United of Weltino??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bookje

United of Weltino??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 16:14

Hallo Mensen,

Wij willen misschien deze voorjaar onze merrie laten dekken. Nu twijfelen tussen 2 hengsten, namelijk Weltino en United. Wij vinden deze heel erg mooi en ook goed qua beweging.

Heeft er misschien iemand ervaring met nakomelingen van deze 2?
Onze merrie is niet zo groot, 1.63 en heeft een wat te korte stap. Van ons zou het veulen wel wat groter mogen zijn en de stap wat ruimer.

Over allebei deze hengsten is niet zo heel veel informatie te vinden. Weet iemand misschien meer over deze hengsten, of filmpjes op een site van deze 2?

Afbeelding
United (Krack C x TCN Partout) 1.67 meter

Afbeelding
Weltino (Weltfeuer x Polany) 1.70 meter

Alvast bedankt!!

xafir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:19

ik zou voor weltino gaan dan!
je merrie is niet zo groot en united is dan wel 1.67 maar die vind ik nou ook niet zo groot tonen, wij hebben 2 veulens van united beide uit merries boven de 170 en ze zijn niet echt heel groot

weltino ken ik niet zo, maar als je uit deze 2 gaat kiezen zou ik voor hem gaan

kimberley12

Re: United of Weltino??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:31

er is zat te vinden op internet over united en weltino

voor united kun je kijken op www.uytert.nl en voor weltino op
www.radstake.nl of www. johann-hinnemann.com
veel succes verder!

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:32

ik zou ook voor weltino gaan, heb hem 2 jaar geleden gezien op de stallionshow in zwolle, echt super was het om hem daar te zien, hele mooie bewegingen, en veel aanleg voor de piaffe en de passage.

bookje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 16:36

Bedankt voor jullie reactie, dat was echt super snel!!

Ja ik weet dat united niet zo groot is, maar ik dacht dat hij nog wel wat zou groeien omdat hij dit jaar pas 5 wordt. Nog bedankt voor die sites, die had ik trouwens ook al gevonden, maar er moet toch nog meer zijn lijkt mij.. Er is al een site met hengstenfimpjes maar deze twee staan er net niet bij..http://www.pro-stallions.com/etalons%20angl.htm

Misschien is er een andere site met nog andere fimpjes.. Of foto's van nakomelingen is misschien ook wel leuk!!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:28

Waarom ben je op deze 2 hengsten uitgekomen. Ik vind ze nl.l nogal totaal van elkaar verschillen.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:28

wij krijgen deze weel ons 1e united veulen dus dan kan ik ook mee praten ,ik zou gewoon voor united gaan,mits hij op je merrie past en wie weet kotm die piaffe nog wel,united is pas ook 4 dus die aanleg van alleen weltino slaat nergens op,hij al t best kunnen maar over united kun je nog niet oordelen op dat punt

Typhoon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:34

Ik zou kiezen voor Weltino,Wij hebben een bijna 3 jarige Weltino.Echt een zeer mooi paard.Kan zeer goed bewegen.Hij meette in november 1.71. Ik zou echt voor Weltino gaan als ik jou was!!!!!

ART_UMA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:01

Tja ik ben bevooroordeeld (mijn eerste veulen is van United), en die heb ik natuurlijk gevolgd: voor een filmpje over united nakomelingen kijk naar http://www.youtube.com/?v=vPaKjFXv9ac (afstammelingenonderzoek) Qua maat zijn de veulens niet klein, maar ik heb geen reuzen gezien. De bewegingen waren best goed (met name ook de galop). Ik zou zeggen dat de veulens niet zwaarder zullen worden als de moeder.
z'n nieuwe officiele maat is 168 (omgeroepen op het laatste HK).
Een slecht stukje film hier van united los in de bak http://www.zippyvideos.com/149265325319 ... nited_mm2/

Weltino ken ik niet, maar op de site van radstake: Weltino, voor merrie’s met wat bloed de ideale hengst om topdressuurpaarden te fokken. Hier lijkt het verschil me duidelijk, ik denk dat United het ook goed zal doen op een wat klassieke merrie, waar je dan met Weltino zwaar uit zou kunnen komen.
En ik vraag me af wat de rede is voor de keus met Weltino, dat is nou niet de meest bekende hengst.

Typhoon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:23

Het gaat toch ook niet om of de hengst bekend is?Je zoekt een hengt die bij je merrie past!Wij hebben zelf een jonge Weltino en heb verschillende Weltino gezien,zijn zeer mooie paarden met aparte bewegingen!En hij fokt maat

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:25

mijn verzorgmerrie is gedekt door UNITED! Dus ben benieuwd wat der uit komt...

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:28

Typhoon schreef:
Het gaat toch ook niet om of de hengst bekend is?Je zoekt een hengt die bij je merrie past!
Blijft de vraag waarom juist United én Weltino

ART_UMA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:55

Typhoon schreef:
Het gaat toch ook niet om of de hengst bekend is?Je zoekt een hengt die bij je merrie past!
Tja je moet toch eerst van z'n bestaan weten. De keus is misschien wel heel bewust, maar wat is de argumentatie? In iedergeval niet omdat Weltino zo bekend is!

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 08:35

De moeder van United is maar 1.62 m. Als je zeker een groter veulen wilt dan je merrie zou ik de gok nog niet durven nemen. Eerst maar afwachten of United zelf vergroot of juist verkleint.

Rovinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:17

Ons merrieveulen van United van vorig jaar april is flink aan de maat. Ze meet nu al 155cm. Kan goed bewegen en heeft een fijn karakter.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:52

En hoe groot is de moeder?

Rovinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:33

De moeder is van de hengst Caritas en meet maar 163cm.