Hoe zit het met lijnteelt /lijnenteelt en wanneer wordt het inteelt, wat is nog acceptabel?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sfieke schreef:Ik denk het wel. Norway is immers van Jazz en UB40 is van Olivi(v Jazz).. Ben zowiezo niet zo van de lijnenteelt!
Ik denk niet dat je zomaar een ongezond paard eruit krijgt, maar naar mijn mening is het toch beter om het niet te doen.
Desiree schreef:Ik ken iemand die een Parcivalmerrie heeft laten dekken met koss.... Ik vind dat ook niks hoor. Terwijl ik Koss een tophengst vind.
Sfieke schreef:Fokken blijft immers gokken. Maar ik denk gewoon dat neven en nichten, broers en zussen, moeders en zonen en ga zo maar even door,
dat dat gewoon niet gezond is
!![]()

ceasario schreef:
Vertel eens waarom ??
Want dit is natuurlijk een antwoord van niks.
fabienne schreef:Het probleem met inteelt is, dat je niet zomaar zeker kunt zeggen of je de goede dan wel de slechte eigenschappen bij elkaar krijgt in de nakomeling.
Desiree schreef:Lijnenteelt biedt geen garantie dat het goed uitpakt. En als het slecht uitpakt, denk ik dat het kwalijker uitpakt dan wanneer je slecht fokt maar dan zonder lijnenteelt.