Vivaldi en Valdez

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Andjena

Vivaldi en Valdez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 13:55

Ik denk er over om mijn merrie Purioso x Cavalier dit jaar weer te laten dekken. Ben er alleen nog niet uit over de hengstenkeuze Vind Vivaldi (Krack C x Jazz) een erg mooie hengst en Valdez (Houston x Jazz) ook.
Ben benieuwd hoe de andere bokkers over deze twee hengsten denken. Waar ze ter dekking komen te staan en bij welke shows ze te zien zijn.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:09

Valdez is bij broere en Lauw, maar hij gaat het heeel maar dan ook héél druk krijgen. Dus de boel zal wel erg verdunt gaan worden.

Vivaldi weet ik eigenlijk niet waar hij (gaat) staan.

heb je een foto van je merrie? En van wie heeft ze nog meer veulens gehad? Puur op de afstamming zou ik eerder kiezen voor een allround of springhengst.

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 14:33

Foto's van mijn merrie staan op mijn profile. Je habt gelijk dat je op afstammine voor een alround of springhenhst zou gaan. Dit hebben we in het verleden ook gedaan. De merrie heeft een veulen gehad van Solitair en vorig jaar een van Odermus allebei mooie veuelns (al zeg ik het zelf) Aangezien ik het veulen voor mezelf wil houden denk er toch over om er dit jaar een dresuurhengst op te doen. Hoewel ik Kigali en Wolfgang ook nog als optie heb. Ik ben me op dit moment een beetje aan het orienteren over de mogelijkheden.

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:48

Vivaldi staat bij van uytert... www.uytert.nl (zie ook hun forum voor foto's van Vivaldi)

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:32

Als je Wolfgang bloed zoekt is Oscar misschien ook een optie?

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 16:47

Oscar is zeker een optie had ik ook al aan gedacht. Mijn lijstje met hengsten werd helaas steeds langer ipv korter een beetje te veel keus. Aangezien er er zelf niet uit ben vraag ik de mening vande bokkers. Van vivaldi en Valdez wist ik nog niet zoveel vandaar dat ik daar een topic over geopend heb

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:02

op www.uytert.nl staat vivladi op de voorpagina,mooie hengst,heb hem vorig jaar daar al op de hengstenshow gezien,die is 31 maart en 1 april

boytjeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:09

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 18:34

Bedankt nu weet ik in elk geval waar die hengsten staan. Wat is de mening van de bokkers over deze twee hengsten???

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:38

Ik ben zowel geen Krack als jazz liefhebber, maar Vivaldi zou bij mij op het lijstje komen. Hij zou alleen iets meer halsbespiering mogen hebben.

Valdez was ik op de hengstenshow vorig jaar al weg van. Hij heeft alleen een merrie nodig met lengte en maat en schoudervrijheid.

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 18:40

Ben normaal ook geen fan van Jazz en Krack C maar vind deze hengst heel erg mooi vandaar dat ik hem op mijn lijstje heb gezet

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:06

als je niet van krack c houd en niet van jazz.....bij mij is het juist krack c en absoluut niet jazz,mja sorry voor de off topic reactie

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:30

Ik vond Valdez helemaal geweldig voor de merrie die ik rij, die gaat dit jaar weer geïnsemineerd worden, maar ik ben bang dat er dan ingeleverd gaat worden op voorbeen, dus dat verhaal gaat niet door denk ik. Misschien dan toch z'n vader (blijf die combi een hele beste match vinden!), ondanks de maat (de eigenaresse durft het niet helemaal aan ).

Vivaldi vond ik ook zeer aansprekend, moet nog wel wat meer paard worden, maar bewoog zeer makkelijk en gewoon een heel fijn paard om naar te kijken.

Wat zijn echt verbeterpunten van je merrie?

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 21:54

Ik wil graag voornamelijk wat meer kracht in het achterbeen en wat meer knieactie haar bewegingen zijn wat vlak

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:42

Voor de kracht zou ik gerust Valdez gebruiken, maar denk niet dat hij op voorbeen verbeterd , helaas, want ik vind een geweldige bok! Dan heeft Vivaldi een mooier voorbeen, en dat zit er met Krack erachter ook wel wat meer in.

Is Uphill niet wat dan? Zoon van Oscar, vond 'm heel fijn op de HC (ondanks dat hij niet zo fijn, beetje rommelig gereden werd), heeft volgens mij veel potentie. Sterk achter, komt continu goed mee, goeie techniek in de benen en gewoon een heel aansprekend paard. Hij is 3e geworden, maar van wat ik ervan gezien heb had het me niks verbaasd als hij op de 2e plek voor United had gestaan.

Jan_VT

Re: Vivaldi en Valdez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 01:29

Valdez is mij in Den Bosch sterk tegengevallen na al de berichten die ik er hier over hoorde.

Hengst kwam in Den Bosch niet uit de schouder. Was weinig expressief in het voorbeen, en weinig kracht uitsralend in het achterbeen (wel goede techniek achter).

Hengst heeft wel een goed model.

Ik zeg er wel bij, dat ik de hengst de eerste maal zag... en dat hij op een duidelijk losse wijze werd voorgesteld. Weinig druk, enz. Misschien de goede wijze om een jong paard voor te stellen, maar als fokker werd ik er op die avond in Den Bosch weinig wijzer uit.

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 10:55

Zijn er nog meer mensen die erover denken om hun merrie bij een van deze hengsten te doen? En zo ja wat is dan hun motivatie

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:01

Jan_VT schreef:
Ik zeg er wel bij, dat ik de hengst de eerste maal zag... en dat hij op een duidelijk losse wijze werd voorgesteld. Weinig druk, enz. Misschien de goede wijze om een jong paard voor te stellen, maar als fokker werd ik er op die avond in Den Bosch weinig wijzer uit.

Ik vond hem 't vriendelijkst voorgesteld van alle hengsten, gewoon zoals een 3-jarige gereden hoort te worden . Ik vond 'm achter uit zichzelf (want zó veel werd er niet aan gereden ) continu fijn meekomen, hij verruimde ook makkelijk en kwam daarna ook gemakkelijk weer terug op het achterbeen maar het voorbeen viel me echt tegen. Het geheel had wat expressiever gemogen, helemaal aan de voorkant. Leek ook wel een beetje alsof hij toch wel met spierpijn rondliep, misschien vandaar ook de ietwat 'voorzichtige' presentatie?

Waterdance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 14:19

is het niet zo dat als een paard een heel goed achterbeen heeft het voor altijd wat tegenvalt en anders om het zelfde. Ik denk dat dat voor been nog wel goed komt als hij wat verder gereden is.

RuizWish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:05

En wat vind je van de allround hengst, Vainqueur???
Gezien de afstamming en bouw van de merrie lijkt mij dit wel een optie...

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 22:11

Ik wilde dit keer eigenlijk liever een dressuur hengst op mijn merrie gebruiken maar sta open voor een leuke alrounder omdat dat kwa papier er beter bij past. Vainqueur vind ik ook een mooie hengst ik ga 4 maart naar Reinie Tewis dus dan zal ik hem daar wel zien. Ik vind het achterbeen gebruik wel erg belangrijk mijn merrie mist wat kracht en balans vind een goed achterbeen gebruik belangrijker dan het papier dat goed staat dus dressuur of spring maakt dan niet uit.

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 19:10

Ik denk dat ik even een nieuwe topic ga openen want dit wordt weer te lastig zie door de bomen (hengsten) het bos niet meer en heb dus even deskundig advies nodig van mijn mede bokkers. Ps profile is aangepast

ullaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:11

als je meer kracht in het achterbeen wil, moet je een hengst nemen die al meerdere nakomelingen heeft en geen jonge hengst, je weet immers nog niets van de nafok! Valdez vond ik ook erg tegenvallen op de hengstenkeuring. Ik vond Voice het meest eruit springen dat is een paard wat rust ruimte en kracht heeft , hopen dat zijn nafok dat ook heeft dan ga ik helemaal om

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:18

Hoi,

Wij hebben afgelopen week besloten om onze Havel-merrie te laten dekken door Valdez en wel omdat ik gek ben van het Houston-bloed en na de hengst in november op Ermelo te hebben zien lopen was ik direct verkocht.

Ook zal Valdez gebruikt worden op de Caritas x Pretendent-merrie die heeft nl. al 2 goede producten gegeven van Houston zelf dus nu maar een jonge Houston proberen

Zooist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:54

Andjena schreef:
Zijn er nog meer mensen die erover denken om hun merrie bij een van deze hengsten te doen? En zo ja wat is dan hun motivatie

Mijn merrie is inmiddels drachtig van Vivaldi.
Ik heb hem gekozen voor front en beweging....
Mt name het voorbeen

Heb Valdez ook gezien en heb eerlijk gezegd ook wel even getwijfeld..
Vind hem een schitterend model hebben.
Maar ik denk dat Vivaldi beter past bij mijn merrie.....
Voor Valdez ga ik de nakomelingen rapporten volgend jaar wel eens uitpluizen
Succes ermee!