Fokken met Florencio??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tresunique

Fokken met Florencio??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 08:51

Wat zijn jullie ervaringen met de nafok van Florencio??

Wat zijn zijn sterke punten??

Hoe is het voorbeengebruik, achterbeengebruik, lengte van de rug, kleurvererving en karakter??

Op welke zaken moet je letten wanneer je met Florencio dekt?? Met andere woorden: wat zijn zijn mindere kanten?? Waar moet ik voor compenseren??

Wie heeft er foto´s van nakomelingen van Florencio??

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 10:38

Waar je op moet letten? Dat je merrie niet EVA besmet raakt!

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 10:41

EVA is gewoon een griepje hoor, je doet net alsof het een dodelijke ziekte is! Heel veel hengsten hebben EVA maar het is onder veel mensen niet bekend. Heb die van mij ermee gedekt Veulens die ervanaf komen schijnen goed te zijn... ik ben benieuwd! Het hangt natuurlijk ook van je merrie af, hoe het veulen wordt (sommige merries fokken de hengst niet 'na' snap je?)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:15

EVA is dus wél een dodelijke ziekte voor veulentjes, ik denk dat je jezelf er wat beter in moet verdiepen. Ik zal hetzelfde stukje van een wetenschappelijk onderzoek hier nog een keer plaatsen dan kun je het zelf lezen.

Equine viral arteritis (EVA) is an infectious viral disease of horses that causes a variety of clinical symptoms, most significantly abortions. The disease is transmitted through both the respiratory and reproductive systems. Many horses are either asymptomatic or exhibit flu-like symptoms for a short period of time. An abortion in pregnant mares is often the first, and in some cases, the only sign of the disease.

While it does not kill mature horses, EVA can eliminate an entire breeding season by causing numerous mares to abort.

While the mare will shed the virus easily, a pregnant mare infected with EVA may pass the virus to her unborn fetus. Depending on the stage of pregnancy, the fetus can become infected, die, and be aborted. If the infected foal is born, it will only live for a few days.

While there is no specific treatment for EVA, treatment should include rest and in selected cases, antibiotics, which may decrease the risk of secondary bacterial infection. Adult horses recover completely from the clinical disease. However, the virus commonly persists in the accessory glands of recovered stallions, so these carrier stallions continue to shed the virus for years and remain a significant source of infection.

Bacannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:37

Florencio maakt de nafok luxer... je moet bij voorkeur een wat zwaardere merrie hebben of een basismodel merrie, hij verfijndt namelijk. Als je dus zelf een luxe bloederige merrie hebt is hij niet echt geschikt tenzij je een poppetje wil fokken.

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:35

Beste Mark, in het andere topic is EVA al behoorlijk uitgemeten behandeld. Topic starter vraagt hier niet op. verwijs haar dan door naar het andere topic. speciaal voor jou de link: viewtopic.php?f=22&t=540957

Ik heb zelf een extreem luxe nakomeling van Florencio met weinig bot maar wel goed aan de maat. Persoonlijk vind ik het heel mooi hou niet van zwaardere paarden. Ik fok dan ook NRPS. Als je KWPN fokt zal hij zeker buiten de boot vallen. Dus daar moet je heel erg op letten hij veredelt heel erg.

Mijn nakomelig had een mooier front mogen hebben, dit akn ookbij moeders vandaan komen, maar zijn hals komt mij net even te diep uit de borst. e gangen heb ik niks over te klagen. hij heeft zoveel power en kracht super gewoon. Heeft zeker verbeterd op mama. (mama paard is wat vlak in de galop en had meer tot dragen mogen komen wel heeft ze een zeer goed achterbeen).

tresunique

Re: Fokken met Florencio??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 14:24

Ik ben inderdaad op de hoogte van het gehele topic wat hierover op bokt.nl is geweest...........Ik neem dit mee bij mijn uiteindelijke keuze. Op dit moment heb ik voldoende informatie over het gehele EVA-verhaal.

Ik ben nu dan ook vooral errug benieuwd naar de bevindingen van andere fokkers met de nakomelingen van Florencio, wat hij kan toevoegen aan de fokkerij en waar de merrie hem juist een beetje moet compenseren.

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:57

zie mijn eigen ervaring hierboven voor foto's zie mijn profiel....

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:03

Bij ons op stal verwachten ze een Florencioveulen uit een No limit merrie.

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:21

Ik ben ook van plan mijn merrie te laten dekken door hem.Ik fok ook NRPS.Mijn merrie is niet fijntjes maar niet echt groot.Vader is Whinny Jackson en haar moeder is een Olympus.Vader van Olympus was Noran ox en de moeder was een Amor.
Afbeelding

Laat haar bloed, voordat ik besluit naar Florencio te gaan,onderzoeken op EVA

ullaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:29

IK ga dit topic volgen want ik heb namenlijk gehoord dat de veulens helemaal niet zo luxe zijn, ben dus erg benieuwd!

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 22:45

Wij hebben twee hele luxe Florencio's een jaarling en een twee jarige en dit jaar dus dan ook drie van hem drachtig.
Een uit een Donnerhal, ben benieuwd maar ook overtuigd van dat dit een toppertje wordt.
De Donnerhal heeft al eens een supermooie Freestyle gehad en haar andere nakomelingen waren ook meer dan knap.

Henk0075

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:59

Heej Hanneliesje, Heb je van je Florencio nakomelingen foto's ?
Zou wel eens willen weten hoe ze er als 1, 2 of 3 jarige uitzien..

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:02

Zal ik proberen deze week te maken, maar dan weet ik nog niet hoe ik ze op Bokt moet krijgen. Pb anders je email adres even.
De jaarling gaat niet want die staat in de opfok en daar kom ik niet elke week.
Beide hebben een grote maat, moeders meet ongeveer 1.68mt

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:03

ullaatje schreef:
IK ga dit topic volgen want ik heb namenlijk gehoord dat de veulens helemaal niet zo luxe zijn, ben dus erg benieuwd!

Dan heb ik een uitzondering Mijn Painted Black (uit dezelfde moeder) lijkt er wel een bulldozer naast

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:25

Had florencio niet een heel slecht veulenrapport vorig jaar?

bergkraai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:27

Pff is altijd wel lastig om een geschikte hengst te vinden! Florencio vind ik echt een superhengst!!

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:26

Pascha schreef:

Integendeel. Prima veulenrapport. Voor wat het waard is.
Als je de veulens zelf ziet, of minstens foto's ervan, weet je hoe Florencio fokt. Luxe en deftig. Mooie dressuurtypes met een wakkere uitstraling en de hals erop.

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:35

Dees schreef:
Pascha schreef:

Integendeel. Prima veulenrapport. Voor wat het waard is.
Als je de veulens zelf ziet, of minstens foto's ervan, weet je hoe Florencio fokt. Luxe en deftig. Mooie dressuurtypes met een wakkere uitstraling en de hals erop.

Kijk dat zoek ik nou!!!!!!

Maayke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 22:50

Je zou de veulens denk ik toch in het echt moeten zien voor een beter beeld..zo foto is een moment opnamen,het beestje kan op dat moment wel heel anders gaan staan of bewegen..

tresunique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 08:51

Waar kan ik dat veulenrapport ergens vinden??

Ik neem aan dat het een Duits veulenrapport is??

Ben erg benieuwd...............

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 10:50

Was het CGJ die dat een fotoverslag van de KWPN afstammelingenkeuring heeft geplaatst toen?

HEt staat ergens wel op Bokt (al zuigt die zoekunctie echt big-time)
*edit: gevonden:
viewtopic.php?f=22&t=290379&hilit=

tresunique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 18:46

Heel errug bedankt voor de link!!!