Calvados?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Susan1986

Calvados?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 19:43

Ik heb 'n 4 jarige Calvados. We zijn bezig haar in te rijden. Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met Calvadossen ?

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:56

hay, ik heb geen nakomeling ervan, maar ik vind het een zeer leuke hengst!
Heb je mss en foto van je paardje?
ik vind dat je niet veel Calvadosjes ziet
succes ermee!

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 00:46

Vind juist dat er heel veel Calvadossen op de markt zijn.
Heb er zelf al 3 aangeboden gekregen over het algemeen zijn
het vosjes. De nadruk ligt ook bij springen.

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 08:45

een kennis van ons heeft een calvados, donker bruin, ruin, 6 jaar oud en super springen(m). het is een fijn meewerkend paard.

Cowboy55

Re: Calvados?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 08:46

Susan1986 schreef:
Ik heb 'n 4 jarige Calvados. We zijn bezig haar in te rijden. Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met Calvadossen ?

Alleen met de drinkbare variant....

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:43

Ik heb een Calvados gehad, Odin (Calvados x Amor x Wagner). Het was een bruine ruin zonder aftekeningen. In mijn profiel kun je foto's van hem vinden.
Helaas heb ik hem afgelopen november moeten laten inslapen.

Susan1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 11:14

Zal vanmiddag 'ns 'n foto van haar plaatsen, als ik 'n fatsoenlijke kan maken
@ Odin: wat was dat 'n lekker ding zeg... altijd verschirkkelijk als je paard moet laten inslapen
Ik heb 'n tijdje op 'n springstal gewerkt, en daar reed ik 'n Calvados-hengst, was net 'n uitvergrote haflinger met 4 witten benen en 'n brede bles. Maar hij kon echt super springen! Was wel 'n beetje 'n rotzak, als je em moest vlechten niet stil willen staan, en altijd bijten.
Mijn merrie is wel heel vriendelijk en heel fijn te handhaven! Ben d'r nu aan 't longeren elke dag, en denk dat ik er volgende week voor 't eerst opga Foto komt dus straks!

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:29

heb eerder een calvados van 1.80 gereden, donkerbruin en 4 witte voetjes. Ik was er destijds M2 mee en er is iemand nog Z-springen mee geworden, maar daarna ben ik hem uit het oog verloren.

Beetje apart paard, kon overeind gaan staan om niks en was bang voor smalle doorgangen (ook al waren die 2 meter breed, haha). En ik moest zijn hoofdstel in 3 stukken opdoe want ik kon hem niet aan zijn oren komen.

Dat paard zal nu een jaar of 13 zijn denk ik.

Wobelisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:27

wij hebben 2 calvados paarden. we hebben er super ervaringen mee. heel makkelijk te rijden en fijn in de omgang.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:32

Ik ken ook een aantal fijne Calvados-nakomelingen. De best presterende is zonder twijfel de merrie Pherna (mv. Tangelo xx), die internationaal springt onder Julia Kayser. Zij heeft een goedgekeurde hengst gebracht, de Jacomar-zoon Utopie.

Bellex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:57

Ik rij een calvadosnakomeling, ze zijn heel fijn om te rijden, kijk maar eens in mijn profiel

wonderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:22

Ik heb wel eens gehoord van iemand die meerdere nakomeling van Calvados heeft gereden dat ze nogal moeite hebben met changeren. Hebben meerderen die ervaring?

Marleen79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:59

Mijn zusje rijdt een Calvados x Nooitgedacht, daarvoor reed ze zijn volle broer. Beide paarden zijn erg groot: de eerste was ongeveer 1.73m, de andere is bijna 1.80m! Ze zijn beiden bruin met weinig wit. Beiden zijn leuke springpaarden en fijn in de omgang.

Bellex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 07:32

@wonderland: Ivana heeft in ieder geval moeite met het aanleren, maar dat kan ook door mij komen, omdat ik het aanleren ook niet goed zelf kan, ze kan in ieder geval weel een eenvoudige galopswissel

@Marleen79: Ze zijn groot hea! Wow, ik moest ook wel ff slikken toen ik Ivana voor het eerst zag En wat betreft dat springen, ze kunnen inderdaad GE-WEL-DIG springen!!! Zow! Petje af Ik heb laatst ook een andere Calvados gezien die sprong ook al zo goed...Bij de regiokampioenschappen hier reden er ook "maar" 13 Calvadossen mee hoor

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:32

Ik heb een Calvados ingereden, was niet zo groot, rond de 1.65, en schaapachtig mak . Daar kon je echt nog een bom naast laten ontploffen, die keek echt niet raar op. De eerste keer erop maar meteen los gegaan, en we stapten door de bak alsof ze nooit anders gedaan had, niks rillerig, gewoon helemaal op d'r gemak (terwijl ze 3 weken daarvoor rauw uit de wei kwam). Het was er wel eentje die liever lui dan moe was, behoorlijk flegmatiek, maar zo cool heb ik ze echt nooit meer meegemaakt. Wat ze dan wel weer had was erge voernijd, tja, raar paard haha!

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:42

heeft iemand een foto van zijn paardje?
ben wel benieuwd...

Bellex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:51

kijk maar in mijn profiel, de vos met witte bles(Ivana)

laurien_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:53

wij krijgen dit jaar 2 calvadossen bij
Ze komen allebei rond juni (uitgeteld)
Heb er nog geen ervaring mee verder, maar wou het wel even melden:p

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:16

Afbeelding

Nog een Calvados, merrie drachtig van Undercover..
Ze staat niet helemaal zoals het hoort..

M

Bellex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:21

wat een leukerd zeg!

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:15

Martichir, jouw Calvados merrie heeft qua bouw erg veel weg van mijn Calvados-nazaat Odin (kijk maar in mijn profiel, het is de bruine)

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:16

mooi paardje

martichr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:18

Odin schreef:
Martichir, jouw Calvados merrie heeft qua bouw erg veel weg van mijn Calvados-nazaat Odin (kijk maar in mijn profiel, het is de bruine)

Het paard op de foto is een Calvados* Nimmerdor * Lucky Boy* Rigoletto.
Voor een Calvados vind ik het een luxe verschijning, ze is inmiddels iets evenwichtiger uitgegroeid. Wat ik opvallend vind is het karakter.. precies zoals hier eerder beschreven, zeer makkelijk, 100% betrouwbaar, soms een tikje lui...
Ik lees dat je paard een nekwervelprobleem had...hij is bruin maar lijkt inderdaad aardig.. iets volgroeider..
De merrie op de foto is als 2 jarige over de kop gegaan in de opfok en heeft daar lang last van gehad. Ze lijkt er nu volledig overheen gegroeid, maar bij de keuring viel op dat ze na een sprong bij de 2e hindernis de coordinatie kwijt raakt.. om over nr. 3 maar te zwijgen. Het is ook geen superbeweger.. mogelijk hierdoor, maar volgens mij zijn calvadossen vaker wat stijfjes..
Zadelmak maken was echter appeltje eitje en springen doet hier verder niemand..

M

Nb. Mocht iemand nog een suggestie hebben voor een hengst voor volgend jaar... ben benieuwd..

Bellex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:59

Florestan I(die leeft toch nog)