Welke NRPS-hengst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Intervarno

Welke NRPS-hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 21:37

Welke NRPS-hengst zouden jullie kiezen voor deze merrie? Ik heb er namelijk niet echt veel verstand van

Afbeelding

Het liefst eentje die een beetje hoogte meegeeft, aangezien deze merrie maar 1,44 meter is.

Aniekepiek

Re: Welke NRPS-hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:42

Intervarno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 21:47

Zeker een mooie hengst!! Maar weet je misschien ook iets over zijn karakter, wat vererft hij?

Intervarno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 21:49

Ohja, voor de mensen die misschien nog suggesties hebben. Haar vader is Sergi van Vreeburch en de vader van haar moeder is Aron. (was ik vergeten erbij te zetten )

verwijderd09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:01

als je richting de duitse hengsten gaat kijken, dan zou ik voor Volltreffer gaan, die heeft naar mij mening net iets meer dan De Vito.
alhoewel mijn voorkeur bij deze pony eerder uitgaat naar een hengst als valentino, dan krijg je ook nog iets welsh bloed erbij, en ze zeggen dat de hengst vergroot.
maar zo kan ik nog veel meer nrps hengsten op gaan noemen, het zou makkelijker zijn als je zelf even aangeeft wat je zoekt.

Ircolando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:12

voltreffer of misschien is Idzard ook wel iets

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:29

wij laten dit jaar een merrie dekken door boy. vind ik een
hele leuke hengst. alleen meet hij maar 1.43

voor de rest vind ik juravel ook nog helemaal geweldig.
fokt goede sportpony's. rijd zelf ook op een nakomeling van
hem; hij is nu voor de 2ex z dressuur. en de fokmerrie krijgt
dit jaar ook weer een veulen van hem. qua beweging is hij
misschien niet de beste, maar goede pony's fokt hij wel
www.stalnieuwmoed.nl staat meer info over hem.
hij meet 1.47 en volgens mij geeft hij die maat wel aardig door.
die van mij is 1.48 en nakomelingen van hem die ik gezien heb, zijn
ook meestal achter in de D en E maten.

neptune van de beekerheide vind ik ook een hele mooie hengst.
goede bewegingen, maar wel een beetje een zware hals vind ik...

ow en van kanshebber heb ik ook veel mooie nakomelingen gezien,
goede springpony's die ook goed konden bewegen....

Intervarno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 16:10

MRmichiel schreef:
als je richting de duitse hengsten gaat kijken, dan zou ik voor Volltreffer gaan, die heeft naar mij mening net iets meer dan De Vito.
alhoewel mijn voorkeur bij deze pony eerder uitgaat naar een hengst als valentino, dan krijg je ook nog iets welsh bloed erbij, en ze zeggen dat de hengst vergroot.
maar zo kan ik nog veel meer nrps hengsten op gaan noemen, het zou makkelijker zijn als je zelf even aangeeft wat je zoekt.

Oké, sorry. Ehm, ik zou in ieder geval dus wat meer hoogte willen en misschien iets fijner gebouwd. Kleur o.i.d. maakt mij niet veel uit. Vooral karakter vind ik erg belangrijk. Dus niet een hengst zoals bijvoorbeeld Jazz (dat is dan geen nrps, dus niet echt een goed voorbeeld, maar ik heb gehoord dat nakomelingen van Jazz over het algemeen geen makkelijk karakter hebben ) Correct me if I´m wrong.

linos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:23

Als karakter en edelheid belangrijk zijn dan zou ik zeker Idzard eens gaan bekijken. Dit is een superlieve hengst en een ongeloofelijke knuffel, iedereen kan dr mee weg rijden. Verder heeft hij super goede bewegingen, veel swung, fokt genoeg maat (meestal D ponys, maar ook E érs) en is heel fijn gebouwd, edel hoofdje etc... kijk op www.nrps.nl kun je fokker bellen om eens te gaan kijken!

Ircolando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:27

over Idzard kan je mij ook een PB sturen, ik ken hem goed en weet veel van die hengst..ik heb namelijk 2 jaar bij hem op stal gereden.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:17

King Kadanz, hij meet 1.48 en hij heeft Z2 dressuur gelopen en internationaal gesprongen, zijn nakomelingen zijn goede allround pony's en ik geloof dat ze de maat ook wel meekrijgen.

Kadanz heeft 2 goedgekeurde zonen! Kassanova en Kadhinoj, die ook interessant zijn voor de fok!

Als je meer info over Kadanz wilt kun je me een PB sturen, ik rijd hem namelijk! dus ken hem als geen ander.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:31

Bachelor past goed.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:42

Citaat:
Ik heb er namelijk niet echt veel verstand van

Wat een geluk dat je op dit forum mensen treft die er, blijkens de meest uiteenlopende reacties, wel verstand van hebben. Het zal vermoedelijk de reden zijn waarom de kwaliteit van de NRPS pony's volgens de Paardenkrant zo sterk gedaald is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:09

En ook mensen die niet kunnen lezen want anders zouden ze geen ponyhengst aanbevelen.

Ik heb een Bachelor nakomeling gezien uit de halfzus van Sergi en die was echt heel erg sjiek, mét maat.

Intervarno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 18:01

Allemaal bedankt! Ik zal eens even onderzoek doen naar de genoemde hengsten

hola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:28

mijn verzorgmerrie is gedekt met nicolai dit is echt een tophengst die zich al bewezen heeft loopt momenteel Z2dressuur en het is echt een schatje!!!! hij staat namelijk bij ons op stal en hijs egt toppie! als ik jullie was wist ik het wel!! nicolai is 1.48 en vererft super karakter zie: www.hengstenhouderijdibbits.tk
doeggies

Intervarno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 20:54

Ben erg benieuwd maar de site doet het niet

marjolein88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:52

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:42

Marjolein 88 , ik heb net Di Caprio op het filmpje gezien, ik twijfelde nog welke hengst ik ging gebruiken......maar Di Caprio gat het nu toch echt wel worden. Moet noch wel ff met de merrie bespreken hoor

stalbluemoon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:27

ismar is ook een super hengst. ik heb nu een veulen van hem en het is een geweldig langbenig veulen en ook een super karakter.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:13

Serge's vader Sjapoer is 1.56, dus het zou kunnen dat je veulen groter uit zal pakken dan jij in eerste instantie denkt.
Wij hebben net een veulen van Isarco op stal. Ook een hele leuke pony en hij fokt goed in de d-maat.

verwijderd09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 02:51

bachelor is een paardenhengst, ik weet niet of je het in die catogorie zoekt. sergi is zelf ook 1.50 meter, dus daar van vader's kant genoeg maat. maar toch zou ik graag weten in welke hoek je het zoekt?