KWPN HENGST VAIllant bij Oldenhoff?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

carrembally

KWPN HENGST VAIllant bij Oldenhoff?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 19:38

Wat denken jullie van deze hengst?

Ik ben van plan om mijn kroongraag x Abgar merrie van 1, 57 mee te dekken. Wat denken jullie van deze combinatie?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:52

Kleine merrie.

Foto's?
Doel van het veulen?
goede punten?
slechte punten?
predikaten?
enz enz enz

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:57

Is er al iets bekend over het dekgeld? Ik overweeg ook om mijn merrie door hem te laten dekken.

Ik heb een kleine(1.58,5), zeer bloederige, iets lange merrie.
Ontzettend veel vermogen, heel sensibel en electrisch in de reflexen. Vooral in het achterbeen heel sterk, voorbeen zou nog iets vlugger mogen(ze heeft haar best ook nog niet echt hoeven doen op de sprong, kan best beter worden als het wat hoger wordt dan L, maar ze staat nu met een blessure.).

Mijn grootste verbeterpunten zijn de maat en massa(+iets meer beenwerk!), het karakter zou iets minder gecompliceerd mogen(is geen speerpunt). Achterbeen mag iets gehoekter en de galop zou met iets meer veer mogen, merrie is wat vlak in de galop.

Wat zijn jouw motieven om eventueel voor deze hengst te kiezen?

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:09

Ik heb even in je profiel gespiekt en op paardenfokken gekeken. Is het de merrie Sarera-utopia of is dat toevallig een andere kroongraaf x abgar uit die stam? (deze merrie komt uit de moeder van Manhattan, Utopia)

Als het dezelfde is ben ik wel benieuwd hoe de andere veulens waren(sydney, placido en cantos)?
En dan ben ik ook helemaal benieuwd waarom de keus nu op Vaillant valt, dat is toch wel een heel ander type paard dan de drie hierboven.

carrembally

Re: KWPN HENGST VAIllant bij Oldenhoff?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 21:57

Het is inderdaad Sarera utopia.

De cantos was aan de kleine kant. De Placido is nu 2, 5 jaar en 1, 52m. Staat te koop bij www.hbcstal.nl. En de Sydney van vorig jaar was een super lux groot veulen. En de merrie is nu wederom drachtig va Sydney. Het is echt een bloederige merrie die super kan bewegen en een goed karakter heeft maar soms wat nerveus kan zijn. Vaillant lijkt me een groot paard met veel massa en een super sprong.En de springgenen moeten toch verankerd blijven in deze merrielijn.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:12

Had al gedacht dat de cantos wat klein zou zijn. Ken er toch al veel die niet echt aan de maat zijn en die komen uit flinke merries. Misschien trekt het nog wat bij.

De placido had ik wel groter verwacht, jammer dat die zo klein gebleven is. Vond ik zo op papier wel een hele mooie combinatie

Ben benieuwd hoe dat Sydney-veulen over twee jaar is en hoe het veulen van dit jaar wordt

Vaillant is zeker groot en met veel massa. Springen deed hij enorm simpel, voor zou ietsje vlugger mogen, maar een paard met zoveel vermogen wordt natuurlijk niet zo geprikkeld om vlug te zijn Achter vond ik hem heel goed.
Ben het zeker met je eens dat je de springgenen in zo'n lijn moet houden. Dat is iig weer één merrie die voor de springpaardenfokkerij behouden blijft ipv commercieel bij Krack of Gribaldi etc gedekt wordt...

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:23

Ik laat mijn Concordemerrrie dekken door Vaillant. Ben het helemaal met Gomoir eens over dat 'simpele springen'. Maar dat zie ik graag bij een jong paard met zoveel vermogen (hij kreeg daarvoor ook een 9 in Ermelo). En de bloedlijn is natuurlijk superinteresant. For Pleasure x Nimmerdor. Ik heb hem in Den Bosch gezien en het is een beetje een massale uit de kluiten gegroeide kleuter maar ik weet zeker dat het een fantastisvch sportpaard wordt. En hopenlijk een heel goed vaderpaard natuurlijk!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:38

Ook wij hebben Vaillant in gedachten, ben ook erg benieuwd wat hij qua dekgeld gaat doen. Iemand enig idee wanneer er een hengstenshow is bij Oldenhoff?

Vaillant lijkt me heel geschikt voor onze Karandasj, ook voor haar moeder overwegen we hem maar die merrie is eigenlijk weer wat te kort in de rug.

celano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:23

Ik heb gebeld. Hengstenshow is 15 april, 20.00 uur op Manege Gunterstein in Breukelen! Dekgeld vergeten te vragen...... Misschien beetje stom, maar 100 euro meer of miner maakt mij niet uit als ik een hengst graag wil.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:43

Jonge hengsten zullen rond de 800 en 900 zitten, behalve als je Santano heet

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:49

celano schreef:
Ik heb gebeld. Hengstenshow is 15 april, 20.00 uur op Manege Gunterstein in Breukelen! Dekgeld vergeten te vragen...... Misschien beetje stom, maar 100 euro meer of miner maakt mij niet uit als ik een hengst graag wil.

Mij ook niet, maar daarom wil het nog wel graag weten . Maar ik bel tzt wel even want ik hoop rond die datum onze merrie al bij de hengst te hebben gehad .

Bedankt voor het doorgeven van de datum.

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:09

Ik ga ook voor Vaillant dit jaar. Mijn merrie is 1.63m en langgelijnd, erg bloederig type met zeer goede draf en galop. Ze heeft zelf internationaal eventing gelopen.
De Oldenhoff is bij mij om de hoek en vorig jaar hebben mijn beide merries daar gestaan om te dekken. Ik ben zeer te spreken over hun service!
Groot voordeel in Denbosch vond ik ook het nuchtere karakter van de hengst.

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:12

Gomir: Kunnen we mooi samen gaan kijken de 15de april als je het red met je studie

karinna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:57

Ook ik denk dat hij heel goed kan passen bij een merrie die hoog in het bloed staat.
En inderdaad .... wat kan hij springen!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:53

Ik wil er eigenlijk voor 15 april al uit zijn (en bovendien wil ik een paard liever even op stal en stand zien dan in een show Heb hem al genoeg zien lopen met de verrichtingen)

Maar een show is altijd leuk natuurlijk

Als iemand het dekgeld weet hoor ik het graag, anders ga ik zelf bellen na de peescontrole van mijn merrie. Eerder weet ik toch niet zeker of ik ga dekken

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:53

Ik wil er eigenlijk voor 15 april al uit zijn (en bovendien wil ik een paard liever even op stal en stand zien dan in een show Heb hem al genoeg zien lopen met de verrichtingen)

Maar een show is altijd leuk natuurlijk

Als iemand het dekgeld weet hoor ik het graag, anders ga ik zelf bellen na de peescontrole van mijn merrie. Eerder weet ik toch niet zeker of ik ga dekken

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:03

Gomir: na volgend weekend zal Vaillant in Ouderkerk staan, dus dan kunnen we evt x langs gaan?? Eind feb komt de hengstenfolder van ze uit. Ik zal er 1 voor je meenemen naar Cursus.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:22

Graag! (heb jij trouwens al wat gehoord van cursus?)

Dan spreken we gewoon een keer doordeweeks af, kom ik wel met het OV (En dan kan ik jouw paardjes ook meteen een keer meeten!)

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:05

Ik heb het gevraagd en het dekgeld van Vaillant is 750,- euro. Onze oudste merrie gaat terug bij Aachen en als ik het kan regelen met de amazone die Velvet in training heeft, willen we Velvet laten dekken door Vaillant.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:40

Ziolette schreef:
Ik heb het gevraagd en het dekgeld van Vaillant is 750,- euro. Onze oudste merrie gaat terug bij Aachen en als ik het kan regelen met de amazone die Velvet in training heeft, willen we Velvet laten dekken door Vaillant.

Sorry, tikfout, zie het nu pas . Dekgeld is 700,- euro .

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:14

Dan hoef ik daar niet meer achteraan te bellen iig.

Ik wil volgende week eens wat rond gaan bellen, dan kan ik na de controlescan van haar pees laten dekken als ze weer hengstig is(of die scan moet 100% meevallen, maar daar ga ik maar even niet vanuit als ik naar het klinische beeld kijk...
Ik zie wel lastig wanneer ze hengstg is nu ze boxrust heeft trouwens, normaal trok ze altijd erg naar mijn ruin toe, maar dat merk ik nu dus niet

tjielp17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:12

een vriendin van mij werkt bij oldenhoff kan wel eens vragen wat het kost?

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:16

tjielp17 schreef:
een vriendin van mij werkt bij oldenhoff kan wel eens vragen wat het kost?

Twee posts boven je staat wat het kost .

carrembally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 12:02

klopt!. Mijn kroongraaf wordt ook gedekt door VAILLANT.