Opnieuw dekken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

watnou1

Opnieuw dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 22:47

Hoi onze merrie heeft nu net verworpen van de hengst Johnson. Dat is al erg genoeg maar er is ook een stukje van de nageboorte blijven zitten dus ze wordt nu 3 dagen gespoeld. Kan ik haar gewoon na 4 weken laten dekken als de baarmoeder schoon is? Heeft iemand ervaring en/of tips voor ons? Het was trouwens een ontzettend mooi en groot merrieveulen die al helemaal af was dwz manen staart en beharing al compleet. Ze was zwart met 3 witte sokjes(even hoog) en een stipje op het hoofd. We dekken wel weer terug bij Johnson want dit veulen hadden we graag levend gezien!!!! Alhoewel ik Welcome Sir ook niet uitsluit. Graag reacties Groetjes nicole

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:37

Ik zou de merrie een jaartje gust laten. en het volgend dekseizoen weer bekijken. De merrie kan dan een jaartje weer helemaal bijkomen, zonder dat je er weer wat hebt ingedrukt. Voor je merie kan dit geen kwaad, maar eerder goed.

*Jolanda*

Re: Opnieuw dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 16:48

Hey,

Toen onze merrie een veulen verworpen had raadde de da aan om 1 hengstigheid over te slaan, vraag me niet meer waarom maar dat was zijn advies.

Zou het nu zeker doen omdat je anders wel een erg vroeg veulen krijg volgend jaar (als het tenminste in 1x pakt).

Succes en ik vind Johnson een erg leuke hengst dus denk wel een 2e kans waard !

Groetjes Jolanda