Sandro Hit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nistria

Sandro Hit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 22:03

Hoe zijn jullie ervaringen met deze hengst

ceasario

Re: Sandro Hit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 10:58

Nistria schreef:
Hoe zijn jullie ervaringen met deze hengst

In mijn optiek vindt ik dat Sandro-Hit in het algemeen geen bijdrage levert aan het gebruik van het achterbeen.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:25

hij heeft anders wel goede nakomelingen goedgekeurd

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:49

Mooi.....zwart.....duur!

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:55

liliputter schreef:

waarbij het spectaculaire voorbeengebruik, het matige achterbeen camoufleert. Tussen de oren zit echter ( ook genetisch) zijn grootste probleem. Werd met de grootst mogelijke moeite voorgesteld als 6-jarige op wedstrijden en toen snel de fokkerij in. Publiek most bijv. stil zijn bij hengstenshow van Sosath omdat anders Stedinger (SH) door draaide.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:02

liliputter schreef:

De klemtoon op goede, noem ze eens uit al die dekkingen.
En niet alleen als dekhengst maar ook als prestatie in de sport.

Misschien dat ik mijn zienswijze kan wijzige.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:14

Zijn typisch "touwtjes" paarden, daarom ook veel GGK, onder zadel takelen ze snel af: zie een Sandreo, die is echt niet blij met z'n lijf
Santano leek me wel fijn maar is net onder zadel.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:24

Mijn instructrice rijdt een Sandro Hit merrie. Werd met gemak (voorlopig) keur, L1/L2 dikke punten en nu in het M loopt ze wat vast in het lijf, sneller stijf, moet achter veel meer aan de bak en dat valt d'r vies tegen. Heeft nu dus even veel meer tijd nodig om het achter allemaal bij te kunnen gaan breien.

Vind het vaak mooie paarden, maar er zijn er maar weinig (die enkele toppers uitgezonderd) die me kunnen bekoren.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 17:10

Samba hit 1 loopt al intermediair 1, maar dat is volgens mij de enige sandro hit die op dat niveau kan lopen.

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:20

Het zijn over het algemeen wat koelere paarden tussen de oren...

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:52

marcolemar schreef:
Samba hit 1 loopt al intermediair 1, maar dat is volgens mij de enige sandro hit die op dat niveau kan lopen.

Praat geen poep.......

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:57

CGJ12 schreef:
marcolemar schreef:

Praat geen poep.......

Ik bedoel dat er maar weinig dat niveau kunnen halen, ze kunnen wel mooi lopen maar of het functioneel is

dus jij was het hier niet mee eens gezien jouw reactie

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:02

Samba hit 2 is nog beter en niet te vergeten Poetin en nog een hele zooi andere. En natuurlijk worden ze ( geestelijk ) stuk gereden, als ze zoveel al aanbieden kan de mens zich maar moeilijk beheersen om ze toch gewoon de tijd te geven die ze nodig hebben.

Mijn enige bezwaar tegen deze hengst is dat ie nogal strooit met de hoogte.

Lotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:50

euhm..hoe zeg ik dit netjes..ze hebben niet de allergemakkelijkste karakters

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:56

Lotti schreef:
euhm..hoe zeg ik dit netjes..ze hebben niet de allergemakkelijkste karakters

Duitse zwarte Jazz dan?..........

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:57

hmm hoe zeg ik het kort en bondig: propperige ponies, met een slecht achterbeen.

Hoewel aan een jonge paardenwedstrijd tegenwoordig veel waarde wordt gehecht zie ik ze toch liever in het echte werk aan het euhh.. werk

Hij zal best goede kunnen geven, op een juiste merrie. Zullen er vast ook wel zijn. Denk dat de meesten alleen nog te jong zijn voor het hogere/zwaardere werk.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 00:02

Toch AKELIG MOOIE KLEINE en (vaak zwarte) koppies...........

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 00:05

Excuseme schreef:
Werd met de grootst mogelijke moeite voorgesteld als 6-jarige op wedstrijden en toen snel de fokkerij in.

Ik heb hem onlangs nog aan het werk gezien, maar ik had niet het idee dat hem het "basiswerk" nu zo moeilijk afging.
Sterker nog......... de combinatie Ulf-Sandro Hit loopt vandaag nog met gemak 70% in de LT.
(De kunstjes bóven de LT intersseren me verder ook bar weinig trouwens ......)

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 00:20

CGJ12 schreef:
Toch AKELIG MOOIE KLEINE en (vaak zwarte) koppies...........

Zekers zekers...

De hengst dekt vanaf 1996??? Niet??? Wil zeggen dat z'n oudste nakomelingen nu tien jaar oud worden. Mmmmm toch nog effe tijd geven denk ik.

Kan je dit verhaal niet enigzins vergelijken met een Jazz bijvoorbeeld? Zijn nakomelingen doen het ook al meer dan verdienstelijk, maar in de hoogste regionen van de sport zie je ze nog niet echt. Bij Sandro Hit is het net hetzelfde denk ik. Bij de jonge paarden en op fokkerijgebied hebben ze zich meer dan geprofileerd én bewezen.

CGJ12 schreef:
(De kunstjes bóven de LT intersseren me verder ook bar weinig trouwens ......)

Die kunstjes zijn er idd vaak aangereden, maar CGJ, vind je niet dat ze een indicatie geven of een paard deze kunstjes al dan niet aankan? Toch iets dat mee te nemen is.

Velen hier in het topic opperen dat de hengst zich niet heeft bewezen, maar een klein vraagje? Tegenover welke hengst vergelijken jullie hem dan?

Lotti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 05:52

Citaat:
Kan je dit verhaal niet enigzins vergelijken met een Jazz bijvoorbeeld? Zijn nakomelingen doen het ook al meer dan verdienstelijk, maar in de hoogste regionen van de sport zie je ze nog niet echt. Bij Sandro Hit is het net hetzelfde denk ik. Bij de jonge paarden en op fokkerijgebied hebben ze zich meer dan geprofileerd én bewezen.

En hier kom ik weer terug bij het karakter.Jazz vererft ook niet de makkelijkste karakters maar wel mooie bewegingen. Ik ben van mening dat een goed meedenkend karakter heel erg belangerijk is om hoog in de sport te geraken. Goede ruiters lukt dit dan ook, maar ik heb uit ervaring ondervonden dat de meeste Jazz en Sandro Hit zonen/dochters een "speciale" ruiter nodig hebben.

Ik ken trouwens via via de eigenaren van Jazz en de hengst zelf, en het is een super beest, vererft prachtige bewegingen..maar euhm, tja..gewoon gek tussen zijn oren.

enfin, ik dwaal af..'t gaat hier over Sandro Hit. Ik vind hem een beetje op Jazz gelijken met uitzondering dat Jazz mooiere bewegingen doorfokt.
Blijft wel een prachtig paard die Sandro Hit..maar als je naar de fokwaarde kijkt en een leuk betrouwbaar sportpaard wil fokken zou ik niet naar hem gaan.

persoonlijk dan hé

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:23

Ik heb er weinig aan toe te voegen, vind er doorgaans redelijk mooie paarden vandaan komen. Matig in het achterbeen en naar mijn mening niet even makkelijk om te rijden. Ik zou er ook niet mee dekken....

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:43

Sjappie schreef:
Mooi.....zwart.....duur!

Idd!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:46

Wat jammer nou dat zwart alweer UIT is.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:53

Sammie schreef:
Wat jammer nou dat zwart alweer UIT is.

Hier in het westen nog niet hoor!

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:04

Jan_VT schreef:
[
Kan je dit verhaal niet enigzins vergelijken met een Jazz bijvoorbeeld? Zijn nakomelingen doen het ook al meer dan verdienstelijk, maar in de hoogste regionen van de sport zie je ze nog niet echt.
[/quote]

Volgens mij doet de Jazzen het juist apart goed binnen de ZZGP, allen (nog) niet in de GP.