info gez: Saros van 't Gestelhof en warkant van"t geste

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mel77

info gez: Saros van 't Gestelhof en warkant van"t geste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 22:22

Hoi,

Ik heb een langgelijnde burggraaf merrie staan die ik dit voorjaar wil laten dekken.

Nou heb ik wat foto's en een beetje info gezien over deze 2 hengsten en dat sprak me wel aan.

Het enige wat ik niet kan vinden over hun is bvb verrichtingsonderzoek, info over de nakomeling. sterke en minder sterke punten, karakter. En bij wat voor merrie deze hengsten passen.

Ik hoop dat iemand mijn wat informatie kan geven over deze hengsten of dat ze zelf nakomelingen hebben of kennen.

alvast bedankt

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:24

voor foto's van mijn warkant moet je in mn profiel maar een kijkje nemen voor meer info pm je maar.

petraaken

Re: info gez: Saros van 't Gestelhof en warkant van"t g

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 08:16

Hoop dat je merrie veel bot heeft want Saros geeft maar weinig tot geen bot door en vergroten lijkt hij mij ook niet te doen.

vegeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 08:40

Dit klopt helemaal niet. Saros past niet op zware en zeer grote merries.
Saros past het beste op merries met wat bloed.
Maar ga gewoon zien naar saros en warkant: vlak over de grens!

mel77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 09:42

Hier is een foto van mijn merrie, ze is 1.70m langgelijnt en kwa bouw een echte burggraaf alleen niet een hele zware hals.
Het is een merrie met karakter. Niet echt makkelijk.

Afbeelding

orban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:07

Ik ken beide hengsten en ben eigenlijk niet zo gecharmeerd van hen. Warkant vind ik wel een redelijke allrounder.

Brisk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:13

Ik heb ook een saros van bijna 3, uit een Magic Owlx lys de darmen moeder van 1.63m. Hij is nu ong. 165m. Wat mij vooral opvalt aan de saros nakomelingen is het fijne karakter. De nakomelingen die ik heb gezien waren toch bijna allemaal langgelijnd, dus daar zou ik toch rekening mee houden. Persoonlijk vind ik jou merrie niet echt de geschikte 'partner' voor Saros. Neem eens een kijkje op hun website. Ik denk dat je bij het kwpn beter materiaal gaat vinden voor jou merrie. (hoewel een belgische springhengst miss ook nog wel wat is...).
In elk geval succes!