Hoeveel procent arabier?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LisaMS

Hoeveel procent arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 18:15

Ik heb een 4 jarige D-pony kyra, een NRPS. Ik hoor veel mensen zeggen die ook een NRPS hebben: mijn pony is 50% arabier, Kyra heeft super papier enzo maar volgens mij staat er nergens in hoeveel procent arabisch bloed. Waar kun je dat vinden?

Afbeelding

Sunshine1

Re: Hoeveel procent arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:26

geen id maar dat percentage arabisch bloed zal heel erg hoog liggen denk ik... aan dat koppie te zien

Barcelano

Re: Hoeveel procent arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:22

Sunshine1 schreef:
geen id maar dat percentage arabisch bloed zal heel erg hoog liggen denk ik... aan dat koppie te zien

Dat hoef niet perse hoor....
Maar is een optie.
door middel van de pedigree kan je hte geloof ik berekenen

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 07:23

Bij mij staat het er gewoon bij op het stamboekpapier ( welsh K).

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:07

Staat er nergens achter de naam van haar vader/moeder/opa/oma iets van OX ?
Als dat bijv alleen achter de vader staat dan is het 50%
Maar dan bij moeders moeder ook dan 75 %
Etc.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 16:34

Dit staat nergens vermeld, dat moet je zelf uitrekenen als je dat leuk vind om te weten

CounTree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:21

Het percentage arabisch bloed is altijd handig te weten. Bij western wedstrijden van de DAWRA mogen paarden meedoen met minimaal 50% Arabisch bloed. Vaak is het inderdaad een kwestie van stamboekpapier erbij en uitrekenen!

liesje_waal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:41

bij de haflingers is het zo
als je eerst de naam heb van je paardje en daaronder het stamboek nummer van je paard
en dan krijgen wij de % te zien hoeveel erin zit
aangezien bij haflinger ook arabi in zit
maat bij de meeste haflingers licht het tussen de 0 % en de 1,5%

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:58

CounTree schreef:
Het percentage arabisch bloed is altijd handig te weten. Bij western wedstrijden van de DAWRA mogen paarden meedoen met minimaal 50% Arabisch bloed. Vaak is het inderdaad een kwestie van stamboekpapier erbij en uitrekenen!

Voor lid te worden van het NRPS moet het ook uitgerekend worden, maar dan zetten ze het er ook niet bij.

CounTree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 00:11

Sjonniej schreef:
CounTree schreef:

Voor lid te worden van het NRPS moet het ook uitgerekend worden, maar dan zetten ze het er ook niet bij.

Dus het blijft rekenen! De DAWRA vraagt altijd een kopie van het stamboekbewijs bij te voegen bij het wedstrijd-inschrijfformulier, zodat men uit kan rekenen of het betreffende paard inderdaad startgerechtigd is. Maar dat reken werk hebben ze er graag voor over!!

Bij het NAS (Nederlandse Appaloosa Stamboek) zitten ze het er ook niet bij. Dus wederom rekenwerk voor de DAWRA.

Wellicht zijn er voldoende western bereden paarden met min. 50% Arabisch bloed zonder dat de eigenaar het weet.

Sjonniej als ik me niet vergis heb jij toch een keertje mee gedaan met je paardje??