maak ik kans op de keuring???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martinedd

maak ik kans op de keuring???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 12:18

Ik wil DeeDee nog altijd laten keuren, maar ik zou graag willen weten of ik wel kans heb?
Ze is nu 5 en is 1.66 hoog.

hier wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
dit is een oude foto, maar het gaat even om de draf, hier zitten er nog geen spieren op zoals je ziet.

Kan ik het proberen op de KPWN keuring??

XxX Martine

MariekeA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:17

Dat ligt eraan wat je ervan verwacht...

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:48

stamboek zou toch wel te halen moeten zijn.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:57

Proberen kan altijd.
Serieus trainen en toiletteren en netjes voor (evt laten) brengen.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:15

ik zou haar idd eerst naar een stal,neem weer als voorbeeld maar even,de gerdine hoeve in hilvarenbeek,laat je haar daar keuringsklaar maken,en zijn ze 2 weken aan het trainen en word het niks zullen ze dat ook eerlijk zeggen maar anders heb je veel kans op een ster o mischien een keur predikaat,het kost wel wat geld maar dan heb je wel proffesionele begleiding bij je paard...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 10:20

ik dacht meer aan nu al beginnen met trainen. in 2 weken heb je geen slank en gespierd keuringspaard.

Martinedd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 10:41

maakt haar staart niks uit voor de keuring?
Ze heeft een hele dunne staart want daar is een veulen van een ander paard een keer in gaan knabbelen.
Verder is ze mooi slank en spieren heeft ze ook voldoende.
Ik zal eens informeren over de aankomende keuring.

XxX Martine

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 10:50

Nee, ze keuren niet op een staart hoor.
Ze keuren op het exterieur en daarvoor moeten ze lekker in de spieren zitten en daarnaast ook nog op bewegingen.
Lilliputter bedoeld, dat ze na 2 weken bij de Gerdinahoeve kunnen zien of de merrie wel of geen aanleg heeft om Ster of meer te worden.
Zij hebben ook een naam om hoog te houden en paarden die zeker weten geen kans maken op ster, trainen ze niet verder. Dat is wat er bedoeld werd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:01

Dat is handig, mensen die in de toekomst kunnen kijken!

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:09

Dat kunnen ze ook niet hoor.
Ik heb mijn merrie er ook gebracht en ze wisten zeker, die gaat wel Ster worden....
Vanwege de spanning dook ze inelkaar. En werd ze sabelbenig bevonden.....
Dus helaas, mislukt..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:46

nouja, dat bedoel ik dus.
ga je het nog een keer proberen? als ze sterwaardig is, wat was haar exterieurcijfer?
ik heb mijn merrie afgelopen jaar ook voor laten brengen omdat we aan het verhuizen waren en ik geen tijd had om haar te trainen, maar mijn twenter wil ik volgend jaar graag zelf trainen en voorbrengen. ik bedoel eigenlijk dat ik het geen must vind om je paard te laten trainen, je kan het ook best zelf doen en ik geloof niet dat je dan geen goed resultaat zou kunnen boeken. mss zit de ts niet te wachten op wegbrengen namelijk..

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:58

Op zich vind ik het paard er helemaal niet verkeerd uit zien! Maar het kijkt wel een beetje moeilijk met een zadel op...

Ben je van plan haar zelf te trainen of haar weg te laten brengen? Ik wil mijn twenter volgend jaar ook naar de keuring brengen, maar dat willen wij helemaal zelf doen. Ook het voorbrengen (mijn vriend kan hard rennen! )

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:07

[***] schreef:
nouja, dat bedoel ik dus.
ga je het nog een keer proberen? als ze sterwaardig is, wat was haar exterieurcijfer?
ik heb mijn merrie afgelopen jaar ook voor laten brengen omdat we aan het verhuizen waren en ik geen tijd had om haar te trainen, maar mijn twenter wil ik volgend jaar graag zelf trainen en voorbrengen. ik bedoel eigenlijk dat ik het geen must vind om je paard te laten trainen, je kan het ook best zelf doen en ik geloof niet dat je dan geen goed resultaat zou kunnen boeken. mss zit de ts niet te wachten op wegbrengen namelijk..

Wij hadden zoiezo al de merrie weggebracht, want ik kan dat gewoon niet zelf. Ze is toen naar een stal gegaan bij ons in de buurt, maar de meiden die er werkten waren niet mans genoeg en konden haar dus niet aan. Op advies zijn we dus naar de Gerdinahoeve gegaan.
Ze had uiteindelijk 65 punten voor het exterieur, en dat kwam dus door de sabelbenen. Daar worden ze flink op afgerekend en 70 punten voor de bewegingen.
Wij hebben de merrie daarna verkocht. De nieuwe eigenaresse twijfeld nog of ze haar voor laat brengen. Ze heeft vorig jaar een veulen geschonken en is daar nog steeds niet helemaal van herstelt. Ze heeft nog een dunne nek enzo.
Weinig spieren dus eigenlijk.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:43

trudydejong schreef:
Nee, ze keuren niet op een staart hoor.
Ze keuren op het exterieur en daarvoor moeten ze lekker in de spieren zitten en daarnaast ook nog op bewegingen.
Lilliputter bedoeld, dat ze na 2 weken bij de Gerdinahoeve kunnen zien of de merrie wel of geen aanleg heeft om Ster of meer te worden.
Zij hebben ook een naam om hoog te houden en paarden die zeker weten geen kans maken op ster, trainen ze niet verder. Dat is wat er bedoeld werd.

dat bedoel ik ja,tot nu toe hebben ze bij ons altijd gelijk gehad en wordt het echt niks dan zeggen ze t ook,dan weet je waar je aan toe bent,maaar dat je merrie in elkaar duikt heeft niks met haar kwaliteiten te maken dus ze si dan gewoon ster waardig maar op dat moment laat ze t niet zien..

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:22

De merrie is nogal een bangeschijterd. Ze was op nieuw terijn en daar reageerde ze heel erg op.
Je zag haar door haar achterbenen zakken, terwijl dit in eerste instantie nooit te zien was.
Ik vind haar ook wel sterwaardig. We gingen er ook echt van uit.
Dus het was wel een teleurstelling op dat moment.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:40

Volgens mij is het exterieurcijfer blijvend, en dat is minder dan de 68 voor ster. Dus in dat geval heeft nog een keer voorbrengen weinig zin.
Ik ga volgend jaar een paar keer oefenen op het keuringsterrein en losspringen in de binnenbak. Al moet ik er denk ik eerder voor waken dat mijn merrie het niet te gewoon vind.

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 12:22

Dan is het een kwestie van niet teveel oefenen. Op die manier houd je een stukje gezonde spanning. Die van mij gaat dit jaar voor de keuring. Is vrij koel in het hoofd dus daar ga ik van te voren ook niet mee naar een binnenhal.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 13:51

ik wil met de mijne ook naar de keuring.

ben benieuwd of die een kans maakt.

Utrolig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 15:15

volgens mij kun je er niets van zeggen. Mijn vorige merrie waarmee ik nog geen L proef kon rijden met een wp, kreeg even een ster in Ermelo!! Ze is niet super mooi. maar wel volgens de NRPS richtlijnen(ze liet zich wel even super zien!

Mijn huidige merrie loopt super, maar de vraag zal zijn of ze wel genoeg punten krijgt voor exterieur!! Zorg dat ze goed getraind en bespierd is, in de zon even een deken op ivm verkleuring.

Succes

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 16:13

[***] schreef:
Volgens mij is het exterieurcijfer blijvend, en dat is minder dan de 68 voor ster. Dus in dat geval heeft nog een keer voorbrengen weinig zin.
Ik ga volgend jaar een paar keer oefenen op het keuringsterrein en losspringen in de binnenbak. Al moet ik er denk ik eerder voor waken dat mijn merrie het niet te gewoon vind.

Ik kan mij niet voorstellen dat het exterieurcijfer blijvend is hoor. Dat zou dus betekenen dat eenmaal "afgekeurd" niet meer goedgekeurd. Volgens mij is dat niet zo hoor. Je kan het naar mijn idee, ieder jaar weer proberen...

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 16:40

Ik wil mijn merrie volgend jaar laten keuren ze is dan pas 3. Op wat voor bedrag moet ik rekenen als ik haar keuringsklaar laat maken?

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 17:16

Ddat hangt er van af hoelang je haar wil weg brengen.
Meestal moet je wel rekenen dat ze 3 maanden weg is.
Zal dan zo'n 2000 euro komen.
Je moet dan denken aan de training, hoefsmid, keuring, voorbrengen.

sanzon

Re: maak ik kans op de keuring???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 18:38

ik wil ook met mijn merrie naar de keuring.
er wordt van veel kanten gezegt dat ze makkelijk ster kan halen.
alleen mijn merrie heeft voor 2 ongelijke voorhoeven. de een is iets platter.
nu zei iemand tegen mij dat ze dan geen ster haalt, en daarop afgekeurd wordt.
heeft iemand ervaring of weet er wat van af..

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:11

Ik ben naar een exterieurcursus geweest en daar was ook een merrie met ongelijke hoeven. De keurmeester gaf toen aan dat die daar op afgekeurd zou worden.

Cute

Re: maak ik kans op de keuring???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:13

sanzon schreef:
ik wil ook met mijn merrie naar de keuring.
er wordt van veel kanten gezegt dat ze makkelijk ster kan halen.
alleen mijn merrie heeft voor 2 ongelijke voorhoeven. de een is iets platter.
nu zei iemand tegen mij dat ze dan geen ster haalt, en daarop afgekeurd wordt.
heeft iemand ervaring of weet er wat van af..

Als ze duidelijk ongelijke hoeven heeft vrees ik dat ze daar inderdaad geen ster mee wordt.
Kan de hoefsmid dit niet corrigeren?