Welke springhengst vererft "gummi"?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Piet

Welke springhengst vererft "gummi"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 08:37

Zoals de titel al aangeeft: welke springhengst staat er om bekend "gummi" (lossigheid door het lijf en in beweging) door te geven aan zijn kinderen?

Mansolein

Re: Welke springhengst vererft "gummi"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 08:49

Ik kan je wel vertellen dat onze nu bijna twee jarige hengst van Caricello heel fijn beweegt. Grote ruime galop, kan goed scahkelen en is erg los door het lijf. Dat heb ik van een heel aantal andere caricello's ook gezien en de hengst heeft dat zelf ook.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:10

Ik heb een enorm bolletje elastiek van Iroko gekend, écht een heel fijn paard. Omdat hij tijdens het springen veel te heet werd kwam hij om dressuurmatig doorgereden te worden, toonde zeer veel aanleg en is later als dressuurpaard naar de VS gegaan.

marcs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:17

wij hadden twee soepele paardjes uit Hollywood en Karandasj

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:45

Dat van Iroko herken ik idd wel. Helaas is Iroko geen bewegingstopper en moet er een sterke moederlijn achter zitten.

Nashua (v. Iroko) is GRand Prix geworden, een hengst (inmiddels ruin) uit een Lavanta-stam.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:01

Achter deze Iroko zat Canapville xx, deze bewoog wel écht heel apart. Volgens mij ook 2e bezichtiging, hij heeft ooit een keer in de Paardenkrant of de IDS gestaan met een fotootje.

livvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:45

Karandasj nakomelingen bewegen erg goed! En toch een echte springhengst!

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:48

Nassau.

marcs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:52

nassau zal best veel qualiteiten hebben, maar vraag me een beetje af of ie de soeplesse sterk verbeterd.

bij ons paste karandasj tamelijk goed (veulen was aanmerkelijk soepeler dan de moeder). karakter moet je misschien wel een beetje mee oppassen, altans bij ons zat in het veulen veel meer pit dan in de moeder, kan me voorstellen dat dit op een kattige merrie iets teveel van het goede wordt

maar ja......

fokken is gokken

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:06

Ik heb een gummibal/elastiekje van Pythagoras maar die is helaas overleden

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:40

marcs schreef:

bij ons paste karandasj tamelijk goed (veulen was aanmerkelijk soepeler dan de moeder). karakter moet je misschien wel een beetje mee oppassen, altans bij ons zat in het veulen veel meer pit dan in de moeder, kan me voorstellen dat dit op een kattige merrie iets teveel van het goede wordt

maar ja......

fokken is gokken

Onze Karandasj is juist weer wat makkelijker dan haar moeder. De moeder is wat nerveus van aard, terwijl de Karandasj juist super nuchter is.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:07

Van Solitair weet ik dat hij gummi HEEFT. Maar ik hoop dat hij het ook vererft!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:10

Rubels....springt net zo goed als ie loopt.

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:23

Denk Quattro,Andiamo...

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:40

1 hengst in het bijzonder is Contendro 1, die nafok springt met zeer veel souplesse, hele mooie techniek en ze springen vaak op dezelfde manier.

Corrado en cassini kinderen hebben op zich ook souplesse maar zijn soms wat lomp.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:43

Contendro is inderdaad een hele aansprekende, met veel gemak bewegende en springende hengst. Verder niet heel bekend met de nafok, maar hij heeft op mijn lijstje gestaan voor op een dressuurmerrie

gabrycha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:50

Remember schreef:
Contendro is inderdaad een hele aansprekende, met veel gemak bewegende en springende hengst. Verder niet heel bekend met de nafok, maar hij heeft op mijn lijstje gestaan voor op een dressuurmerrie

vind ik persoonlijk helemaal geen rare keus de reden waarom ik deze hengst zelf niet neem is omdat mijn merrie klein is en ik dus eentje fok die te weinig maat krijgt, verder vind ik hem een erg aansprekende hengst.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:55

Precies de reden dat hij weggestreept is . Ging om de merrie in de link in m'n onderschrift, qua exterieur alleen maar pluspunten bij deze combi, en qua beweging alleen maar bevestigen plus wat extra gemak erin.

_Piet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 08:40

Remember schreef:
.........plus wat extra gemak erin.

Bedoel je hiermee dat Contendro goede karakters vererft?

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 08:57

Remember schreef:

Verder niet heel bekend met de nafok, Valt ook niet onder het KWPN.

Citaat:
09.02.06

Drei Contendro-Töchter gewinnen in Verden

Programm Hannoveraner Springpferdezucht zeigt Nachwuchs
Verden. Die vierjährigen Stuten aus dem Programm Hannoveraner Springpferdezucht hatten die Konkurrenz beim 10. Freispringwettbewerb fest im Griff. Sechs der neun Medaillenränge gingen an Stuten. Allen voran drei Contendro-Töchter, die jeweils als Siegerinnen hervorgingen.

Siegerin in der ersten Abteilung wurde Cascada v. Contendro I/For Pleasue/Argentan (Z.: Joachim Tobaben, Buxtehude). Platz zwei nimmt St.Pr.A. Coletha v. Contendro I/Singular Joter/Wienerwald ein (Z.: Egon Schröder, Hittbergen), Dritte wurde St.Pr.St. Catania v. Calido/Gepard, Inschallah AA (Z.: Kurt-Heinrich Böttcher, Warmsen).

In der zweiten Abteilung setzte sich Catalina durch, eine Contendro/Wanderer/Wittelsbach-Tochter. Sie stammt aus der Zucht von Werner Mügge, Oerel und wurde ausgestellt von Nicola Oberste-Berghaus, Rosengarten. Auf Platz zwei behauptete sich Cosima von Couleur-Rubin/Star Regent xx/Lombard (Z.: Klaus Below, Hambergern). Goofy v. Graf Grannus/Calypso II/Daimyo xx (Z.: Albert Habermann, Hänigsen) wurde Dritter.

Die dritte Abteilung wurde ebenfalls von einer Contender-Tochter gewonnen: Eine braune Stute aus einer Chasseur-Mutter (Z.: Rolf Knüppel, Jork) erzielte das beste Ergebnis. Zweiter wurde Chester's Dream v. Contendro/Silvio (Z.: Detlef Ruddat, Kirchlinteln) vor einem Fuchs v. Garant/Don Juan (Z.: Ulrich zur Kammer, Alvern).

In genau vier Wochen gehen am 8. März die dreijährigen Nachkommen aus dem Programm Hannoveraner Springpferdezucht an den Start. Nennungsschluss ist der 18. Februar.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 10:30

Bedoelde het ook in die zin dat ik ze hier nog niet heb zien lopen .

Met extra gemak doelde ik op het gemak van lopen, die hengst beweegt gewoon ontzettend gemakkelijk en met veel souplesse. Karakters zijn zover ik weet gewoon goed, maar voor deze merrie zou ik een hengst ook niet laten staan om het karakter want dat zit wel goed.

_Piet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 07:36

gabrycha schreef:
1 hengst in het bijzonder is Contendro 1, die nafok springt met zeer veel souplesse, hele mooie techniek en ze springen vaak op dezelfde manier.

Corrado en cassini kinderen hebben op zich ook souplesse maar zijn soms wat lomp.

Ik heb zelf ook aan Colandro (Contendro I x Calando) zitten denken, maar dit is nog een jonge hengst. Kent iemand deze hengst of nakomelingen hiervan. En, hoe lijkt dit?

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 07:52

Zelf vind ik dat Indoctro's en Ahorn's ook goed kunnen bewegen. Verders kunnen de Numero Uno's ook goed bewegen en Lupicor's bewegen ook goed.

sanneverholt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:52

Hoi,

Wij hebben Colandro op ons station.. Dit jaar worden de 1e veulens geboren / zijn er een aantal geboren.. Dit lijkt heel goed! Uiteraard zijn ze nog jong, maar exterieurmatig zeer correct en in beweging tonen ze veel lossigheid. Een aantal zullen geshowd worden op onze hengstenshow 13 april, dus mocht je in de gelegenheid zijn.. Voor meer info, zie www.jboeve.nl

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:30

Goodtimes