Ik ga een ultieme poging wagen de ouders van mijn paardje te achterhalen. 8 Jaar geleden is er iemand geweest in de omgeving van Helmond die een arabier merrie had. Deze heeft hij laten insemineren door Ed King Hill in juni '97. Op 15-5 1998 werd er een platenbonte donkerbruine merrie geboren met 4 witte benen, Zij is verkocht tussen november '98 en april '99. Ze was toen ongeveer 7 tot 9 maanden oud. Als veulen had zij de naam "Froukje " Ze is verkocht naar Dordrecht voor een zeer beste prijs. De dierenarts die haar de veulenentingen heeft gegeven is de heer Ouwerkerk uit Helmond. Deze wilde me zeer graag helpen ( dank !! ) maar kon geen admsinistratie meer ophoesten vam zo lang geleden.
Dus, wie o wie kent iemand in de omgeving Helmond, die een arabier merrie had of heeft en daarmee heeft gefokt. Ed King Hill is een uitstekende hengst, dus er is goed over na gedacht.
Via het stamboek hebben we paps bevestigd middels dna-onderzoek. Het veulen is echter verkocht voordat ze aangemeld is bij het stamboek.
Overigens is ze uitgegroeid tot een bloedmooie merrie met veel wedstrijd capaciteiten en heeft duidelijk het spring vermogen van papa.
Dan kun je in elk geval een papier krijgen waar EKH op staat. Je zou het ook na kunnen vragen bij de Nieuwe Heuvel. Misschien hebben zij de papieren nog.
Via dna onderzoek laten we Ed king Hill op haar papier zetten. Wat bedoel je met "De nieuwe Heuvel "? Of is dat de stal waar hij ter dekking stond....das een goed idee!!! Zal ze gelijk een mailtje sturen.
Dan moet het stamboek toch iets van een dekbewijs hebben gekregen toen de merrie gedekt is? Kun je via hen niet proberen welke mensen een arabier hebben laten dekken omgeving Helmond?
Ik woon dan in Helmond, ik ken wel iemand die arabieren heeft en fokt, maar dat zijn echt alleen 100% arabieren, dus denk net dat je die bedoelt. Dan terug graven in mijn geheugen (die immers niet zo diep is) kan ik me ook geen mensen herinneren die een of meer arabjes had, ook hier thuis weten ze zo niemand.
Ik zal binnen kort wel eens naar de man gaan die die arabieren fokt, zal wel eens vragen of die ook ooit eens met Ed King Hill gedekt heeft...
nee. helaas....dus als jij me kan helpen heel graag. Het enige dat ik weet is dat deze al wat oudere man zijn arabier merrie heeft laten dekken/insemineren in 1997. Het vermoeden is dat de merrie een schimmeltje is. DA is de heer Ouwerkerk.
Is het ook niet zo dat ze altijd na een paar jaar alle administratie weggooien? heeft toch wel een bepaalde bewaartijd ofsow? hoop egt dat je er achter kan komen!! succes ps heb je al geprobeerd te mailen naar de nieuweheuvel??