Nazaten Quattro

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Beber

Nazaten Quattro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 21:40

Wie kan mij meer vertellen over (de nakomelingen van) Quattro?

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 23:42

Op m'n werk loopt er een 2 jarige van rond,mooie vosmerrie nog lang niet uitgegroeid,wel hele goede gangen! Voor de rest wat je van het karakter kan zeggen is ze braaf.

Beber

Re: Nazaten Quattro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 00:08

Foto's en bloedlijn zijn welkom.

ART_UMA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 11:11

Mantovani (Quattro x Sultan)
AfbeeldingAfbeelding

Qantas (quattro x Furioso II)
Afbeelding

Quando-quando (Quattro x Akzent II)
AfbeeldingAfbeelding

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 12:28

Mijn merrie (julio mariner x ramiro) is 23 juni uitgeteld van Quattro

Vorig jaar waren er in ieder geval op de veulenveiling van borculo 2 veulens van Quattro, waarvan1 echt super was een merrieveulen uit een jazz moeder, de andere was verder springen gefokt maar kon ook zeker niet onaardig lopen, op andere veilingen moet er hier en daar ook nog wel 1 te vinden zijn in voorgaande jaren volgens mij, maar dan met je een beetje neuzen.

Verder hebben we naturlijk nog oliver q, nu met harrie smolders, op de olympische spelen van athene met een japanner.
De kampioen bij de 5 jarige springpaarden in lanaken is ook een Quattro, Quicksilber, staat oa ter dekking bij de ijzeren man. Op de website is ook een foto te vinden. Heb hem live gezien, heel fijn springpaard, beetje jolig maar heel fijn karakter.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:21

Nou is dat toch even toevallig.

Laat ik nou net mijn oog op Quattro laten vallen.

Op 8 april is er een hengstenshow bij Nijhof waar ze Quattro laten zien, hij staat op dit moment bij de eigenaar in Duitsland.

Ik heb op het internet gezocht en kom veel afstammelingen van Quattro tegen. Met name in start en uitslagenlijsten en op veulenveilingen.

Mocht er iemand nog wat over hem of over zijn afstammelingen weten dan hoor ik het graag.

just2see

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:53

Ik was ook erg gecharmeerd van de hengst. Dit is nu een hengst die ik echt mooi vind, maar ik heb het me uit mijn hoofd laten praten.
Terecht of niet ? Ik hoorde dat de nakomelingen van Quattro niet altijd de makkelijkste zijn...
Maar nogmaals : ik vind het een beeld van een paard.
Bovendien zijn er niet veel springpaarden met zulke bewegingen.

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 22:54

Heb een tijdje een Quatro gereden en een Mantovani, Het waren beide fijn te rijden paarden, lieten zich fijn bewerken en allebei erg braaf. De Quatro die ik heb gereden was eigenlijk een doodsimpel paard sprong niet zo goed en de gangen waren eigenlijk ook niet bijzonder, de Mantovani was een paard met zeker kwaliteiten voor de dressuur en toonde ook erg.

Amarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 11:36

Tja ze zeggen niet voor niets, fokken is gokken.
Wij hebben tot nu toe steeds ons gevoel gevolgd (wel gekeken of de hengst bij de merrie paste voor zover bekend) en ik moet zeggen het is nog niet tegengevallen.
Zoals het er nu naar uitziet is ons doel om leuke gebruikspaarden te fokken (voor springen en dressuur) tot nu toe gelukt

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:47

Afbeelding
Dit is de Quattro nakomeling op m'n werk,bloedlijn moet ik ff navragen,het ziet er wel naar uit dat het een vrij groot dier gaat worden,maar de moeder schijnt ook groot geweest te zijn.Ze is nu 1,5 en zo'n 1.60 cm en nog steeds erg overbouwd en lange benen.Wel een beetje een volbloed voorbeentje.

EsSther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 15:06

de quattro's die ik ken, zijn over het algemeen iet wat lastige paarden, ze tonen wel een goede sprong, maar zijn moeilijk na te rijden.
plus dat alle quattro's vos kleur hebben, het is natuurlijk maar net waar zelf je voorkeur ligt, bij mij is niet een voskleur.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 15:25

Onyva, een merrie die ik een paar jaar heb gereden, heeft vorig jaar een hengstveulen van Quattro gekregen (Quattro x Indoctro x Concorde). Het is een donkerbruin hengstje met een schitterende bouw, mooi en vooral fijn koppie, goede actieve acherhand, mooi front en het diertje loopt niet maar danst, hij kan echt onvoorstelbaar mooi lopen. Zijn maat is overigens ook voldoende, zijn karakter is super, hij is een heel lief en aanhankelijk diertje.

De dochter van Onyva heeft een 2-jarige nakomeling van Quattro, een merrie (kleur vos). Een heel lief dier en een behoorlijk grote maat, mooi lange belijning en loop krachtig en ruim.