Sheraton, Val d'Isere, Ultimo...jullie mening!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marghe

Sheraton, Val d'Isere, Ultimo...jullie mening!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 13:56

Hallo bokkers,

Ik ben een hengst aan het zoeken voor een vriend van me. De hengsten waar wij in geinteresseerd zijn, zijn ;

- Sheraton (indoctro X Calypso)
- Ultimo ( Phin Phin X Burggraaf)
- Val d'Isere ( Atlantic X Nimmerdor)
- Vittorio ( Calippo X Martel XX)
- Viento uno (Numero Uno X Wisconsin)
- Vingino ( Voltaire X Cassini)

We zijn zoals jullie zien op zoek naar een jonge henst. Ik zelf ben niet zo thuis in de springpaarden maar heb met veel moeite deze selectie gemaakt.
Zouden jullie me nu aub een klein beetje verder kunnen helpen?
Zou iemand van jullie me meer over deze hengsten kunnen vertellen? Ook foto's nakomelingen zijn welkom natuurlijk. Wat is jullie mening over mijn selectie? Alvast heel erg bedankt! Groetjes Margriet

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 14:28

Hoi wij zijn gisteravond naar Reinie Tewis geweest en we kregen helemaal kippenvel van Vitorio wat een geweldige hengst hij kon ook super bewegen.

Marghe

Re: Sheraton, Val d'Isere, Ultimo...jullie mening!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 14:53

Dankjewel voor je reactie! Vittorio spreekt mij ook erg aan. Hoofdzakelijk omdat hij veel bloed voert. Heb je misschien foto's gemaakt? En wat vond je van Vingino?

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 14:58

Nee ik heb geen foto's gemaakt helaas Vingino sprak mij ook wel aan maar ik vond Vitorio een mooiere beweging hebben

Roos_s

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 16:49

Vitorio is leuk, maar ik vind ultimo zelf ook wel mooi! Leuk paardje en vitorio is gewoon ook heel leuk -> mooi koppie!!

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 17:10

Marghe schreef:
Dankjewel voor je reactie! Vittorio spreekt mij ook erg aan. Hoofdzakelijk omdat hij veel bloed voert. Heb je misschien foto's gemaakt? En wat vond je van Vingino?

Gisteren gezien bij Tewis, viel mij zwaar tegen. loopt zeer matig, achter wijdt, basculeert slecht.. is ook nog erg in de groei blijkbaar, dus het kan nog wel beter worden.

Marghe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 19:19

@ Martichr
Jij vond Vingino dus matig.En wat vond jij van Vittorio? En heb jij misschien foto's gemaakt? Of weet je iemand die foto's gemaakt heeft?

martichr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:46

Marghe schreef:
@ Martichr
Jij vond Vingino dus matig.En wat vond jij van Vittorio? En heb jij misschien foto's gemaakt? Of weet je iemand die foto's gemaakt heeft?

Ik heb geen foto's gemaakt, ken ook niemand die dat wel heeft gedaan, er liep wel een professionele fotograaf, dus ik zou gewoon Reini bellen of er wat jouw kant op kan.
Vittorio leek mij een aardig paard, past echter totaal niet op mijn merrie, dus ik heb hem niet de volle aandacht gegeven..om het even voorzichtig uit te drukken..

Martijn

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:31

Om wat voor merrie gaat het?

Het zijn nogal verschillende hengsten die je opnoemt. Ik kan wel zeggen welke hengsten ik het fijnste vind, maar dan ga ik uit van mijn persoonlijke voorkeur en mijn eigen merrie. En daar heb jij weinig aan...

Marghe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 21:10

Hee, je hebt helemaal gelijk. ik zoek deze hengst voor een vriend van me in Italie. Hij heeft een paard met zwitserse papieren. Maar hij heeft mij gevraagd om een nederlandse hengst uit te zoeken omdat Italia weinig te bieden heeft qua springhengsten. Ik vind het zelf ook erg moeilijk. Ik heb geen foto van de merrie maar ik kan proberen haar te beschrijven;

Het gaat om een vos merrie van 10 jaar, ze heeft zelf Z gesprongen en is vrij zwaar gebouwd. Bewegingen zijn goed maar mag wel op verbeterd worden. Merrie staat goed in het rechthoeksmodel. Ik zou zelf het front iets mooier willen zien.

Hij wou graag een jonge hengst proberen en daarom heb ik bovenstaande hengsten uitgekozen. Mij spreken op dit moment Vittorio (vanwege de bloedvoering), Ultimo en Sheraton wel aan. Nog meer mensen die mening hebben over de bovenstaande hengsten? GR!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 21:31

Ik vind voor zo'n merrie(wat je erover verteld) een hengst als Vittorio erg interessant. Vind ik ook erg fijn bewegen voor een springpaard!

Sheraton vind ik een erg fijn sportpaard, maar over de nafok weet ik eigenlijk niets. Wel een heel aansprekende hengst!
Is in beweging imo wel iets minder sterk dan Vittorio

Ultimo is een heel fijn paard en de veulens die ik gezien heb spraken me erg aan. Kwamen wel uit merries met vrij veel bloed.

Van de voltaire x cassini staat me bij dat ik die wat weinig lengte vond hebben. Als ik naar het paard zelf kijk gaat die op front ook zeker niet verbeteren

Val d'Isere vind ik een ontzettend fijn paard, maar ik denk niet dat ik die zelf op een zware merrie zou gebruiken

Viento Uno had ik zelf helemaal niets mee, maar wel veel mensen gesproken die er erg wijs mee zijn. Verbeterd wsl wel wat op beweging, maar ik heb helemaal niets met dat paard.

_Ananas_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:50

gomir schreef:

Val d'Isere vind ik een ontzettend fijn paard, maar ik denk niet dat ik die zelf op een zware merrie zou gebruiken

Volgens mij is deze verkocht naar het buitenland, stond iig in de hoefslag laatst, stond eerst op www.enterbrook.nl

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 00:43

klopt hij was in den bosch voor het laatst, daarna ging hij naar amerika, naar zijn nieuwe eigenaar.