manen en staart beter en langer laten groeien??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppig

manen en staart beter en langer laten groeien??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 18:28

hallo,

ik heb een friezen. de 1 heeft hele lange manen en de andere wat minder.
mijn vraag is of iemand tips heeft op de staart voller te laten groeien want hij is bovenin wel dik maar onderin minder. ik pluis hem alleen volledig uit als ik wedstrijd heb. wat kan ik verder nog doen? en tips voor de manen zodat deze langer en dikker worden ( zijn manen groeien overigens wel zeer goed ) worden en hoe je ze ook goed kan behouden.

zelf vlecht ik ze altijd in gewone vlechtjes zodat ze ze er in ieder geval neit af kunnen schuren.
heeft iemand tips??

ktink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 19:09

ik heb gelezen, dat als je je paard altijd gevlecht laat (de manen)
dus ook gewoon in het weiland, en als je het 1 keer in de week alles helemaal los maakt en uitpluist, dat de manen dan erg goed groeien en niet kapot gaan door omstandig heden van buiten:P
ik weet niet of je dit dus al deed, en mischien kun je dit ook wel met de staart doen, zodat deze niet afgeschuurd kan worden
en zowiezo nooit met een borstel erdoorheen, dit haalt de haren eruit dus altijd gewoon met de hand uitpluizen!!
noujah,, ik hoop dat je er wat aan hebt!!

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 19:28

Post je dit nou in elke catagorie?
ik tem even!

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 19:58

ktink schreef:
ik heb gelezen, dat als je je paard altijd gevlecht laat (de manen)
dus ook gewoon in het weiland, en als je het 1 keer in de week alles helemaal los maakt en uitpluist, dat de manen dan erg goed groeien en niet kapot gaan door omstandig heden van buiten:P
ik weet niet of je dit dus al deed, en mischien kun je dit ook

Maar doordat ze dan altijd in een vlecht zitten 'sterven' de haren wel af.
Of het gaat juist jeuken (ga maar na bij jezelf, als je allemaal vlechtjes op je hoofd hebt).
Toch?

Het beste is denk ik om de staart zo min mogelijk te doen, en alleen uitpluizen voor wedstrijd. Het liefst ook zo bij de manen.
En echt zo min mogelijk met een borstel, want dan trek je de haren er zo uit.
Je hebt ook van dat equishine, of equistar (of hoe heet dat, zo'n oranje flesje) in de winkel, dat maakt de manen/staart heel goed 'doorkambaar' (in jou geval dus uitpluisbaar) en dan gaan ze niet zo snel in de klitten zitten.

Anoniem

Re: manen en staart beter en langer laten groeien??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 20:47