[TI] Voor het eerst in de trailer...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Morhwen

Voor het eerst in de trailer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 14:29

Zaterdag was de grote dag, mijn tinkermerrie voor het eerst in de trailer! Ik was op het ergste voorbereid, dus had ik de hele dag gereserveerd voor het trainen op het in- en uitstappen. Zelfs een extra grote zak Smikkels gehaald, je weet maar nooit.

En ja, dan zie je weer dat een Tinker een Tinker is. Ze stapte rustig de trailer in en uit, alsof ze het dagelijks doet.

Nu naar de volgende hindernis: de binnenbak. Ik hoop dat dat net zo gaat als de trailer!

Misschien een knullig verhaaltje voor mensen die hun paardje dagelijks in- en uitladen, maar ik moest het gewoon even kwijt.

sneppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 14:35

fijn voor je, je neemt er tenminste de tijd voor.
Vooruit denken kan ik alleen maar toejuichen.
Scheelt een hoop stress als je een keer onverwachts met je paard weg moet.

Kytha

Re: Voor het eerst in de trailer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:09

Mijn hengstje van 10 maanden moet komende zondag voor het eerst op de trailer, naar z'n nieuwe eigenaar..
ben benieuwd of het gaat lukken!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:53

@ Morwhen: is je merrie ook bij jullie geboren dan? Anders is ze toch wel met trailer of veewagen aangekomen?

In elk geval fijn dat het allemaal zo meeviel!!

Mazzel-meid, ook succes voor zondag!

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 10:56

@snowdon, ze is destijds door de vorige eigenaar met de trailer gebracht. Ik was er natuurlijk niet bij hoe ze de trailer inging, dus wilde ik het zekere voor het onzekere nemen. Ik weet ook niet hoe vaak ze bij de vorige eigenaar in de trailer is geweest, maar volgens hem was dat niet erg vaak. Het was dus niet echt de eerste keer in de trailer, maar wel bij mij. Beetje gesmokkeld dus

@mazzel-meid: veel succes!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:05

nou ja waak je maar ... gammon ging de eerste keer, toen hij van Uden naar Joure moest, ook vol vertrouwen en onbevangen op de trailer, daarna niet meer. niet dat er vol protest is maar hij is wel koppig en laat goed merken dat hij niet meer wil.

maar hoop voor je dat ze altijd zo braaf blijft!!

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:24

ik heb hier ook zo'n koppigaard! Tinkerbell ging de eerste keren als een engeltje naar boven...nu ook nog hoor...maar niet meer als ze er als eerste op moet (omdat ze dan de kans reeel acht alleen weg te moeten )
ze is niet bang, maar gewoon dwars

veel succes met je tink verder!

sneppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 13:08

Die van mij loopt er braaf op tot ze halverwege is en er hangt geen hooinet, komt ze er weer doodleuk uit

Geen hooi, geen Tina, geen wedstrijd, is haar motto !!!

Voor wat, hoort wat, zal ze wel denken

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 13:45

Fijn dat het goed ging Morwhen! Het is toch wel heel fijn als een paard zonder problemen de trailer in gaat.

Geloof het of niet, maar die van mij gaat graag de trailer op. We hebben nog nooit problemen met haar gehad. Ik heb altijd het idee dat ze wel zin heeft in een uitje

Haar veulen liep met afspenen ook zo hup de trailer op, maar zij was voor het afspenen al een keer of 6 met mams samen op stap geweest.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 14:20

Vreselijk vind ik dat, als je een paard hebt die niet te laden valt.
Ik heb een tinkermerrie gehad die serieus helemaal panisch werd, die hebben we gewoon plat moeten spuiten omdat ze álles afbrak..
Darlah is wat dat betreft ideaal, die loopt er echt zonder ergens naar te kijken op.
Shakje ook wel, maar die gaat onderweg zichzelf steeds tegen de zijkanten aangooien.. heel irritant!

rommulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 14:51

het is toch weer vijn dat een paardje makkelijk in een trailer wil
ondanks die van mij een keer over de voor stang heeft ge hangen (op 1 jarige leeftijd) kan ik hem gelukkig aan zijn baard de trailer in krijgen en hem daar zijn halster om doen

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 15:36

Pellie schreef:
nou ja waak je maar ... gammon ging de eerste keer, toen hij van Uden naar Joure moest, ook vol vertrouwen en onbevangen op de trailer, daarna niet meer. niet dat er vol protest is maar hij is wel koppig en laat goed merken dat hij niet meer wil.

maar hoop voor je dat ze altijd zo braaf blijft!!

Dat ken ik ja.... Jordy ging toen ik hem ophaalde bij zijn vorige eigenaresse ook zo de trailer op zonder aarzelen. Daar had hij nooit op de trailer gestaan verder.
Maar daarna was het laden 1 groot drama, we hebben er weleens bijna 2 uur over gedaan. Hij had blijkbaar zoiets van 'dat heb je me 1x geflikt, maar nooit meer!'. Als hij er eenmaal in stond was hij wel gelijk rustig en ging onverstoorbaar hooi staan vreten..... en onderweg gedroeg hij zich voorbeeldig. Achteruit lopen deed hij ook niet, maar hij ging gewoon als een ezel voor de klep staan en bij trekken kwam hij omhoog. Als je duwde ging hij (letterlijk) zitten.
Angst was het niet, maar gewoon onwil. Na een tijdje kreeg hij dus gewoon een goeie skup onder zijn kont Maar verdomd, het hielp
Tegenwoordig is het een engeltje met laden, hij loopt overal zo in. Maar wel onder 1 voorwaarde, en dat is dat ik hem op de trailer zet of Lisette. Met andere mensen, hoe goed hij ze ook kent, weigert hij mee te lopen.

spritsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 15:45

toen mijn paardje in de trailer ging ging alles goed, maar ze gingen met zijn 3e en in de andere trailer moesten er dus nog 2.
steeds als die in de richting van de trailer liep gaf de mijne en hinnik.
het duurde even voordat die andere erin zaten op deze manier.