info over de hengst Daimler

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

UniFlap

info over de hengst Daimler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 17:18

ik wil graag foto's en alle info over deze hengst. Ik kom niet verder dan dat hij in duitsland ter dekking staat

Anoniem

Re: info over de hengst Daimler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:11

Heb 4 jaar een merrie van Daimler gehad. Was een nerveus dier, wilde ook niet voor je werken of alleen van huis. Heeft een lief Lancelot veulen gehad en ook een stresskip van Numero Uno, daarna heb ik afscheid van haar en haar nafok genomen. Was in principe sterwaardig, zeker wat betreft springen en [naam] moederlijn, maar ze flipte op de keuring(2 jaar achter elkaar)
Mijn persoonlijke ervaring is dus niet zo, wat betreft karakter vooral. Was wel een aanhankelijke merrie.

1992 december export naar BRD

HK Bay München-Riem 1993 (03-02)
Goedgekeurd Bayerischer Verband onder de naam Daimler-B.

Eerlijk, pleegt af en toe verzet. Bij begin onderzoek al zadelmak. Houdt zich de eerste weken vast in de bovenlijn en heeft moeite met afbuigen, laat zich moeilijk bewerken en moet altijd aan het werk worden gezet. Zet zich graag vast op het bit. Heeft drie goede basisgangen die vaak onvoldoende tot uiting komen omdat hij niet wil.
Ruime stap. Draf ruim voldoende met voldoende regelmaat maar niet te veel zweefmoment. Galop goed gedragenmet veel ruimte. Toont bij springen ruim voldoende techniek en veel vermogen. Heeft niet altijd even veel inzet. Presteert vooral bij vrij springen goed. In terrein goede galop. Bereidheid om te werken matig tot voldoende. Geen plezier in het werk maar ervaart werk als licht. Voldoende aanleg als dressuurpaard, veel aanleg als spring- en terreinpaard.
Bij aankomst goede voedingstoestand, is tijdens onderzoek enigszins gegroeid. Eet normaal.
Rustig stalgedrag.

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 20:27

ZO Er zijn veel dingen die wel kloppen kwa karakter trekken in het paard waar ik wat info over zoek!!
Bij mij op stal staat dus een Daimler x pion. Hij gaat ook af en toe in het verzet en je moet hem inderdaad ook echt aan het werk zetten! Hij kan alles tm M2 oefeningen en dan flikt hij niks! Hij wil gewoon echt serieus aan het werk.. Hij komt dan juist voldaan over
Kwa gedrag is hij wat zuur maar ik denk dat dat ook wel andere redenen kan hebben
bedankt voor de info!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:35

Pion was ook al niet zo'n makkelijke.
Mijn zus heeft mijn merrie een poosje op wedstrijden uitgebracht. Als ze haar thuis ging rijden en de bak was net gesleept, dus geen hindernissen, wist ze dat ze alleen dressuur moest rijden en was er geen land mee te bezeilen. Dressuur rijden tussen de hindernissen geen probleem. Muts. Helaas was ze op concours erg gestresst, thuis was het eigenlijk wel een fijne merrie om te rijden.

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 20:41

Dan zal hij vast wel een behoorlijk stuk rust van z'n moeder mee hebben gekregen Ik weet niet of hij kan springen, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Volgens mij is hij wel rustig met wedstrijden..

Mansolein

Re: info over de hengst Daimler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:24

wij hebben een merrie vasn Centauer Z x daimler staan en dat is een schat van een paard. Zeer goed bewerkbaar onder het zadel. Wel een pittig en wat dominant karakter naar andere paarden toe, maar voor mensen echt super lief. Hele fijne merrie. Ook haar nakomelingen zijn super!
Wij zijn erg tevreden met haar. Een volle zus van Carmen bracht o.a. lichte tour paard ( dressuur) en 3 paarden die in Amerika 1.40 lopen.