgen..