Lang leve het dekseizoen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BailyKarlos

Lang leve het dekseizoen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 20:06

Nadat Baily vorig jaar haar veulentje verworpen heeft was het erg lang wachten voordat we weer konden beginnen.

Dus de afspraak was in maart weer beginnen. Maar nu zag ik Baily vandaag hengstig en goed ook (ze is na haar afgebroken dracht niet duidelijk zichtbaar hengstig geweest)! Dus na even twijfelen en nadenken heb ik besloten om deze hengstigheid meteen te gebruiken.
Want ach die negen dagen tot maart maken dan ook niet meer uit.
Dus ze word morgen gescand. Dus als t goed is zo rond de 24 a 25 februarie geinsemineerd.

Ik ben er helemaal vol van!!!!!!!! En nu zit de druk er niet meer achter dat alles in 1 keer goed moet gaan net als vorig jaar.

Dus ik ga er ook een stuk relaxter mee om.

groetjes Danielle

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:21

ej, ja ik moet nog wachten tot april
ik was er de laatste keer zo mee bezig echt las echt alles wat er mee te maken kon hebben, maar ze heeft drie weken terug een tweeling verworpen op negen maanden dus proberen we het opnieuw. goed dat je het gelijk gedaan hebt. ik wacht nog even, ik kan niet wachten

Sammie

Re: Lang leve het dekseizoen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:30

BailyKarlos schreef:
Ik ben er helemaal vol van!!!!!!!!

Ik hoop dat zij vol raakt

Rivendell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:41

Een veulen in januari? Kun je niet beter nog ff wachten? Ik heb ze liever niet voor begin april.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:46

dat wordt eind januari, zowat februari, dat moet toch wel kunnen!
Hier gaan ze pas in mei naar de hengsten toe.. veelste lang dus nog
Maar misschien is het slimmer ze eerder weg te brengen, kunnen ze nog eens gedekt worden mochten ze niet dachtig is.
Wel spannend allemaal hoor!

BailyKarlos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 22:37

Melanie5 schreef:
Een veulen in januari? Kun je niet beter nog ff wachten? Ik heb ze liever niet voor begin april.

Nou, ik wil niet dat ik dit jaar weer geen veulentje heb. Want vorig jaar was ze 2 maanden drachtig en toen ging t mis. Dat drachtig worden was geen probleem.
En als het dit jaar niet lukt dan doen we t niet meer

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:12

@bailykarlos: ja, bij mij hetzelfde verhaal, mocht het niet lukken dit jaar zal er nooit meer een veulen van mijn merrie komen. Dus ik laat haar begin april dekken, zodat we dus eigenlijk nog wel even tijd hebben om, wanneer dat nodig is, het opnieuw te proberen dit jaar.

BailyKarlos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 23:18

Hollybolly schreef:
@bailykarlos: ja, bij mij hetzelfde verhaal, mocht het niet lukken dit jaar zal er nooit meer een veulen van mijn merrie komen. Dus ik laat haar begin april dekken, zodat we dus eigenlijk nog wel even tijd hebben om, wanneer dat nodig is, het opnieuw te proberen dit jaar.

Nog even volhouden. April is ruim een maandje!

Ik wil gewoon geen hengstiheid verspillen. Ik bedoel ze word bijna 15. Ze is een echte pismerrie die om de haverklap hengstig is maar omdat ze zo'n lange winterstop gehouden heeft ben ik een beetje bang dat het afneemt en ze het mider vaak word. Een paardje bij ons op stal werd vorig jaar maar 1 of 2 keer hengstig (ze word wel dit jaar 20)en dat meisje wil ook een veulentje.
Maja die gaat dit jaar ook vroeg beginnen.
En een andere merrie moet er ook vanaf maart aan geloven. Dus die van mij word niet echt een uitschieter.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:25

bij mijn merrie zie je niks of ze hengstig is of niet, enkel wanneer er andere paarden in de buurt zijn of dus een hengst, maar aangezien ze alleen staat, gedraagt ze zich zoals altijd, dus het is een beetje gokken iedere keer.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 09:55

Ik dek nooit voor mei, kans op drachtig worden is dan ook groter dan in februari. Dit jaar gaat in ieder geval de shetlander onder de hengst, ik denk ik juni pas want ik wil ook nog eens graag dat ze buiten bevallen als het even kan.
Ik hoop dat ik verwerpen nooit hoef mee te maken, lijkt me heel erg. Af en toe vraag ik me ook af wat er nu zo leuk is aan fokken, in de stress tijdens het insemineren, in de stress of ze wel drachtig is, in de stress of het wel gezond ter wereld komt.....maarja, dan wordt er zo'n hummeltje geboren...

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 11:48

Leuk, spannend hoor. Welke hengst ga er erop zetten?

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 15:12

Baily is net gescand. En het ziet er super uit. T is echt een gode hengstiheid en niet half half. Ze word dus vrijdag gedekt!
En dan zaterdag nog een keer gescand en dan eventueel zondag nog een keer geinsemineerd.
dus t word weer spannend, maja we hebben lekker alle tijd.

Anoukie schreef:
Leuk, spannend hoor. Welke hengst ga er erop zetten?

Net als vorig jaar weer door Kasparow. En ik moet zeggen elke keer dat ik de hengst zie ben ik er nog meer van overtuigd dat t de juiste keuze is.

Nouska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:17

[***] schreef:
Ik hoop dat ik verwerpen nooit hoef mee te maken, lijkt me heel erg.
Af en toe vraag ik me ook af wat er nu zo leuk is aan fokken

, in de stress tijdens het insemineren, in de stress of ze wel drachtig is, in de stress of het wel gezond ter wereld komt.....maarja, dan wordt er zo'n hummeltje geboren...

Haha, dat heb ik nou ook. Wij verwachten een veulentje rond juni en ik loop al sinds het begin van haar dracht op mijn tenen rond de dame in kwestie, ben vreselijk nerveus. Ik ben pas weer rustig als het beestje gespeend moet worden, voor die tijd zijn ze zo breekbaar Alleen grote kans dat we haar voor die tijd weer laten dekken, kan ik lekker dubbel nerveus zijn Wat een stress toch.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:32

Spannend Bailykarlos... Ik hoop voor je dat het snel aanslaat!!!

Ik moet zeggen, ik heb in het begin wat stress gehad, en nu begint het weer wat te kriebelen, maar ik ben er over het algemeen niet zo mee bezig. 25 april is nog zoooooooo ver weg... En daarna komt er nog wel een veulentje...

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:56

spannend ik vind het ook een hele mooie hengst. Duim voor je mee dat het nu en in 1 keer raak is en dat het allemaal goed gaat!

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 19:23

Spannend!!! Dit jaar gaat het vast lukken..

Ik moet zeggen dat ik Kasparow een schitterende hengst vind (goede keuze )

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 20:12

En?

Anke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:03

Fijn voor je...hopelijk lukt het dit jaar en gaat alles goed!

Ik heb ook altijd zenuwen als het tegen de bevallingtijd aan gaat...., als het er eenmaal gezond en wel naast loopt, vind ik het prachtig!

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 11:19

Ik hoop voor je dat alles nu goed gaat !

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 11:12

Ik moet nog wachten tot 2007, mijn welshje vind ik nu nog te jong, ze is wel al 3 maar ze is zelf nog zo'n baby dat ik nog een jaartje wacht, ik heb er wel veel zin in! De hengst heb ik ook al uitgekozen, het wordt Ozal van de high flown stud.

Iedereen die nu of binnenkort met dekken gaat beginnen, heel veel succes!

Forcalquier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:36

Ik hoop voor je dat ze drachtig is, wij zijn 3 jaar bezig geweest om onze merrie drachtig te krijgen 6x geinsemineerd.Uiteindelijk zijn we gestopt omdat ze bang werd van de DA en de trailer niet meer in wilde.
Ik vraag me ook af of de kans op slagen bij ki net zo groot is als bij een natuurlijke dekking,omdat ze nu 6 tot 8 rietjes vullen met 1 zaadlozing en normaal gesproken de merrie de volledige lading krijgt.
Mijn merrie kreeg trouwens ki van paddox v.Fero zijn er nog bokkers die ook een merrie zouden laten dekken door Paddox dat niet gelukt is?