rare beenstand?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 10:08

germie schreef:
als dat paard 1.70 meter moet zijn, dan mocht ie ook wel wat meer lengte hebben, dan is de rug niet overdrreven lang. Ik vind het paard er zo niet echt groot uitzien.


Ik ben altijd bang voor een paard met een te lange rug. Ik zie graag langgelijnde paarden dus gelijkmatige lengte in voorhand middenhand en achterhand. Paarden moeten langelijnd zijn, de ruimte voor beweging moet aanwezig zijn. Pony's ook anders gaan ze wijd lopen.Als het paard goed was opgesteld en de hals en het hoofd naar voren dan had je gelijk een heel ander paard gezien qua exterieur.

germie

Berichten: 25958
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 10:25

dat geloof ik wel Greetje, maar bij het kwpn zien ze graag langgelijnde paarden, maar wel met gelijke voor- midden en achterhand. Dit gaat natuurlijk nooit helemaal op.
Een lange rug is mooi, een te lange rug is niet goed.
En goed opstellen is het halve werk.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 10:41

germie schreef:
dat geloof ik wel Greetje, maar bij het kwpn zien ze graag langgelijnde paarden, maar wel met gelijke voor- midden en achterhand. Dit gaat natuurlijk nooit helemaal op.
Een lange rug is mooi, een te lange rug is niet goed.
En goed opstellen is het halve werk.


Ik zie ook graag een langgelijnd paard Haha! Zie een te lange rug dus als een exterieurfout.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 11:46

Dit lijkt me ook exterieurfout: als je zadel d'r op legt drukt die achter echt zwaar op de lendenen volgens mij: zit toch helemaal geen ruimte in? Zal wel lekker buigen (NOT)!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 11:49

Door een beetje van de verzenen te verwijderen (moet heel geleidelijk aan, omdat er zo trek op de pezen komt), komt het paard minder stijl te staan achter. Ze heeft overigens geen bokhoefjes.
Verder is ze een beetje recht in het spronggewricht, maar dat kan wel erger. Ik vind het wel een mooi paardje.

germie

Berichten: 25958
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 11:59

Je moet het paard toch echt in het echt zien wil je het zeker weten, op een foto is constateren, een momentopname, misschien is het wel een leukpaardje. En geen enkel paard is perfect. Strakke rug en lendenen vind ik niet zo'n probleem, al krijg je dan minder souplesse in de bewegingen, maar uitzonderingen bevestigen de regel.

En je moet gewoon je eigen weg volgen. Op de beoordelingscursus hadden we een paard, het meisje had hem net, ze was er super trots op, mooi sportpaard, maar stond achter echt verkeerd. Verder voldeed het paard neit aan de richtlijnen van het kwpn, en werd dus behoordlijk afgekraakt, meisje sneu, verdrietig. Maar je moet je eigen weg gaan, wat jij mooi vindt.
De instructeur zei letterlijk, die achterbeenstand is voor mij een reden om het niet te kopen. Hij liet zien dat het paard er nu zelfs al last van had, dus neem iemand mee die er echt verstand van heeft, want alleen rontgenfoto's zeggen ook niets, dit paard was volledig goedgekeurd.
bij twijfel nooit kopen.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 12:02

Desiree schreef:
Door een beetje van de verzenen te verwijderen (moet heel geleidelijk aan, omdat er zo trek op de pezen komt), komt het paard minder stijl te staan achter. Ze heeft overigens geen bokhoefjes.
Verder is ze een beetje recht in het spronggewricht, maar dat kan wel erger. Ik vind het wel een mooi paardje.


Ben het helemaal met je eens Desiree Knipoog

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 12:04

Ja maar om nou op die uitzondering een paard te kopen?
Geef mij die Caletto 1 x Concorde maar! Kwijl