Nakomelingen van de hengst Goodtimes...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Nakomelingen van de hengst Goodtimes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 17:50

Met de zoekfuntie kwam ik niet verder, dus mijn excuses als hier al een topic over is...

Ik vroeg mij af of er hier bokkers zijn die nakomelingen hebben van deze hengst. Ik wil weten wat voor paarden dit zijn en hoe ze het doen in de sport.

Over de hengst zou ik ook wel iets meer willen weten. Ik weet een hoop van hem, maar heb mijn zinnen gezet op het keuringsrapport of in ieder geval iets waar zijn resultaten uit blijken

Wie o wie?

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:52

Een goede vriendin van mij heeft een Goodtimes. Beestje doet het prima in de sport. Is nu 6 en M2-startgerechtigd. Paard heeft geen super gangen, maar is een heel leuk basispaard. Sinds kort springt ze er ook mee en ook dat pakt hij heel goed op!

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 17:57

Roxx schreef:
Een goede vriendin van mij heeft een Goodtimes. Beestje doet het prima in de sport. Is nu 6 en M2-startgerechtigd. Paard heeft geen super gangen, maar is een heel leuk basispaard. Sinds kort springt ze er ook mee en ook dat pakt hij heel goed op!

Toch zegt men dat Goodtimes goede gangen heeft en deze ook vererft... Heb je een foto van dit paard?

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:47

Ik heb een geweldige nakomeling van Goodtimes, is nu iets meer dan een half jaar onder het zadel en superbraaf.
Voor foto's zie profiel en onderschrift.

Paard heeft een heerlijk karakter, kan gewoon draven, goed galopperen, goed stappen en heel fijn en braaf springen. Is ook absoluut niet snel bang en springt tot nu toe alles wat voor zijn neus komt.

Bij mij op stal zijn dit jaar nog 2 nakomelingen van Goodtimes zadelmak gemaakt en die waren beide ook heel erg braaf en simpel, geen bok gegeven met inrijden.

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:17

Nee, heb er zo geen foto van. Ik bedoel trouwens met "geen super gangen" niet dat ze slecht loopt! Ze loopt keurig netjes. Ik bedoel er meer mee dat het geen heel spectaculair paard in z'n gangen is. Gewoon een heel goed paard voor de basissport, Z2 zal ze er zeker mee gaan halen!

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:24

Die van mij is ook geen voorbeenzwaaier ofzo.
Loopt niet spectaculair maar wel gewoon goed en praktisch.

TJolieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:55

Ik heb een Goodtimes merrie van 6 jaar. Superpaardje! heel fijn karakter, heel goed gangwerk, mooi gebouwd. Wel wat aan de kleine kant 1,62m. Behoorlijk aan de vlugge kant heeft vrij lang nodig gehad om rust te vinden tijdens het rijden. En heeft een heel goede springtechniek.

sanzon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:13

ik heb een goodtimes merrie.
goed gebouwde merrie. een super karakter erg leergierig wil graag werken.

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 21:12

Foto's?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:20

Hij heeft een nakomelinge die goedgekeurd is als dekhengst: Timeless. Daar hebben we hier een 2 jr. merrie van staan.

Ibalia

Re: Nakomelingen van de hengst Goodtimes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 15:07

We hebben 3 merrie's uit onze Erik gefokt met als vader Goodtimes.
Helaas is de 1e nakomeling waarschijnlijk afgemaakt ivm een blessure van haar rug. Heel erg jammer
De jongste is 2 weken geleden geboren

Afbeelding

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 15:15

Ik ken er eentje die erg is gesteld op mensenvlees

Fokt wel leuke veulens door.

Waterdance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 14:10

hij fokt wel klein daar moet je wel rekening mee houden

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:11

Heb inderdaad het idee dat hij niet al te groot fokt.
Heb er zelf iig nog geen grote paarden van gezien.

Ibalia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 13:59

Waterdance schreef:
hij fokt wel klein daar moet je wel rekening mee houden

Valt wel mee dacht ik. Wij hebben uit onze merrie van 1.64 al 2x een Goodtimes gefokt en deze waren allebei aan de maat (1.66 ongeveer)

Nog even een foto van onze nieuwste Goodtimes Bente. Ze was hier ongeveer 2 weken oud

Afbeelding

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 17:04

Ik heb de ervaringen met goodtimes dat ze iets wat lomp zijn af en toe, en niet altijd zo voorzichtig met de mens...

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 17:05

Wat een scheetje!

Ik hoop dat mijn Goodtimes die maat ook nog haalt, wacht geduldig af.

Mijn Goodtimes is trouwens absoluut niet lomp. Eerder juist afwachtend richting mensen, een 'euh' of een klein tikje en hij staat in de hoek van zijn stal, hij is enorm vriendelijk en zacht met mensen en andere paarden.

Edit: 1 andere Goodtimes die ik heb geholpen met zadelmak maken toonde precies hetzelfde karakter, zadelmak geboren leek ie trouwens wel. Heel erg braaf dier.

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 17:15

Ik heb een Goodtimes ruin.
Hij word nu helaas niet meer bereden, omdat ie 4 jaar geleden een blessure heeft gehad aan ze pees want eigelijk niet meer goed zou komen maar na een jaar rustig aan gedaan te hebben, hebben we toch nog M gesprongen.. maar als die nu meer aan het werk komt dan blijft hij helaas niet regelmatig lopen vanwege ze blessure.

Hij was 7 toen die ze eerste 1.40 parcours liep hij kwam over de een na laatste hindernis van de barrage, stond nog aan leiding.. maar hij sprong in een kuil waardoor die gelijk doormoest naar de kliniek.

hij heeft nette gangen! maar kan ondanks ze blessure nog een ongelovelijke etterbak zijn!
het is wel een knuffelbeest, maar zodra het kouder weer word of je moet er mee gaan werken, word ie ontzettend vervelend.. niet gemeen maar dan word ie wel heel fris!
Hij heeft nooit willen stoppen en ging voor je door het vuur.. en was ontzettend voorzichtig..

Ik was een tijdje geleden aan het kijken op de VDL site waar de hengst Goodtimes staat, en toen werd me paardje ook genoemd (mister Lopez)..

zal kijken of ik binnekort een foto kan plaatsen!

Nannoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:16

Op me werk verwachten we volgende maand een veulen van goodtimes

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:45

Ibalia schreef:
We hebben 3 merrie's uit onze Erik gefokt met als vader Goodtimes.
Helaas is de 1e nakomeling waarschijnlijk afgemaakt ivm een blessure van haar rug. Heel erg jammer
De jongste is 2 weken geleden geboren

Off-topic: Volgens mij is biertabje bij een fokproduct van jullie wezen kijken dan. Kon heel fijn springen (maar uiteindelijk is de keus op een andere gevallen)

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:56

Goodtimes is van VDL ja... maar staat en voor bezichtigingen moet je bij hengstenhouderij olthof zijn.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:10

Wij hebben bij VDL een keurmerrie gekocht van Goodtimes, de merrie is jammer genoeg gestorven op 8 jarige leeftijd. Haar stokmaat. 1.66 en haar zij fokt zelf echt vergrotend, er is alleen 1 jong even groot als haar. Misschien word ze ook nog wel prestatie merrie, want haar jongen doen eht goed in de sport.

De oudste een Indoctra, merrie stokmaat 1.75, is Z springen en Z1 dressuur. Heeft nu zelf 2 nakomelingen, een Mettal en een Solitair.
Daarna een Indordo,merrie breng haar nu uit in de springsport, maar heeft ook goede beweging, stokmaat 1.66. Ze heeft heel veel vermogen en het pittige van Goodtimes

Daarna een Krack C, een 2de bezichting hengst, stokmaat 1.75 verkocht is toen bij Leida Streik gekomen en heeft Z dressuur en is weer verkocht, ergens in Engeland of Nederland.

Daarna een Matterhorn, merrie stokmaat 1.71 en ster. Loopt nu zelf L1, maar door blessure doen we ff rustig aan

Daarna een French Buffet xx bloederige merrie maar wel een stokmaat van 1.69 hadden we neit verwacht, werd niet ster, maar we gaan haar er misschien dit jaar weer voor doen, omdat ze vorig jaar zo rank was.
Foto's profiel

Onze Goodtimes merrie was niet de makkelijkste, in de hand een hele leive skat, maar onder het zadel wanneer je veel ging vragen, wou werken was ze eerste protesterend, maar uiteindelijk gaat ze voor je door het vuur
Zal proberen een foto van haar te vinden.

regina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:22

bij ons staat er 1 in pension, zal even een foto opzoeken...

Afbeelding

Afbeelding

weet er verder helemaal niks van.

hij is iniedergeval niet zo groot. ik schat ongeveer 1.58 - 1.62, en wordt dit jaar denk ik 4 jaar...

Buggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 17:42

wij hebben ook een Goodtimes gehad. Hij was heel braaf op stal, maar als ie bijvoorbeeld naar een anders box moest dan at ie een week niet.
maar onder het zadel was hij niet zo hele makkelijk, vond heel veel dingen eng. maar hij had wel weer goeie bewegingen. en was 1.73 m. groot.
en bij mij op stage is ook een Goodtimes, maar die is helemaal niet makkelijk. Daar kan maar 1 iemand oprijden en tot een half jaar terug kon echt niemand bij hem in de box komen want dan viel hij gewoon aan. Maar ook weer super bewegingen en hij was volges mij rond de 1.65 groot.