Gelderse hengst PARCIVAL

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

romandour

Gelderse hengst PARCIVAL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 10:54

He wat zijn jullie meningen over de gelderse hengst Parcival die onder Maaike Lassche loopt.

romandour

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 11:19

voor alle duidelijkheid ik vind het een super gaaf dier. Als ik een merrie had wou ik er wel mee dekken. En in de sport doet ie het ook heel goed. Alleen sommige mensen vinden het niks voor dressuur een gelderse ik ben benieuwd wat jullie vinden.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:32

Ik vindt het een geweldige hengst en zou dolgraag mijn Zep merrie erdoor laten dekken maar die mag helaas niet meer dragend worden

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:46

Ik vind hem echt geweldig! Hij gaat steeds beter lopen en ook zijn nafok doet het super. Ik heb nu een twee-jarige Haarlem staan waar Parcival volgens mij erg goed op past dus ik denk dat ik maar eens een keer een veulentje fok met hem...

http://www.hengstenstation.com/phorum/v ... .php?t=890
Foto's Hengstencompetitie Zuidbroek, december '05

http://www.hengstenstation.com/phorum/v ... .php?t=908
Foto's Den Bosch, februari '06

http://www.hengstenstation.com/phorum/v ... .php?t=878
Zuidwolde, november '05

Afbeelding

Afbeelding
Twee foto's van afgelopen zaterdag in Zuidwolde waar ze 3e werden in de LT...

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:51

Gitta1977 schreef:
Ik vind hem echt geweldig! Hij gaat steeds beter lopen en ook zijn nafok doet het super. Ik heb nu een twee-jarige
Haarlem

staan waar Parcival volgens mij erg goed op past dus ik denk dat ik maar eens een keer een veulentje fok met hem...

Wat dacht je.......... "Met een merrie van een afgekeurde hengst heb ik toch niks meer te verliezen?"

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:17

Nee, zeker niet...
Denk dat Parcival wel wat punten kan verbeteren in die merrie... Al moet ik eerst natuurlijk nog even zien hoe ze uitgroeid uiteraard.

Ik zal ze bij het KWPN hun ongelijk nog wel eens bewijzen over Haarlem... Daar komen gewoon fijne paarden van die het met name in het buitenland goed doen. Als ze dat van het KWPN uit niet mee willen tellen wil dat niet direct zeggen dat de hengst slechte paarden brengt... Kijk de keuringsuitslagen/IBOP uitslagen maar op na... In Amerika heeft laatst nog een Haarlem de GP gewonnen, dus ze draaien wel degelijk mee in de top. Maar goed, daar was al een ander topic over dacht ik zo...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:47

Ik heb een 4 jarige Parcival en mijn merrie is dragend van hem. In mei dus hopelijk 2. Ik vind het ook een superhengst.

En Gitta: niet teveel happen hoor op zo'n opmerking. Het systeem gaat toch op de schop. Jouw merrie wordt er niet minder van, integendeel, is nog nooit zoveel over de prestaties van nakomelingen van oa Haarlem geschreven...
Bij het NRPS is ook net een hengst van Haarlem goedgekeurd.

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:51

Doe ik ook zeker niet, weet wie het zegt...
Een goeie hengst bewijst zichzelf wel, ook als het KWPN het nodig vind hem af te keuren... Ken ook een bijzonder leuke Parcival x HAarlem dus de combi past best...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 15:37

O wat leuk, heb je daar een foto van?
Ik wil ooit nog eens graag met een bonte fokken en heb een Parcival merrie, en de Haarlem van het nrps is een bonte....

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 15:47

Afbeelding
Hier onder Henk van den Berg in het LII in januari...

Afbeelding
Nogmaals, met ingepakte voorlezer Maaike...

Afbeelding
Afgelopen zaterdag, hengstenshow Gelders Paard.
Links de Parcival x Haarlem met Femke, in het midden Parcival x Casanova met Anne Marije en rechts Vostelle onder Maaike...
Helaas niet tot het eind geweest en dus geen foto's van Parcival himself kunnen maken toen...

Die bonte Haarlem is inderdaad leuk!

ART_UMA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 17:08

Ik dacht dat hij goed bij mijn merrie zou kunnen passen, en was er op de laatste hengstenkeuring eens goed voor gaan zitten. Wat een tegenvaller, hij zakte wat mij betreft dik door het ijs!!!
Ik was met name echt niet onder de indruk van z'n bewegingsmechanisme, wel buiging in de gewrichten, maar geen dragen en z'n kruis bleef stik hoog. Daarbij de rug weg en strak in de aanleuning.
Vond 'm verder ook wel erg zwaar worden.

keat

Re: Gelderse hengst PARCIVAL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 17:16

wat een prachtig beest!!
ik heb een gelderse merrie en als ik het geld had zou ik haar door hem laten dekken!!!!!

romandour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 11:49

Helaas doet Parcival niet mee in Zwolle aan de International Stallion show. Hij heeft een lichte blessure. En ik wou nog zo graag naar hem kijken.

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:58

Hij komt wel naar de clinic Romandour .

romandour

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 12:02

Ja dat wist ik al. Ik les bij Maaike. vind het jammer dat ie niet mee doet in zwolle.

shan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:18

Ik heb niets tegen of voor Parcival, maar je moet niet je merrie laten dekken door een hengst omdat je toevallig les hebt van degene die hem rijdt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:22

Waarom niet? Als de hengst nu goed past bij de merrie en je vindt hem leuk zelfs terwijl je hem van dichtbij meemaakt, zou je dan niet met hem dekken omdat je lest bij degene die hem rijdt? Dan een hengst van een foto af ofzo?

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:25

Als je het tegen mij hebt Shan: ik heb er bij gezet dat ik eerst ging kijken hoe m'n paard uitgroeid en daarna zie ik wel verder of het past of niet... Zoals ik het nu kan beoordelen denk ik van wel, maar ik wacht nog een jaartje met het maken van de definiteve hengstenkeuze...

Dus beter lezen, dan had je ook gezien dat ik niet bij Maaike les en bij mijn weten is het paard van Romandour geen merrie (maar misschien ook wel haha, moet ik de coupons er op na spitten...)...

shan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:33

Ik heb het zowieso niet over jouw Gitta1977. Ik had het over Romandour. Idd heb ik niet goed gelezen maar aangezien romandour de TS is en les heeft van Maaike had ik het over Romandour. Dus: Gitta 1977 idd had ik niet goed gelezen, maar jij kwam daar totaal niet aan te pas.
Iets rustiger dus voortaan en zelf ook beter lezen.

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:36

Jaja... Maar ik was de enige die het over eventueel dekken heeft gehad.... dacht ik...

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:38

vrede op aarde

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:39

Amen...

romandour

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 16:50

Nou mijn paard is een ruin dus die ga ik niet dekken met Parcival. Shan!!!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 17:37

Ik rij een Parcival x Blanc Rivage. Wel een beetje een boefje maar niet gemeen oid. Het is geen spectaculaire beweger maar er valt een boel aan te rijden. Hij is wat klein gebleven, maar we hebben hem ook bij Hofs uit de "vergaarbak" voor een zacht prijsje gekregen. Hij had toen een beetje een groeiachterstand die ie nu aan het wegwerken is.

Afbeelding

Het vosje op de voorgrond. Hij was toen 3 jaar en nog wat maanden.

Afbeelding

Afbeelding

Foto's uit een filmpje dus bar slechte kwaliteit, maar zo ziet het er onder het zadel uit.

Ik had zelf misschien niet zo aan de combi Engels volbloed x gelders gedacht, maar het resultaat is toch best aardig. Het hele lendengebied is trouwens niet zijn sterkste punt, houdt ie in beweging wat strak.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 20:14

Citaat:
Nou mijn paard is een ruin dus die ga ik niet dekken met Parcival. Shan!!!

wie weet hoe gezellie ze het hebben romadour.