Fokken met United

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lotti

Fokken met United

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 07:49

Hoi!

Zelf ben ik een zeer grote fan, maar ik begin de indruk te krijgen dat vooral hobbyfokkers gewoon United uitkiezen voor hun merrie omdat deze toevallig zo'n goede punten had...

Bedoel ik niets kwaad mee, het is en blijft een topper in mijn ogen en de bouw is ook niet mis..maar ik denk dat sommige er gewoon United opgooien omdat het United is en niet kijken naar de combinatie met hun merrie..waardoor er nu ook veel mindere United veulens zijn.

Dit is trouwens niet alleen het geval met United..ook met andere hengsten, maar hij is nu eenmaal de jongste "sensatie" om het zo te noemen.

Wat denken jullie/vinden jullie hier van?

ps : aanleiding van dit topic is een goede vriendin die een merrie heeft die ik persoonlijk (en niet alleen ik) totaal geen goede combinatie lijkt met United en haar er toch heeft door laten dekken.als reden gaf ze ook alleen maar zijn punten op..

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 14:08

Dat gebeurt zo vaak,zie maar aan :Gribaldi,Lingh,Jazz,Trento B enz. enz.
Een hoop mensen gooien er idd een hengst op die goed presteert,omdat ie zo goed is,zonder dat ze naar de merrie kijken.
Dat is geen fokken in mijn ogen,maar vermeerderen...heb je helemaal niks aan.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 14:11

ik vindt ook dat je merrie bij de hengst moet passen,mijn merrie zouden wij nooit door united laten dekken omdat hij er gewoon niet bij past,en wij willen heel graag een lingh veulen maar die past eigenlijk maar op 1 merrie van ons en die wordt Z2 klaargemaakt,er komt als je dekt met een hengst die niet bij je merrie past,geen goede combi dus,toch een veulen uit waar je van denkt ja niet echt mooi,veulen wordt gekozen door kwpn,hengst op wacht want slechte veulens,ja als je t zo doet...en dara worden hengsten op afgerekend,die paar veulens van mensen die zo graag een jazz wilde,(bijv.)

tuurlijk kijken wij naar de prestaties van de hengsten,diegene die laatsten worden op de competitie zullen we niet snel pakken,ligt eraan hoe hij liep natuurlijk maar bij wijze van,zoek een hengst uit,past hij bij je merrie dan is t leuk m te fokken,maar om een hengst alleen vanwege zn prestaties blindelings op je merrie zetten,zou ik niet doen,van dat veulen hou je niks over,zo verbeter je ook geen punten van de merrie dus kom je niet verder....