van niets naar drachtig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

naomi_s

van niets naar drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 21:34

kan iemand mij vertellen wat de kosten bij de dierenarts ongeveer zijn voor het scannen etc van een merrie rond het insemineren....
mijn merrie toont niet zo snel hengstig en om zeker te zijn dat het eitje goed rijp is wil ik haar dus laten scannen.

andere tips etc zijn natuurlijk ook welkom....

Katoo71

Re: van niets naar drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 08:52

Onze merrie is ook niet hengstig te zien, ik heb haar vorig jaar 3 keer laten scannen op hengstigheid op een gegeven moment zag de dierenarts dat het eitje goed was ze is toen 3 dagen bij de hengst geweest , toen na 6 weken weer gescant en ze was drachtig en toen op 4 maanden weer nu nog 6 weken en dan hebben we er hopelijk een veulen bij.
Ik heb de faculteit uit utrecht laten komen en de kosten waren geloof ik iets van 20 euro per bezoek dat valt dus best mee.
Je moet er wat voor over hebben. paarden kosten nu eenmaal geld.

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 09:44

Bij onze merrie is ook niet altijd te zien of ze hengstig is. Wij hebben haar toen hengstig gespoten na een paar dagen is ze dan als het goed is hengstig. Vervolgens laat je haar dan scannen om te zien of het eitje goed rijp is voor inserminatie. De hengstigheids injectie was bij onze DA E18,95 ex BTW en de folikelcontrole (scannen) E 17,75 ex BTW. Vaak heb je bij een hengstenhouder een heel pakket dan betaal je een bedrag en dan kan je bij hun het hele seizoen je merrie laten opvoelen en scannen. De meeste hengstenhouders insemineren ook niet zonder dat er folikelcontrole heeft plaatsgevonden

naomi_s

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 22:29

oke bedankt!! zijn er nog meer mensen mss?

Anke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:54

We laten er nu 7 scannen en dat kost 16,- per pony.....
visite is 30,-

naomi_s

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 22:46

dank je wel allemaal! ben weer wat wijzer!