Veulens Johnson??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tresunique

Veulens Johnson??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 13:39

Ik wil mijn merrie dit jaar misschien laten dekken door Johnson en ben erg benieuwd of er al veulens van deze hengst zijn................Misschien met foto's zelfs??

Ik heb begrepen dat er wel veulens geboren worden rond april, maar misschien zijn er al wat errug vroege veulens??

Ben namelijk errug benieuwd!!!!!!!

karinna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 19:32

Als alles goed gaat komt de mijne rond 8 juni, dus op mijn veulen moet je nog even wachten!

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 00:12

Onze merrie heeft vorige week maandag verwordpen van johnson ze moest nog 7 1/2 week. Het veulen was gedraaid en de navelstreng was afgeklemd! Voor zover we konden beoordelen was het een mooi veulen..Zwart... met 3 witte sokjes achter even hoog en een klein vlekje op het hoofd. Een mooie schuine schouder en vooral Groot!!! echt enorm... Ze wordt nu opnieuw gedekt met Johnson in de hoop op een levend en net zo mooi veulen! Trouwens het eerste Johnson veulen bij ons op stal wordt rond 6 maart verwacht, is een van de eerste in NL

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 01:33

amati schreef:
Onze merrie heeft vorige week maandag verwordpen van johnson ze moest nog 7 1/2 week. Het veulen was gedraaid en de navelstreng was afgeklemd! Voor zover we konden beoordelen was het een mooi veulen..Zwart... met 3 witte sokjes achter even hoog en een klein vlekje op het hoofd. Een mooie schuine schouder en vooral Groot!!! echt enorm... Ze wordt nu opnieuw gedekt met Johnson in de hoop op een levend en net zo mooi veulen! Trouwens het eerste Johnson veulen bij ons op stal wordt rond 6 maart verwacht, is een van de eerste in NL

wat spijtig! vreselijk om zoiets mee temaken zeg! Vanaf wanneer zijn veulens dan levensvatbaar? Toen ik dit las, dacht ik: 7.5 week nog..is die dan niet levensvatbaar?
Vanaf wanneer kunnen ze overleven?

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 07:46

Wij hadden vorig jaar een veulen 5 weken te vroeg en dat was al een wonder, deed het bovenverwachting tot hij na 4 weken een infectie opliep en dat was dan toch teveel.