Invloed van Burggraaf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Invloed van Burggraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 10:19

Gisteren stond hier het bericht dat Burggraaf overleden is.

Hoe groot is eigenlijk zijn invloed op de KWPN fokkerij.

Ik vond Burggraaf geen stempelhengst ondanks dat hij veel gedekt heeft. Zijn kinderen leken vaker op hun moeder dan op hun vader.

Hij werd hier nogal eens genoemd als iemand een hengst met een braaf karakter zocht

Essiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 10:22

Ik ken de hengst eigelijk opzich niet=$
Maar wij hebben wel een merrie van burggraaf en die is inderdaad heel braaf alleen ook mank helaas omdat toen ze een veulen was der moeder op der been is gaan staan, dus ze heeft nooit onder het zadel gekunt want dat zou pijn doen.
Maar goed.
Lekker off topic=P

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 14:18

Van Burggraaf zegt men "de veulens worden zadelmak geboren".
In dat opzicht gaf hij zeker iets mee aan zijn nafok.

Ik vind hem geweldig.

livvy

Re: Invloed van Burggraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 15:21

sarabande schreef:
Gisteren stond hier het bericht dat Burggraaf overleden is.

Hoe groot is eigenlijk zijn invloed op de KWPN fokkerij.

Ik vond Burggraaf geen stempelhengst ondanks dat hij veel gedekt heeft. Zijn kinderen leken vaker op hun moeder dan op hun vader.
Hij werd hier nogal eens genoemd als iemand een hengst met een braaf karakter zocht

Ik heb al heel wat kinderen van burggraaf gezien, maar een hoop lijken toch erg op hun vader. Vooral dat achterbeen in galop haal je er zo uit!

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 15:27

Ik heb nog 1 rechtstreekse Burggraaf en nog een Indoctro x Burggraaf , maar allebei lijken ze qua uiterlijk en karakter op hun vader en opa.
Ook zijn het nuchtere paarden.

Ik mag het Burggraaf bloed wel, ook goede allround paarden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 15:34

livvy schreef:
Ik heb al heel wat kinderen van burggraaf gezien, maar een hoop lijken toch erg op hun vader. Vooral dat achterbeen in galop haal je er zo uit!

Ik bedoel exterieur, ik heb er vrij veel gezien die meer op moeder dan op vader lijken. Dat Burggraaf zijn eigen kenmerken meegaf b.v. het karakter is bekend.
Vandaar ook mijn vraag op welke manier hij van invloed is geweest.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:16

Ik heb er ook meerdere gereden. Vondt ze over het algemeen ook veel op vader zelf lijken. Je haalt ze er zo uit. De karakter vondt ik over het algemeen iets minder. Maar als je ze eenmaal voor je gewonnen hebt zijn ze super. Maar ik reedt ze voornamelijk tijdelijk daar ze voor de handel waren dus dat is eigenlijk te kort om ze goed te leren kennen

Roos_s

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:34

nou van de burggraaafjes haal je er zo uit, exterieur is juist hetgene wat die veel doorgeeft!! alleen de achterbenen zijn meestal al burggraaf en de nakomelingen zijn over het algemeen redelijk zwaar gebouwd...
Wel jammer dat tie er niet meer is, zijn goede springpaardjes!

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:36

Burggraaf dekt heel verschillend. Ik ken iemand die heeft burggraaf 2x bij dezelfde merrie gehad. Ene jaar een super mooi dier, het jaar erop een lomp geval.
Maar super allround bloed is het wel, jammer dat er tegenwoordig bijna niet meer zulke hengsten zijn!

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:48

Ik vond het ook een goede hengst met redelijk herkenbare nakomelingen,maar ik ken er idd ook zwaardere en lichtere types van.Ook varierend van flegmatiek tot heet onder het zadel,maar het zijn wel brave nuchtere paarden allemaal.Ik vind wel dat hij zkr van meerwaarde was in de kwpn fokkerij.Ook verefde hij goede gangen en een goed achterbeen gebruik vind ik.

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:45

S'Blieft ( stamboeknaam Hilbert) was zoals al aangegeven ook een Burggraaf uit een Lucky Boy moeder. Die was niet de makkelijkste in omgang en moeilijk binnen de stal te houden.

Lopen kon hij, springen dus ook bleek later

Je herkend de meeste Burggraven aan hun bobbel op het neusbeen ( lage bobbel)

De meesten hebben idd ook een super achterbeen.