Flemmingh X Ronaldo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ellen_vg

Flemmingh X Ronaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 18:47

Hoi,
ik heb iets meer dan een maand geleden een KWPN-merrietje gekocht. Ze wordt in mei drie jaar. Haar afstamming is: Flemmingh X Ronaldo. Nu was mijn vraag, wat denken jullie van deze combinatie?
Ikzelf vind het een superdier met een koel en leuk karakter. Wel kan ze soms een beetje heet zijn en ze is altijd wel voor spelletjes te vinden.

Ze pakt alles goed op en heeft eigenlijk nergens schrik van. Ik ben enkele keren aan de hand gaan wandelen en auto's interesseren haar niet, zo vindt ze het zadel doodnormaal en trekt ze zich van het hoofdstel niks aan!

Ze is wel niet zo groot, ik denk dat ze ongeveer 1.60m is op dit moment...

De reden waarom ik jullie deze vraag stel is omdat ik al enkele keren gelezen heb dat Flemmingh nog wel eens heethoofden kan geven die wel eens moeilijk kunnen zijn. Zelf weet ik weinig van Ronaldo, in verband met de doorgegeven karakters dan...

Trouwens dit is mijn merrietje: Watch me move
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Grts
PS Watch me is de kleindochter van B'ellana van Anya hier op bokt

zavander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:50

zo wat een mooi paard
veel plezier ermee

irene15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:29

Ik rij af en toe op een Ronaldo x Sultan,
lief dier, kan beetje schrikkerig zijn en is soms wat ril..
Stoer paardje, een vosruintje met 4 witte voetjes en een bles. Staat te koop op sporthorses.com volgens mij

vivian001

Re: Flemmingh X Ronaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:57

Leuke merrie

Ik vind dit juist 2 bloedlijnen (Flemmingh x Ronaldo) met hele fijne meewerkende karakters. Uitzonderingen natuurlijk buitengelaten!
Ronaldo is van Rubinstein en dit is juist een hengst die bekend staat om zijn rittigkeit en dit ook doorfokt.
Zoals ik op de foto kan beoordelen ziet de merrie er niet als een slaper uit, maar heeft wel een eerlijke uitstraling. Daar kun je wat mee en zoals je zelf ook zegt ook fijn in omgang. Veel succes ermee.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 00:38

hey
ik rij nu een flemmingh x amulet, is een heel koel paard, leuk beestje. Is alleen nog wat schrikkerig van auto's, maarja, die denderen hier dan ook hard voorbij.
Ik vind het een mooie afstamming van je paard hoor!
veel plezier ermee!
xxx

ellen_vg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 08:45

Ikzelf heb haar nu ongeveer anderhalf maand, tot hiertoe verloopt alles redelijk vlot. In het begin toen haar vertrouwen wat minder was, was het wel een heethoofd en durfde ze al eens te steigeren. Dat is er nu uit aan het gaan.

Wel is het er eentje die niets anders wil doen dan spelen en lopen, ze heeft een overschot aan energie!

Nu ik haar vertrouwen gewonnen heb is het een grote knuffelkont, sommige mensen beweren dat veel nakomelingen van Flemmingh schuw aan het hoofd zijn. Wel deze merrie toch niet hoor! Ze heeft niets liever dan dat je haar daar krabbelt...