Wie nakomelingen van Gregor (v. Uniform)??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ArGieVai

Wie nakomelingen van Gregor (v. Uniform)??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 11:15

hallo!

ik heb een zoon van een Gregor moeder (hij is Bazuin×Gregor)
ik vroeg me af heeft iemand hier nakomelingen van Gregor, Zoon van Uniform??

Bitchy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:20

We hebben een Gregor merrie gehad (Gregor * Appolonius * Lucky Boy). Van haar hebben we nog een Goodtimes merrie van 6 jaar. De merrie zelf hebben we verkocht.

Viper03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:27

Mijn vorige merrie (v Pele) is gedekt door Gregor, leuk beestje met een ontdeugend karakter
Hij is een poos terug verkocht maar ik weet helaas niet waar hij gebleven is......

Suzanne F.

Re: Wie nakomelingen van Gregor (v. Uniform)??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:31

Ik heb een tijdje een Gregor lesgegeven...pff wat een schijtbok was dat zeg, lui en bokken!! Verder was ie klein en slecht lopen, pakte zichzelf ook constant.

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 21:58

ik heb dan een kleinzoon van gregor.. hoop dat hij het geode karakter van z'n vader heeft.. Pericles (zite er ook in) schijnt wel goed karakter te hebben.. in vader lijn zitten ook goede karakters, maar de hengsten zijn ook echt... hengsten... niet van die hengsten waaraan je niet eens merkt dat ze hengst zijn

Viper03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 11:10

Uhhh Gregor staat erom bekend dat hij niet zo goed karakter heeft hoor!!

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 11:12

ja okee maar ik heb het over de andere kant van Zijn bloedlijnen

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 11:12

zijn vader is niet Gregor, maar is Bazuin

Viper03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:53

Oke, ja dan is het te hopen dat hij zijn goede karakter van paps heeft!!

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 19:47

vandaag heen geweest, nou dat goede karakter heeft hij wel hoor het is echt een knuffel!!

Barco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:10

Ik kende wel een Gregor. ook deze was een luie bok. totaal niet snugger. Qua exterieur een hele rondgedraaide kont, dat viel me altijd al op en heel compact tussenstuk en geen mooi front.

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 11:13

nou mijn vuelen heeft zo te horen alles van zijn vader en niks van gregor hij is PRACHTIG hij heeft super mooi front, is compact maar absoluuut niet te compact. mooie rug en zijn kont is niet "rondgedraaid" (hij is gewoon top )

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:31

Gregor zelf was een echte bokker en luie donder. Graadje erger nog dan Junior.

IlonaS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 20:50

Ik ken Gregor anders heel goed,heb zelfs met hem gewerkt was namelijk stalruiter bij stoeterij 't vierspan,ik vondt het een super fijne bok met extra kwaliteit ,en tja hij was hengst maar een bokker of luie donder zeker niet!!!

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 22:48

oo wel veel verschillende meningen hengsten blijven hengsten, ik hoop dat mijn hengstje wel goed karakter heeft, hij is nu nog echt een sappie, maar ja wat wil je met een ondergeschikt mannetje haha mijnes steigerd wel veel trouwens.. maarja.. gaat er wel uit

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 09:33

Mijn merrie is een Gregor x Lector. Ze heeft een geweldig karakter, je moet er wel mee leren omgaan! Maar verder is ze super. Ook erg nuchter in het hoofd, wel lang gebouwd. Foto:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

trowing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:41

een vriendin van mij rijdt ook een gregor merrie. kwa exterrieur heeft ze toch wat te kort maar ze kan wel goed lopen. Deze merrie is in omgang en in het rijden heel nuchter. heb wel gehoord dat ze met het beleren niet zo makkelijk was.

marije86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:46

interesant om de meningen over deze hengst te lezen en natuurlijk zijn nakomelingen,ben een poosje geleden wezen kijken bij een nakomeling,alleen twas niet mijn type kwa bouw en karakter kwam een beetje soft over

cicero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:06

Heb een Gregor merrie gekent.
Mooi dier heel fije bouw.
Hete merrie ietwat rillerig en zuur op stal maar super lopen

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 11:55

idd heel veel verschillende reactie's.. mijn hengstje is heel nuchter, maar wel snel weglopen alsie iets eng vind ofzo.. dus van allebij wel een beetje

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:59

Gregor.......leuk om te lezen! Ik heb een Gregor - Saros xx. Ze is 1.74 groot en en flink in het rechthoeksmodel. Ik zeg altijd een twee zitter hihi....
Het karakter moet je mee om kunnen gaan. Ze is slim, eenkennig en moet vaak op haar plaats worden gezet want anders neemt ze een loopje met je. In de wei is ze meestal de leider. Bokken kan ze wel eens doen onder het rijden maar dat doet ze meestal als ze schrikt. Ook is ze dominant naar andere paarden. Met rijden meestal uitkijken geblazen
Ze kan heel lief zijn maar soms kan ze ook ineens het omgekeerde zijn en is ze een totaal ander paard Vind het soms net een hengst.
Ik rij al een aantal jaren, heb verschillende paarden gereden in alle soorten en maten maar ik vind mijn merrie een paard met apart karakter.

Bucephalus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:20

Mijn vriendin had een Gregor. Een draak van een paard, enorm wispelturig, niet werkwillig en hij was vaak in verzet. Stond regelmatig op twee achterbenen. Ze is hem blijven rijden tot ze L1 was en daarna is hij verkocht. Hij staat nu bij een manege en daar schijnt hij het goed te doen. Zolang je niets van hem vroeg dan wat rondjes sukkelen ging het wel, maar als mijnheer aan het werk moest...
Ook qua uiterlijk was het geen schoonheid. Wel sterk en groot, maar met een lelijk hoofd en kleine steekoogjes. Boven zijn oogkassen zaten flinke deuken. Het leek wel of hij heel oud was, maar het was een jong paard.

Viper03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:48

Moeders zijn ook erg belangrijk! Het wil natuurlijk niet altijd zeggen dat het karakter of de bouw bij de vader zelf vandaan komt. Er zijn altijd uitzonderingen op uitzonderingen.

sarosxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:34

Viper03 schreef:
Moeders zijn ook erg belangrijk! Het wil natuurlijk niet altijd zeggen dat het karakter of de bouw bij de vader zelf vandaan komt. Er zijn altijd uitzonderingen op uitzonderingen.

Ik ben het met Viper03 eens ! De moeder merrie zorgt voor het veulen en het is maar net wat het veulen daar van mee krijgt. Ook ligt het eraan of het veulen van kleins af aan met mensen in aanraking is geweest of dat het de wei op mag en er verder niets of weinig mee gedaan wordt.

Bucephalus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:39

sarosxx schreef:
Viper03 schreef:

Ik ben het met Viper03 eens ! De moeder merrie zorgt voor het veulen en het is maar net wat het veulen daar van mee krijgt. Ook ligt het eraan of het veulen van kleins af aan met mensen in aanraking is geweest of dat het de wei op mag en er verder niets of weinig mee gedaan wordt.

De Gregor waar ik het over heb was een eigen fokproduct van mijn vriendin uit een 'normale' moeder met een vriendelijk karakter. Ze heeft hem zelf opgefokt, verkocht maar na een jaar teruggekocht, omdat hij levensgevaarlijk was. Dat dier was echt niet in orde, hoor. Als hij van mij was geweest, had hij die kans op de manege niet eens gekregen (dus gelukkig voor hem).