Tygo. v. Numero Uno.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xCarlyx

Tygo. v. Numero Uno.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 11:13

Hoi,

Wij willen graag onze KWPN merrie laten dekken en nou hebben we volgens mij wel een leuke hengst gevonden.
Tygo.
Tygo stamt af van nummero uno.
Heeft iemand al een nakomeling van deze hengst?
Wij willen graag weten hoe de nakomelingen kwa karakter zijn en onder het zadel.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:24

Op m'n werk staat er 1tje,maar dit is een 1,5 jarige,het is een Tygo X Jumbo Jet die heel erg op haar moeder lijkt qua exterieur.Haar gangen zijn vlak en niet ruim.Het is wel een mooi paardje,maar heel compact met een enorme kont,net zoals mams.
Afbeelding
Dit is m
Afbeelding
koppie
Afbeelding
Mams

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:25

Oja qua karakter is het een rustig beestje,maar kan af en toe in x keer beginnen te meppen.Moet altijd een beetje oppassen bij dat beestje in de wei.

MissHIS

Re: Tygo. v. Numero Uno.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 14:41

Bij mijn twee jaarlingen in de opfok staan ook twee jonge Tygo's. De ene is Tygo x Indorado x Lucky Boy xx x Farn x Wagner en de andere is Tygo x Indorado x Lucky Boy xx x Wagner. Beide dus uit de Loma-stam. Twee hele aansprekende jaarlingen, voldoende aan de maat, correct, uitstraling. De ene (ja sorry weet niet welke van de twee ) is héél bloederig, echt een apart mooi beest. Kunnen ook goed bewegen.
Op de keuring heb ik ook meerdere jonge Tygo's gezien en zij vielen mij in positieve zin op door hun modellen en beweging.

Typhoon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:38

Ik heb een 1 jarige hengst van Tygo x Goodtimes.
Zwart,druipkolletje en achter 2 sokjes.
Stapt heel goed,draaft echt super en heeft ook een hele goede galop.Ook wel goed aan de maat.
Heeft een goed karakter.

xCarlyx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 22:36

Bedankt!
Wij zijn erg over de hengst te spreken. Alleen er is een nadeel. Ik heb gelezen dat deze hengst zware halsen fokt *lees: kort en dik zeg maar* dat heeft de merrie ook!! Die heeft eigenlijk een iets te korte hals. Maar de moeder van deze merrie had een flinke mooie hals.
Dit is de merrie:

Afbeelding

Afbeelding

We zijn bang dat er dan een paard uit komt dat ook een korte hals heeft! Dus klopt dat? Dat hij veel paarden met korte halsjes fokt?

LuvdaTossa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:42

Tygo zelf kan ook wel meppen Een kennis van mij was hem aan het scheren en daar was hij het niet mee eens.

De eerste keer dat ik hem gezien heb, leek mij het karakter wel goed, maar hij kan wel donderen! Leuk om wat nakomelingen zo te zien van hem!

edit

Op de hengstenshow vorig jaar liep echt een geweldig veulen van hem; Tygo x Furore!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:57

Ik zou zelf een hengst kiezen met veel maat en lengte.

Wat voor merrie is het eigenlijk? En hoe groot?

xCarlyx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 23:02

Het is een ster en voorlopig keur merrie. Goede bewegingen en goede springkwaliteit. Ze is compact en niet al te groot. *1.65*
Deze hengst sprak me erg aan omdat hij voor zowel springen als dressuur goede punten heeft gehaald. En we gebruiken de paarden voor springen en dressuur.

Roelove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 09:12

Carly22 schreef:
Het is een ster en voorlopig keur merrie. Goede bewegingen en goede springkwaliteit. Ze is compact en niet al te groot. *1.65*
Deze hengst sprak me erg aan omdat hij voor zowel springen als dressuur goede punten heeft gehaald. En we gebruiken de paarden voor springen en dressuur.

Hierbij een foto van een veulen van Tygo. Veel succes!

Afbeelding

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:39

Ik ken Tygo zelf niet goed,maar de nakomeling van mijn werk heeft een mooie hals,wel breed maar niet kort.Mama zelf heeft een hele korte hals zonder bovenbespiering bijna.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:47

Wij krijgen eind maart een Tygo veulen! Dan is het een Tygo x Corleone. Op de keuring in Friesland afgelopen jaar waren er erge veel tygo's die voorop meeliepen!

xCarlyx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 12:36

bedankt voor alle reacties
Ik vind tygo een geweldige hengt maar ik denk niet dat die het wordt. mede vanwege de hals. denk dat het beter is om het een langgelijnde hengst op de zetten.

tresunique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:01

Wat dacht je van Van Gogh?? Jonge hengst, met maat en ook goede dressuurmatige eigenschappen...............