hoe vaak trainen jullie voor vrijspringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

germie

hoe vaak trainen jullie voor vrijspringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 18:22

Hoe vaak trainen jullie voordat je paard 'op gaat' voor het vrijspringen? Trainen jullie dat echt intensief?
Wat worden komend jaar de afstanden (normaal 6.40/6.90)? Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze de afstanden met 10 cm willen vergroten.
Gaan jullie met de 3-jarigen ook voordat je naar de keuring gaat elders oefenen?

UltimOo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:25

meestal trainen wij de 2.5/3 jarigen aan de longe en laten ze 1 keer in de week vrij springen.. op een gegeven moment kennen ze het lijntje wel en gaan ze irritand doen, dus wij gaan ook af en toe naar iemand in de buurt die ook een vrijspring ring heeft om het zo maar te noemen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:58

Ik begin als 2,5 jarige (voor mijn nu 2 jarige dus volgende winter)al met balkjes lopen e.d. Later lage sprongetjes. Een paar maanden voor de keuring gaat ze dan mee naar de manege, een paar keer. Daar springt ze dan hetzelfde lijntje een keer als op de keuring. Als ik in de buurt woonde van oefenavonden, staan volgens mij wel data in de strengen tegen die tijd, zou ik dat denk ik ook een keer doen.

Hier vind je de stamboekrichtlijnen 2005, staan de te springen hindernissen in. Ik neem aan dat 2006 er binnenkort zal zijn.

http://www.kwpn.nl/cms/index.jsp?menuId=550