waarneer kun je zien aan het veulen dat het moe is

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

binkie2

waarneer kun je zien aan het veulen dat het moe is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 21:32

hoi ik heb een vraagje wanneer kun je zien aan het veulen als het moe is ?? heeft iemand hier kijk op of ervaring mee
als een veulen lekker de hele dag buiten loopt en tegen een uur of 4 smidags weer naar binnen gaat lijkt hij erg moe te zijn het lijkt wel of hij dan stond is zo kijkt hij ook uit zijn ogen
klopt dit of is er iets anders
ik hoor het graag

mariellexxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:35

Je zegt het zelf al, een veulen wat je heel de dag in de wei zet is gewoon helemaal kapot alstie eindelijk zijn warme stalletje in mag.
Veulen slapen 3kwart van de dag, die andere kwart die over is drinken, en eten ze en spelen ze.
Ze hebben dus gewoon veel slaap nodig, net als alle andere jonge dieren.

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 11:37

Wat is het voor een veulen? Als het een paardje is vindt ie het misschien nog te koud nu om buiten te gaan liggen? Dan zou je ze misschien beter tussendoor een keer binnen kunnen doen. Is het een ponyveulen met een aardig vachtje dan zou hij buiten toch ook moeten gaan liggen als hij moe is?

binkie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 20:16

het is een newforest pony en hij vindt het buiten helemaal te gek samen met mijn andere newforest en als je hem naar binen doet gaat hij protesteren en wil hij echt weeer naar buiten toe
dus en als hij emaal binnen is lijkt hij wel stondt zo moe en dan gaat hij eten en dan hoor je hem ook niet meer

mai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 11:20

Ik zou proberen te voorkomen dat hij gaat liggen op een koude en natte grond. Vooral met stevige buien tussendoor is het niet goed om een veulen een hele dag lang buiten te laten staan.
Die van mij kreeg meestal na 1.5/ 2 uur de behoefte om te gaan liggen in het gras.
Laatst bijgewerkt door mai op 01-03-06 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

gootje12

Re: waarneer kun je zien aan het veulen dat het moe is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 11:22

Hoe oud is je veulen?