Wie heeft of kent er nakomelingen van Numero Uno

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mel77

Wie heeft of kent er nakomelingen van Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 16:26

Naar lang nadenken heb ik besloten mijn burggraaf merrie te laten dekken voor Numero Uno.
Wie heeft of kent nakomelingen van deze hengst?
Alle info is welkom.

Anoniem

Re: Wie heeft of kent er nakomelingen van Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:03

Dat zal een kast van een paard worden!

Ik heb in 2003 een numero uno gefokt, was een absolute verbetering op de merrie. Er zijn al meer topics over.

Eerlijke, betrouwbare hengst. Heeft veel bereidheid om te werken en laat zich goed bewerken.
De stap is beperkt van ruimte en souplesse. In draf voldoende ruimte en gedragenheid. Krachtige galop met zeer veel balans en souplesse. In galop kan hij zeer goed schakelen, maar houdt het kruis nog iets hoog. Als dressuurpaard voldoende aanleg en geeft zijn ruiter een ruim voldoende gevoel.
Als springpaard zeer veel afdruk. Hij is snel van de grond en springt goed naar boven. Goede voorbeentechniek. Hij basculeert goed maar zou de achterhand iets beter mogen openen. Hij lijkt bijzonder voorzichtig en toont over veel vermogen te beschikken. Als springpaard zeer veel aanleg en geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel.
Gedrag op stal en in de omgang normaal.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Afstammelingen 2000 (september; veulens)
De hengst Numero-Uno werd een uniforme collectie, ruim voldoende tot royaal ontwikkelde, rijtypische veulens getoond, die goed in het rechthoeksmodel staan. De veulens zijn doorgaans hoogbenig en hebben veel uitstraling.
Het hoofd is doorgaans goed gevormd en sprekend. De nek is goed van lengte. De keeluitsnijding zou iets fijner moeten zijn. De hals is goed van lengte en goed gevormd. De halsbespiering is doorgaans voldoende. De schoft is goed ontwikkeld en loopt ver door. De schouder is goed van lengte en voldoende van ligging. De rug is goed gevormd en bespierd. De lendenen zijn iets strak. De bespiering is goed. De goed bespierde croupe varieert van hellend tot iets plat, maar is voldoende lang. De broekspier loopt voldoende ver door. Het voorbeen is correct. Het achterbeen is lang en gebogen. De omvang van het fundament is net voldoende en er is sprake van veel kwaliteit. De stap heeft net voldoende zuiverheid. De ruimte is voldoende. De draf heeft veel ruimte, veel souplesse en veel afdruk. Er is sprake van veel buiging in de gewrichten en de veulens kunnen goed schakelen. De galop heeft veel afdruk en voldoende ruimte. Soms blijven de veulens in draf en in galop iets hoog in het kruis.
Veterinaire bijzonderheden: Bij twee veulens zou de sprong mooier afgewerkt moeten zijn.
De kwaliteit van de moeders was goed.
Getoond: 24 veulens uit 188 in 1999 gedekte merries.

Afstammelingen 2004 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Numero-Uno voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.
Van Numero Uno wisten 15 van de 25 opgenomen merries de ster te behalen. Zijn zoon Tygo is goedgekeurd en acht zonen wisten door te dringen tot de tweede bezichtiging. Zijn bewegingsindex scoort met 109 nog twee punten hoger dan de exterieurindex. Zijn nakomelingen staan goed in het rechthoeksmodel, met lange halzen die zwaar bespierd zijn. De schouder ligt steil, het achterbeen is sterk sabelbenig. De draf is ruim met veel souplesse, kracht en houding.

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 09:50

hey,
ik ben zelf helemaal gek van numero uno kan je vertellen dat het wel een heethoofd is.
verder heeft ie wel goede nakomelingen (laatst nog 1 op de keuring bekeken en die vond ik wel mooi en een paar vriendinnen uit mijn klas niet en wat bleek hij is goedgekeurd) }>
hij heet van gogh (staat bij hanshorn) en je hebt ook nog een viento uno ook een topper(wel leuk om ff een kijkje te nemen)
ik vind het wel jammer dat ik die van mij niet kan laten dekken met uno want mijn merrie is al een engels volbloed en een heethoofd en iedereen zei dat je dan een scharminkel van een beestje zou krijgen (omdat uno ook nog eens de bouw verfijnd) en aangezien uno ook nog wel soms een heethoofd is zou het een heel moeilijk/gevaarlijk paard kunnen worden.

groetjes ravenna

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:15

Ben er op dit moment een aan het inrijden. Heel braaf en betrouwbaar maar wel mans. Het is een ruin maar volgens mij denk hij datie de ballen er nog aan heeft. Hij is nog wat slapjes maar heeft ruimte genoeg in de beweging. Zit heerlijk en kan los een goede sprong maken. Persoonlijk zou ik niet een burggraaf merrie laten dekken door numero uno tenzij je een knots van een paard wil hebben. Hier een foto van unesco: numero uno x faram x lemexico

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die grote kop heeft hij overigens van zijn moeder

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:30

Wij hebben een Numero Uno uit een Burggraaf merrie gehad. De Uno was een schitterend paard. Hij kon bijzonder goed lopen en ook goed springen. Hij had heel veel uitstraling. Hij was niet extreem groot ofzo: 1.67m. In ons geval was Numero Uno met Burggraaf een goede combinatie.

Shira2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:17

wij hebben verschillende numero uno's gehad uit een Landeur x Mythens xx, uit een Voltaire en uit een Ercolando. Allemaal leuke vriendelijke dieren. De Landeur verwacht in mei a.s een veulen van Vigo Uno, een onlangs goedgekeurde zoon van Numero Uno

mel77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 12:21

bedankt voor jullie reactie's en de foto's.
Dat het een groot paard word vind ik niet erg, ik ben zelf vrij lang.
Ik heb nu een paar numero uno x burggraven gezien en dat zag er allemaal heel mooi uit. Goed bewegen en goed springen, paarden met veel front en een mooi hoofd.
allemaal wat ik gezien heb goede karakters, wel temperament maar eerlijk. Kan natuurlijk altijd wel een uitzondering tussen zitten.
Ik ben er nu wel overuit dat het Numero Uno word voor mijn merrie, ik ben erg benieuwd wat voor veulen ik volgend jaar heb.

jumpertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:25

ik heb een Numero Uno op stal.
het is een 5 jr. ruin van 1.75. geen kleintje dus, maar wel een fijn paard om te rijden. Tikkeltje nerveus met rijden naarmate hij warm wordt, maar goudeerlijk!

Fox1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:48

pros_zero heeft een nakomeling van Numero Uno, mss dat je haar kunt pben

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:34

Ravenna schreef:
hey,
ik ben zelf helemaal gek van numero uno kan je vertellen dat het wel een heethoofd is.
verder heeft ie wel goede nakomelingen (laatst nog 1 op de keuring bekeken en die vond ik wel mooi en een paar vriendinnen uit mijn klas niet en wat bleek hij is goedgekeurd) }>
hij heet van gogh (staat bij hanshorn) en je hebt ook nog een viento uno ook een topper(wel leuk om ff een kijkje te nemen)
ik vind het wel jammer dat ik die van mij niet kan laten dekken met uno want mijn merrie is al een engels volbloed en een heethoofd en iedereen zei dat je dan een scharminkel van een beestje zou krijgen (omdat uno ook nog eens de bouw verfijnd) en aangezien uno ook nog wel soms een heethoofd is zou het een heel moeilijk/gevaarlijk paard kunnen worden.

groetjes ravenna

Klopt weinig van, Uno's zijn alleen maar moeilijk en heethoofden in de omgang, verder zodra je er op zit doen ze alles voor je en zijn ze zo mak als een lammetje en super koel. En verfijnen doet ie ook zeker niet, je krijgt eerder meer massa.

Numero uno kan juist beter wel een bloed type gebruiken omdat ze anders heel zwaar gebouwd worden en super lomp!

Verder kunnen alle uno's die ik ken ook dressuurmatig goed lopen.

Wij hebben er zelf ook 1 en die is nu drie.
Hij was een echte duivel als veulen en moest met 2 jaar uit de opfok omdat ie zijn leeftijds genootjes op de grond smeet.
Hij is klein 1.60m maar moeders is ook klein.
Wel een bloed mooi dier om te zien.
Goud eerlijk (als je erop zit )

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:57

Ulissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 22:33

oosterhoff schreef:
Ben er op dit moment een aan het inrijden. Heel braaf en betrouwbaar maar wel mans. Het is een ruin maar volgens mij denk hij datie de ballen er nog aan heeft. Hij is nog wat slapjes maar heeft ruimte genoeg in de beweging. Zit heerlijk en kan los een goede sprong maken. Persoonlijk zou ik niet een burggraaf merrie laten dekken door numero uno tenzij je een knots van een paard wil hebben. Hier een foto van unesco: numero uno x faram x lemexico

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die grote kop heeft hij overigens van zijn moeder

Mooie foto's Oosterhoff bij deze is de halsinzet niet zo zwaar. Bij de meeste Uno's zie ik een lage en vrij zware halsinzet.

Mams had ook een vinger in de pap

Marleen79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 23:40

@ mistal: Wij hebben Numero Uno gebruikt op een vrij zwaar gebouwde Burggraaf merrie, mede op advies van de hengstenhouder. Onze Uno was fijner gebouwd dan zijn moeder en dat was ook precies de bedoeling. Uno wordt dus wel degelijk gebruikt om te verfijnen. Als je Uno zelf bekijkt is dat eigenlijk ook wel logisch: hij is zelf vrij bloederig! Als je deze hengst op een bloederige merrie zet hou je weinig bot over! (Uizonderingen daargelaten)

Van het karakter kan ik weinig zeggen. Alleen dat onze Uno erg brutaal was en veel praatjes had.

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 00:59

bij ons op stal staan 2 afstammelingen van uno en ze zijn mooi gebouwd,soms nog iets iel maar door het rijden word dit vanzelf beter!De uno merrie die altijd net iets te klein was is na haar 1e veulen mooi op maat gekomen. De uno hengst wordt dit jaar ingereden. Beiden prachtig hoofd met klein kolletje.
mijn oom had er ook1, mooie zwarte ,ook super dier!
heeft hij goed kunnen verkopen.(na buitenland voor springsport)
uno,mooie hengst met veel mogelijkheden

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:36

Ik heb ook een Numero Uno van 2,5 jaar oud. Ik heb haar zelf gefokt, de moeder is een Elcar x Telstar (=Nimmerdor).

Ze is donkerbruin en heeft heel veel gelijkenissen met Numero Uno. Springen deed ze als veulen al over de kruiwagen!

Ze is erg aanhankelijk maar wel wat brutaal. Als veulen ging ze ook al haar eigen weg en je moest haar dus aan het halster meenemen naar de wei.
Het voordeel daarvan is dat ze wel goed luistert. Ze heeft tot januari in de opfok gestaan en staat sinds januari thuis. Ze is een wat laat veulen, ze wordt 15 juli 3 jaar oud.

Ik weet nog niet of ik met haar naar de keuring ga dit jaar, ze is nog zo jong...

Numero Uno heeft wel verbeterd op mijn merrie, die is wat aan de lange kant. Ze heeft eenzelfde hoofd gekregen als haar papa en de kleur van opa Libero H. En helaas ook net zoveel manen als papa!
In overvloed

TequilaRos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:35

Hehehe, die manen komt me bekend voor. Ik heb vorig jaar een veulen van Numero Uno gefokt uit mijn Rossini merrie. Een super lief dier die je graag wilt plezieren. Zover je dat over een (bijna) jaarling kan zeggen dan:

Afbeelding

TequilaRos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:35

Ps: voor meer foto's kun je in mijn profiel kijken

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:37

Onze Uno wordt nu zadelmak gemaakt.
Ze had voor het laatst als veulen op de trailer gestaan maar ze was bij het brengen echt heel braaf.
Ze heeft ontzettend veel manen, bijna teveel. Van moederskant komt dat al, maar ik hoor dat het ook van vader komt!
Ze is hondsbrutaal tegen haar weidegenoten, maar niet vals. Van spelen en rennen krijgt ze nooit genoeg.
Vrij schrikkerig, maar daarna gaat ze er wel langs (aan de hand dan).
Zéér langgelijnd. (Komt ook van moeder).
Mooier hoofd dan moeder.
NIet veel fijner dan moeder, flink beenwerk en borstpartij.
Gangen lijken vrij los en ruim, kruis soms wat hoog en rug soms wat weggedrukt los, maar wel aansprekende gangen. Stap ruim en altijd zuiver, draf ruim en soepel en in galop makkelijke wissels (wat ze niet van moeder heeft, die had veel moeite met wissels).

Het karakter doet ons nog het meeste denken aan haar driekwartbroer Nirfan (oa onder Gianni Govoni 1.60m), die was als veulen ook hondsbrutaal en het was echt oppassen met hem. Deze merrie is wat betrouwbaarder maar wel echt eentje die je soms van je af moet slaan, ze lopen je bijna plat.
Haar driekwartbroer was zeer moeilijk met inrijden, we hopen dat deze wat makkelijker is maar dat weten we pas over een tijdje.

Ik denk dat je een goede keus maakt met Uno. Qua bouw zouden ze soms knapper kunnen maar beweging en springen zit er meestal goed in.

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 12:12

Ja, Numero Uno fokt dikke manen door! Ik heb op de Wiemselbach de kunst van het vlechten afgekeken...
De manen héél kort en slechts 1x dubbel doen met hetzelfde elastiekje!

Mijn merrie heeft een flinke kap op haar hals, hebben die van jullie dat ook?

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 21:56

ik ken een 2,5 jarige Nummero Uno. Het is een ruin, maar er word gezegd dat toen hij nog hengst was, dat hij levensgevaarlijk was, nogal losse en lange achterbenen.... Ook was hij heel erg brutaal en is daarom nu al ingereden.........(ben ik het totaal niet mee eens, maar wat doe je eraan)
Onder het zadel is hij superbraaf, dat is hij nu hij ruin is zowiso wel.
Hij is behoorlijk stevig, maar ik heb geen idee wie moeder is, dus er kan ook vanalles van haar kant komen.
Deze Uno kan met ruiter bijna over de staander van een hindernis springen, dat zegt genoeg he?! hahaha

kissmeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 02:14

by ons op stal is een hengst van uno bijna 3 maar nog iets iel in de hals daarom laten we hem nog even henst..maar voor je plezier zet je hem niet maarzo buiten hij is al eens bij zijn baas in de nek gesprongen.over de manen hebben we nix te klagen maar dat komt omdat moeders echt bijna geen manen heeft.haar andere veulens ook niet alleen die 2 van uno wel!dat is natuurlijk wel een verbetering van de hengst op een kale merrie:P

mel77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 09:05

Hoi,

Bedankt voor de reactie's en foto's.
Mijn burggraaf merrie word over 3 weken gedekt door Numero Uno, ik ben benieuwd volgend jaar.

Ik heb hieronder nog wat foto's van een paar numero uno nakomelingen.

De eerste is een Numero Uno x Burggraaf.

Afbeelding

de 2e is een Numero Uno x Mytens

Afbeelding

En de laatste is een Numero Uno x Zagro Z

Afbeelding

Afbeelding

Alle 3 de paarden hadden een zeer goed karakter, de numero uno x burggraaf was wel wakker en allert en daarnaast ook erg speels maar die was nog maar 3,5jr.

De laatste 2 numero uno's hadden flink maat.

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:46

ik heb een tijdje een numero uno in handen gehad, heel mooi grootramig paard, fijn koppie, idd verfijnd door de hengst, maar honds- en hondsbrutaal, wel een echte kroeldoos. En ze kon heel goed bewegen!

Samie999

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:54

Ik ken wel een nakomeling, gefokt op onze manege. De naam van het paard is Vienna Uno. Ik weet niet veel over haar!
Kan ook geen foto van haar vinden, ga er 1 maken voor je!

Lotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 08:19

bij ons op stal staat er een nakomeling van numero uno ... uno du cap.

Zeer mooie 9-jarige hengst ,gaat nu ZZ starten dacht ik (prix-saint george's in belgie)

SUPERdikke manen en een niet al te makkelijk karakter ... nou, 't is wat je moeilijk noemt.
Een paard dat je in z'n waarde moet laten anders heb je een enkeltje richting zand zo voor elkaar.
Hij denkt wel mee en gaat er ook voor eens je een team met hem vormt.
Ook éé,kennig

Niet al te groot trouwens, schat iets van een meter 65? maximum.

Wel super bewegen waarbij met name de stap zeer positief is. Heeft ook aanleg voor de hogere oefeningen.

Correct exterieur en een lekker koppie derop.