Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
brenda21 schreef:Het zijn geen standaard hooi plakken, het zijn van die grote brede plakken, daarnaast staat hij in de wei, en kan hij dus gras eten, er zit alleen niet veel voedingswaarde meer in. Maar wat kunnen we dan het beste geven? 2 plakken s'ochtends en 2 plakken s'avonds?
Leonoor schreef:brenda21 schreef:Het zijn geen standaard hooi plakken, het zijn van die grote brede plakken, daarnaast staat hij in de wei, en kan hij dus gras eten, er zit alleen niet veel voedingswaarde meer in. Maar wat kunnen we dan het beste geven? 2 plakken s'ochtends en 2 plakken s'avonds?
Laat hij er van over? Dat het geen standaardplakken waren wist ik niet natuurlijk.
Kijk hoeveel hij eet, bij voorkeur gewoon onbeperkt. En dat hij gras eet is super, alleen zit er nauwelijks voedingswaarde aan momenteel.
Ook zou ik sportbrok vervangen door veulenbrok.
Mazzel-meid schreef:hoi!
Hier heeft ie ook altijd sportbrok gemengd met veulenbrok gehad, dat omdat ie samen met Darlah stond, en Darlah had dat absoluut nodig. De sportbrok was ook geschikt voor de opfok, alleen weet ik niet of het voor een Tinker ivm de eiwitten helemaal goed is.
Nou heb ik niet het idee dat het slecht geweest is voor hem hoor, want hij groeit als kool![]()
Hooi heeft hij hier vrij weinig gekregen, hij liep op een flinke wei met vollop gras, en ik vond hem eerder te dik dan te dun.
)
, maar ik wil toch even iets kwijt. Ik lees nl. alle reacties en wat iedereen zijn jaarling geeft enzo. Nu durf ik bijna niet te zeggen wat mijn jaarling krijgt (ook 10 maanden). Ik volg nl. het advies wat op de zak staat van Pavo veulenbrok en zij krijgt dus 2 keer per dag 1 1/2 kg veulenbrok. Daarnaast kriigt ze ruim hooi en nog eens 2 keer per dag een schep pulp. Ik moet zeggen dat ze wel jolig is maar absoluut niet dik en ze groeit goed!
Mazzel-meid schreef:2 á 3 kilo vind ik wel erg veel. Kaylen heeft altijd hooguit een paar handjes gehad. En vollop op de volle wei en die was nog best wat buikig![]()
Als ik 'm zoveel gegeven had, had ie door de wei gewaggeld denk ik
Hij doet het dus erg goed op wat wij geven.