Fjordenvraag:Wie heeft er een nakomeling van Jolande? J-71

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

charlotte1

Fjordenvraag:Wie heeft er een nakomeling van Jolande? J-71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 22:30

Ik heb sinds een paar maanden een fjord en ik weet dat ze iets van 6 veulens heeft gehad. Ik zou weleens willen weten of er hier iemand is die een nakomeling heeft van haar.

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 09:27

Ik heb alleen haar laatste veulen (vicktor) gekend en die is met 3 maanden overleden
Het jaar daarvoor had ze een hengstveulen van Ohlsen Jr (Ubbo), die leeft waarschijnlijk ook niet meer. In '97 had ze ook een hengstveulen van Ohlsen Jr, Sicco. In 1996 een merrieveulen van Drageset, Rolande. Prachtige stermerrie. Staat ergens in Friesland als het goed is. In 1995 een volle zus van Rolande, Pernilla. Heb helaas geen idee waar die gebleven is...
Dit zijn alle veulens waar ik het bestaan van weet, als je meer wilt weten kun je beter contact opnemen met de fokker

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 14:37

Oh en Zirano natuurlijk nog maar die kende je al toch?

charlotte1

Re: Fjordenvraag:Wie heeft er een nakomeling van Jolande? J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 22:10

Ja Zirano die ken ik al ik heb ook regelmatig kontakt met Kim dus ik ben ook op de hoogte hoe het met 'm gaat vind ik wel heel leuk om te weten.

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:15

OKe mooi zo
Heb Rolande ooit wel eens op een keuring gezien, toen werd ze ster. Erg leuk dier, vond haar ook wel op Jolande lijken..

charlotte1

Re: Fjordenvraag:Wie heeft er een nakomeling van Jolande? J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 17:32

Als het goed zou Kim mij nog foto's van Zirano sturen dus ben benieuwd hoe dat die er uit ziet. Op dit moment is ze bezig met longeren met 'm en als het goed is word of is ie al gecastereerd.
Met Jolande zelf gaat het nu ff weer wat minder want ze heeft een zweer in haar hoef en daar heeft ze wel aardig last van, ze liep heel onzuiver op haar linker achterbeen maar de smid is inmiddels geweest en heeft er in ieder geval voor gezorgt dat de druk op die zweer weg is en voor de rest heeft het tijd nodig voordat die zweer er helemaal uit is.

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:17

Oh wat sneu zeg! Hopelijk knapt ze gauw op
Hier wordt over ongeveer een maand weer een neefje of nichtje van Jolande geboren, haar oudere zus uit dezelfde moeder is weer drachtig