Wie laat er dit jaar z'n paard dekken en welke hengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zilion

Wie laat er dit jaar z'n paard dekken en welke hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 00:26

Wie laat er dit jaar zijn of haar paard dekken en door welke hengst.
Ik laat dit jaar Nodilia wederom dekken. Ze is nu uitgeteld op 13 maand dus nog 4 weekjes en dan kijk ik hoe alles is verlopen om vervolgens de definitieve beslissing te nemen. Ik weet alleen nog niet welke hengst dus daar moet ik nog naar op zoek
Mafleure laat ik dit jaar ook weer dekken. Haar hengstveulen is nu 2 jaar en die is van Orame. Zijzelf is ook spring gefokt. Ik laat haar dekken door Balzflug of door Krack C (Maar daar lopen er al zo veel van rond ) Daarnaast wordt een van de manegepony's natuurlijk gedekt door een hengst die bij ons in stalling staat. Beauty is een hele lieve vosmerrie en Misty een lieve 4 jarige bonte hengst ben er benieuwd.
Verder staat er niets op het verlanglijstje . Misschien dat er nog pensionklanten hun paard nog dekken. maar dat weet ik allemaal niet?
Ik hoor het graag

katrienh

Re: Wie laat er dit jaar z'n paard dekken en welke hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 00:38

ikke

Het eerste veulen van mijn paard en ook het eerste veulen voor mij
Ze wordt geïnsimineerd door Cassini II. type: rijpaard, discipline springen

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 01:13

Mijn merrie wordt wsl ook weer gedekt dit voorjaar. Wilde haar eigenlijk eerst sport hebben en volgend jaar dekken, maar ivm een blessure draai ik het wsl om.

De hengst houden jullie nog even van me te goed. Het wordt iig een springpaard met fijne bewegingen en voldoende maat

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:08

Amy wordt gedekt door Santo Amigo

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:10

Ikke! Die van mij wordt waarschijnlijk komend weekend gedekt door Forencio. Het wordt haar en ons eerste veulen

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:04

Wij hebben op dit moment onze French Buffet xx x Goodtimes drachtig van Oramé, ze is uitgerkent eind april, als het een mooi veulen is en de bevalling gaat makkelik gaan we haar misschien wel weer onder de hengst doen, maar we weten nog niet wie, maar het word wel een springer.
Oh jah misschien wel Marlon, vanwege het koele karakter.

We hebben nu ook een fries merrie drachtig, dit word haar 18de veulen, ze is drachtig van de prefernte Leffert en zelf is ze ook preferent Het veulen komt midden april.
We weten nog neit of ze dit jaar wel weer drachtig wil wordn, want ze is dan 23 maar ze is wel super vruchtbaar. Misschien word eht dit jaar wel Beart of Rindert.
Dan haar dochter een merrie van Heinse, als ze niet word verkcocht doen we haar drachtig, misschien van Beart, voor de beweging.

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:22

Rojantha staat te koop. Ik hoop dat de toekomstige koper haar laat dekken. als er niemand reageerd dan laat ik haar ws dekken door een goede dressuur hengst NRPS. Maar niet te duur. zodat ik haar drachtig kan verkopen. Primavera blijft lekker op het land tot oktober daarna ga ik lekker rijden.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:28

Hey, Wij laten er zowie zo een dekken, onze shet, door het hengstje van een vriendin van mij.
Lady is nu nog drachtig, als alles goed gaat, wordt ze weer gedekt, en dan waarschijnlijk door de zelfde hengst (Don Ruto)
Cerice is nog niet duidelijk, ik ga hier even rond kijken, misschien een franse hengst, mits het veulen dan papier (reg. B) kan krijgen.....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 11:14

Ik weet het nog niet, heb 3 potentiele merries (1 shet en 2 paarden)
Wil ook wel wat vaker rijden, maar een veulen is ook leuk, maar dan nog welke hengst, heb zat in mijn hoofd maar wacht eerst af wat ze dit jaar krijgen.

Unesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 11:51

hoi hoi,

wij zijn er ook uit. Onze 6 jarige Krack C merrie wordt gedekt door 2 voudig wereld kampioen FLORENCIO.....
Dat worden 11 lange maanden wachten. Heb lang gedupt omdat ik ook in de sport uitkom met deze merrie. Hopen maar dat ze de sport (Z dress.) kan combineren met het moederschap!!!!

gr. Marco

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:00

Wij dekken met:

1. Untouchable Z .....Zangersheide

2. Fuerto......Warendorf

3.Condiro......Warendorf

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:06

Ik doe ook 2 van de 3 bij de hengst:

Oklahoma (Samber x Procureur) gaat onder Special D
Winnetonka (Pedro x Chronos) gaat onder Tomtom (homozygote bonte hengst)

De dekking zal in april/mei plaats vinden, wil niet een al te vroeg veulen....

livvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:34

Onze merrie van Ramazotti (v. G.Ramiro Z) x Notaris gaat dit jaar ook gedekt worden, ze is zelf springen gefokt maar loopt Z dressuur. Het wordt of Casco of Karandasj. Beide hengsten die beweging, maat en springkwaliteiten vererven.

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:45

Hinke gaat een jaartje overslaan.

Libel gaat onder Eldorado mits hij wordt ggk op de hengstenkeuring anders denk ik dat james bont de eer krijgt.

Waldfee gaat ook onder eldorado of anders weer Orbaldo als dit veulen aan de verwchting voldoet, zoniet dan moet ik nog wat bedenken

Awa gaat onder Orbaldo II

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:54

horseNL00 schreef:
Ikke! Die van mij wordt waarschijnlijk komend weekend gedekt door Forencio. Het wordt haar en ons eerste veulen

Heb je wel een heel vroeg veulen volgend jaar!

leonaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:27

hallo

Dit voorjaar wordt onze merrie inewia gedekt door jazz.
Zelf heeft de merrie caritas als vader en haar moeder is een sport spring merrie van saros...Verleden jaar hebben we het ook geprobeerd
maar het is toen niet gelukt, volgende maand nemen we eerst een slijmmonster en als het allemaal goed zit dan gaat ze begin april gedekt worden als ze hengstig is

Siebjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:29

Hoi
Die van mij word ook gedekt, voor haar haar laaste veulen. Welke hengst zijn we nog niet uit. Iig een volle ijslander

Wobelisk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:24

ticallux

TJolieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:35

Mijn Goodtimes x Amor x Lucky Boyxx wordt voor het eerst gedekt door Jumbo Jet, hij heeft dezelfde moederlijn schijnt goed te (kunnen) zijn

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:35

Ik laat mijn merrie ook dekken Purioso x Cavalier weet alleen nog niet welke hengst er is een beetje teveel keus. Het paard van mijn moeder wordt ook gedekt Caritas x Vindicator waarschijnlijk door Rubiquil

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:59

Bij mij op stal wordt (m'n vz paard) Fetida (Beethoven x lt. Generaal) dit jaar gedekt door Florencio

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:12

Ik heb 2 Tinkermerrie's;

Shakyra gaat weer naar Maxolo de Mes Amis,
Darlah gaat naar Subliem v/d Heesbeense Hoeve

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:22

Mijn Belisar merrie gaat dit jaar ook weer gedekt worden,ik weet nog niet zkr welke hengst maar ik heb nu Rubin Royal op het oog.

Andjena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:26

leonaal schreef:
hallo

Verleden jaar hebben we het ook geprobeerd
maar het is toen niet gelukt, volgende maand nemen we eerst een slijmmonster en als het allemaal goed zit dan gaat ze begin april gedekt worden als ze hengstig is

Is de merrie toen naar de hengstenhouder geweest, of is ze thuis geïnsemineerd? Ik heb zelf ook een Caritas merrie welke ook niet drachtig wilde worden, we hebben haar toen thuis geïnsemineerd en het was gelijk goed. De DA vond ook dat een vreemde omgeving voor haar niet geschikt was, werd ze heel onrustig van. Zodra ze nl. bij de hengstenhouder stond was de hengstigheid over. Thuis is er niets aan de hand maar daar maakte ze zich vreselijk druk.

Avelienvd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:30

Onze merrie Nianka (Legaat X Meridiaan) wordt geinsemineerd met Padinus.
Vorig jaar lukte niet dus gaan we het nogmaals proberen.
Foto's van haar staan wel in mijn profiel.