Toedeledoki schreef:Hoi Bacannie, ik weet wel wie het is Ullaatje , Havidoff heb ik hele fijne paarden van gezien.Die hengst is zwaar ondergewaardeerd, hoewel hij wel keur is.Zeker een optie voor jouw merrie.En het is toch weer wat anders.Hij vererft een enorm sterk achterbeen gebruik.
Hoi Toedeledoki! Mmm, Havidoff... ga ik zeker eens naar kijken! Had ik geloof ik ook al eens op lijstje... Fokt hij wel een beetje maat?
Suzanne F. schreef:Op een Gribaldi x Balzflug zou ik zeker wegblijven van Johnson, Jazz x Flemmingh. Blijf letten op de kracht van achteren en de bovenlijn.
Mij hebben ze Krack C aangeraden, of ik het doe weet ik nog niet.
Nee hoor, geen Krack C... dan wordt het zo'n reclamezuil
Bovendien vind ik (mijn mening) dat Krack C's een beetje simpel voorkomen... let op dit is slechts mijn mening...
Vwb Johnson... leek mij ook al niets vanwege Flemmingh.
Zidalgo schreef:Rhodium, heb ik mooie paarden van gezien met een sterke bovenljin. En sterke galop. Is wel een nakomeling van Ferro. Maar vind de Rhodium's positief opvallen.
Heb niet zoveel met Rhodium... doet me weinig.
Maar bedankt voor de tip!
Desire schreef:Wil je in het KWPN blijven of maakt het je niet uit?
Uptown lijkt me best interessant voor de jouwe, maar is nog niet bewezen.
Misschien dan een iets meer bewezen hengst: Olivi, zeker veel kracht in het achterbeen en de Olivi's die ik ken zijn mooi bergop gebouwd. Karakter is misschien een minpuntje dan.
Onze Balzflug x Variant laten we ook door Olivi dekken voor bijna 100% zeker.
Onze Balzflug heeft ook iets meer lengte in het voorbeen nodig en eigenlijk een hengst met een goedkarakter, maar welke goede hengst die een goed model en beweging doorgeeft geeft tegenwoordig nog een braaf karakter, weinig, maar ze zijn er nog wel...
Nee hoor hoeft niet perse KWPN. Uptown is toch van Pretendenthoeve als ik mij niet vergis? Mooie hengst inderdaad!
Olivi... Ik denk dat het front te zwaar wordt... en dat is juist wat ik niet wil. Of vergis ik mij nu?
Heb vandaag ook De IJzeren Man gebeld om te vragen welke hengst zij adviseerden. Zij kwamen met Royal Dance en Don Romantic en een zoon van Diamond Hit... Diamoniet ofzo? Sandro Hit raadde hij sterk af vanwege te luxe geloof ik en tot mijn verbazing vond hij Don Schufro ook niet echt passen... zou het voorbeen niet verbeteren, was mijn eigen keuze toch niet zo'n goede
.
Royal Dance en Don Romantic vererven een lang voorbeen en lengte in de hals, precies wat mijn merrie nodig heeft... Stof om over na te denken...