Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
RodaniaJaman schreef:Idd zorg dat je gewoon een ruime maand tot 2 van te voren al begint met longeren voor de bespiering is alleen maar goed voor ze. Voor de rest zou ik persoonlijk de merrie 1 tot 2 weken voor de keuring om de 3 dagen er even uithalen. maar zoveel mogelijk energie besparen. Je moet toch kunnen showen en dan zijn ze lekker fel en lopen ze waarschijnlijk ook een stuk beter!!
tienus63 schreef:Nou het oordeel is geveld over de mijne,
we gaan niet naar de keuring. Ze komt los niet goed tot bewegen toe, qua type is ze te beknopt en heeft een tekort voorbeen.
Terwijl ze in het werk lekker ruim en los beweegt. Bovenal heeft ze de verkeerde vader, merrielijn is perfect. Maar volgens deze kenner rust er een vloek binnen het KWPN op haar vader, Stravinsky.
Kenner maakt professioneel paarden keuringsklaar en brengt ze voor, heeft zelf enkele goedgekeurde hengsten gefokt. En voorheen jureerde hij ook op stamboekkeuringen. Me dunkt dat ik dan toch wel waarde aan zijn oordeel kan hechten.
Hij heeft zelf ook 2 Strav's gehad, maar die heeft hij maar verkocht, omdat hij ze niet goed genoeg vond. Ik weet niet wat de merrielijn van deze beide is.
Xox schreef:RodaniaJaman schreef:Idd zorg dat je gewoon een ruime maand tot 2 van te voren al begint met longeren voor de bespiering is alleen maar goed voor ze. Voor de rest zou ik persoonlijk de merrie 1 tot 2 weken voor de keuring om de 3 dagen er even uithalen. maar zoveel mogelijk energie besparen. Je moet toch kunnen showen en dan zijn ze lekker fel en lopen ze waarschijnlijk ook een stuk beter!!
Maar dat is wel afhankelijk per merrie. Die van mij moet je dus niet laten staan want dan showt hij met de staart op de rug en gallopeert ze aan de hand. Een wat lauwig paard kun je dat heel goed doen maar een hittepit zou ik liever s.morgens thuis nog wat laten doen voor de keuring anders zijn ze niet te beoordelen