Ze is nu 5 en is 1.66 hoog.
hier wat foto's:

dit is een oude foto, maar het gaat even om de draf, hier zitten er nog geen spieren op zoals je ziet.
Kan ik het proberen op de KPWN keuring??
XxX Martine
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) [***] schreef:nouja, dat bedoel ik dus.
ga je het nog een keer proberen? als ze sterwaardig is, wat was haar exterieurcijfer?
ik heb mijn merrie afgelopen jaar ook voor laten brengen omdat we aan het verhuizen waren en ik geen tijd had om haar te trainen, maar mijn twenter wil ik volgend jaar graag zelf trainen en voorbrengen. ik bedoel eigenlijk dat ik het geen must vind om je paard te laten trainen, je kan het ook best zelf doen en ik geloof niet dat je dan geen goed resultaat zou kunnen boeken. mss zit de ts niet te wachten op wegbrengen namelijk..
trudydejong schreef:Nee, ze keuren niet op een staart hoor.
Ze keuren op het exterieur en daarvoor moeten ze lekker in de spieren zitten en daarnaast ook nog op bewegingen.
Lilliputter bedoeld, dat ze na 2 weken bij de Gerdinahoeve kunnen zien of de merrie wel of geen aanleg heeft om Ster of meer te worden.
Zij hebben ook een naam om hoog te houden en paarden die zeker weten geen kans maken op ster, trainen ze niet verder. Dat is wat er bedoeld werd.
[***] schreef:Volgens mij is het exterieurcijfer blijvend, en dat is minder dan de 68 voor ster. Dus in dat geval heeft nog een keer voorbrengen weinig zin.
Ik ga volgend jaar een paar keer oefenen op het keuringsterrein en losspringen in de binnenbak. Al moet ik er denk ik eerder voor waken dat mijn merrie het niet te gewoon vind.
sanzon schreef:ik wil ook met mijn merrie naar de keuring.
er wordt van veel kanten gezegt dat ze makkelijk ster kan halen.
alleen mijn merrie heeft voor 2 ongelijke voorhoeven. de een is iets platter.
nu zei iemand tegen mij dat ze dan geen ster haalt, en daarop afgekeurd wordt.
heeft iemand ervaring of weet er wat van af..