springhengsten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lazy

springhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 17:34

ik heb even een vraagje, ik heb in een aantal topic toch veel negatieve reactie gehoord over het combineren van alleen maar springhengsten, nu ben ik wel benieuwd waarom dat dan zo slecht is?

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:15

mss omdat als je alleen maar springhengsten gebruikt, krijg je niet zon heel veelzijdige paarden??
en dat is dezer tijd toch belangrijk denk ik ? ofniet..

(als het niet juist is, verbeter me)

livvy

Re: springhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:00

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo slecht. Persoonlijk kies ik voor mijn merrie veel liever een springhengst dan een dressuurhengst. Als je alleen met dressuurhengsten zou dekken, zou je een veel eenzijdiger soort paard krijgen.

Als je met een springhengst dekt en de nakomeling doet het in de springsport om een of andere reden niet goed, dan kan je er altijd nog de dressuursport mee gaan beoefenen. Kijk naar de hengst Kigali!
Andersom gaat dat vaak niet.

Voorwaarde vind ik wel dat de springhengsten gewoon goed moeten kunnen bewegen. Het hoeft voor mij niet spectaculair te zijn, maar degelijke basisgangen is een must.

RuizWish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:09

Zelf zou ik ook eerder kiezen voor een springhengst omdat die toch beter van achteruit komen qua gangen... En als je dan ook nog een springhengst met goede gangen kiest dan heb je (met een beetje geluk) én een paard dat mooi loopt én een paard dat goed springt...

Als voorbeeld kun je hierbij denken aan de hengst Van Gogh...