Welke hengst zouden jullie gebruiken op een Habsburg x nooitgedacht x Apalatin merrie.Complete afstamming:http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=77305Sterke punten:Mooie hals, Sterk achterbeen, goed karakter.Foto's:
Wat voor minpunten en wat wil je dat de hengst verbeterd..? wil je een jonge hengst of al wat oudere bewezen..? dressuur of spring hengst
Mindere punten van de merrie zijn:Niet zulke mooie hoevenStand van het achterbeen is niet optimaalZe mist wat souplesse.Dressuur hengst is goed, Springhengst met goede bewegingen is ook prima. Ik ben gewoon benieuwd wat volgens jullie goed past op deze merrie aan de hand van de foto's, de afstamming en de informatie.
Zelf zat ik te denken aan Rousseau om de aansluiting van het gelders bloed en omdat Rousseau als veredelaar te boek staat.
Om bij het KWPN te blijven zou ik denken aan VDL Prestige. Ik ben zelf meer geschikt van Duits bloed. Wat vindt je van de Fidermark zoon Fürst Piccolo? Staat op het landgestüt Warendorf. Heb hem laatst bekeken. Echt een leuke hengst.
Ik denk niet dat Prestige zoveel souplesse zal toevoegen aan deze merrie, ook ben ik bang dat het dan ook erg propperig word.