. Maar goed, we maken er even een fotoverslagje van
Vanochtend nog een 'laatste' keer genieten van Aidan en Ivanka bij het hek
Aidan hielp me nog even bij het uitmesten:
Ivanka was nog rustig kuil aan het eten
En toen was het moment daar, de trailer was gearriveerd. Ik vond het verbazend hoe makkelijk en snel Aidan op de trailer ging! De eerste poging sprong hij van de klep af (onze fout, daar stond niemand). Maar bij de tweede poging liep hij er bijna vanzelf op! Stoere man!
Onderweg is hij schijnbaar ook heel rustig geweest en toen ze hem uit gingen laden, liep hij met knikkende knietjes de laadklep af
. Ik was bij Ivanka gebleven, ik had afgesproken dat ik 's middags bij Aidan ging kijken. Ivanka heb ik vrijwel gelijk uit de stal gepakt, aan de longeerlijn gepikt en toen zijn we gaan wandelen. In het begin hinnikte ze als een bezetene, ik vond het zó ontzettend sneu. Waar was ik in hemelsnaam aan begonnen???!
Ik durfde het nog niet goed aan om Ivanka buiten te laten, dus ik heb haar weer op stal gezet, met de bovenluiken open. Ze zweette ook heel erg, omdat ze zich zo druk maakte. 's Middags om half 2 ongeveer was ik weer terug bij haar en toen was ze nog erg onrustig. Dus toen heb ik haar nog gewoon op stal gelaten en ben ik eerst even naar Aidan gereden.
En daar werd ik helemaal vrolijk van! Hij had het zó ontzettend leuk naar zn zin! Ze stonden op stal toen ik kwam, maar hij had inmiddels al kennis gemaakt met zijn nieuwe vriendjes in de binnenbak. Hij dacht dat hij over iedereen de baas was, maar van dat idee is hij zelf toch ook snel afgestapt. Twee keer heeft ie een flinke trap gehad en toen bedacht hij zich dat hij weg moet komen, als die kont naar hem draait
. Dat kende hij natuurlijk allemaal nog niet, want Ivanka sloeg niet
. Toen ik kwam, stonden ze dus binnen. Ik liep hun stallenblok binnen en Aidan hinnikte al gelijk naar me
Hele donkere foto, ik weet het, maar zie je die 2 lichtbolletjes naast elkaar? Dat is Aidan
. De linkerbuurman van Aidan, ook een van zijn nieuwe vriendjes

En de buurman van de linkerbuurman van Aidan, dat is zijn andere vriendje!
Aidan zweette als een rund van alle opwinding van vandaag
Hier zweette hij niet meer trouwens, maar dat is allemaal nog van het rennen en alles 
Water drinken.. Dat deed hij thuis ook al veel, dus dat was iig al wel een voordeel

De rechterbuurvrouw van Aidan, een Mérens merrie. Met de nadruk op MERRIE.

Gekke Ed

Nou, toen heb ik dus gezien dat Aidan het allemaal wel leuk vond op zn nieuwe plek. Daar hoefde ik me niet druk over te maken!
Weer terug naar Ivanka...
Die ben ik eerst maar even gaan poetsen, al dat opgedroogde zweet op dr lijf was vast niet fijn
. En tijdens het poetsen, kwam ze al wat meer tot rust. Net of er een knop omging van: ik ben weer alleen, oke! Op de terugweg naar de wei zette ze er goed de pas in, keek gelijk in de stal van: "Is ie er alweer?". Maar nee dus, maar ze bleef eigenlijk vrij rustig. Dus maar besloten om haar los te laten in de wei.
Eerst nog een hinnik:
Ik liep naar achter in de wei, omdat er een paaltje omgewaaid was, Ivanka kwam me eerst achterna:
Om vervolgens weer HEEL snel terug te gaan naar het veilige plekje, de stal of iets daarbuiten
En nu is Ivanka eigenlijk nog steeds vrij rustig. Haar uier is nu wel weer goed gevuld en de melk loopt er alweer uit, maar dat zal hopelijk snel slinken
. Ik ben iig blij dat ik deze beslissing genomen heb, aan het begin van de dag dacht ik daar nog heel anders over, maar nu vind ik het goed dat ik het doorgezet heb
. Aidan gaat veel leren daar
.

Wat leuk dat hij het zo naar zijn zin heeft, en Ivanka zal ook wel rustiger worden, je hebt inderdaad een goede beslissing genomen!
, is leuk!