Jetset D X Ulft, info over 3 volle broers gezocht (upd 8/9)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Jetset D X Ulft, info over 3 volle broers gezocht (upd 8/9)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 09:08

Gezocht, informatie over de volle broers, Oleander, vos 1996, Pascal, bruin 1997 en Troubadour, donkerbruin 2000
Laatst bekende stand Oleander L2, laatste stand Pascal M1 en is daarna naar Amerika gegaan. Van Troubadour is verder niets bekend.
De 4e broer, Raimond, loopt momenteel ZZ-Z.

v. Jetset D
m. Gera, ster, prestatie
mv. Ulft.
mmv. Fresco

Ik wil graag weten op welk niveau zij nu in de sport lopen.

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:25

ja!!!!!! pascal is van mij geweest!!!!! het is een jetset x ulft idd, een ruin van 1997! hij komt idd uit Gera. Ik heb hem gekocht toen hij 2,5 jaar was. Ik heb m zadelmak gekocht en ben in juli al wedstrijden gaan rijden. het was een ruin met 4 witte sokjes en wat wit op zn hoofd, een heel lief beest! ik heb toen ie 4,5 was M2 ingeschreven maar vlak voor die wedstrijd had ik m verkocht naar het buitenland. daar is hij nu hunter en springt redelijk laag. nog geen meter. er rijdt nu een vrouw op die er heel goed voor is, maar weinig van hem vraagt. de laatste keer dat ik pascal zag, nov. 2004, waren heel wat spieren in zn hals en achterhand verslapt helaas. wat wil je nog meer weten?

En volgens mij heb ik troubadour op de foto. Ik heb hem bij de fokker, 2 gebr....? (naam vergeten) gezien toen hij nog een veulentje was. Het was een donkerbruine met weinig wit. Helaas heb ik die foto niet digitaal. Ik kan kijken of ik m digitaal kan maken als je wilt??

tienus63

Re: Jetset D X Ulft, info over 3 volle broers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 16:19

@ horseNL00

hartstikke bedankt, pm is onderweg!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 10:01

Inmiddels het stamboeknummer van Troubadour achterhaald, maar daar ben ik nog niets verder meegekomen.

Info over Pascal is nu wel compleet, alle info over Oleander en Troubadour is welkom.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 13:44

Tevens blijkt er uit de Ulft-merrie nog een Damiro nakomeling te zijn, geboren in 1993, La Belletiere, bruine merrie.

Ze is in Nederland Z springen geweest, daarna is ze verkocht naar België
Wie weet wat ze in België gelopen heeft? Is ze nog ingezet voor de fokkerij?

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:53

Is de rest van deze familie reeds boven water?

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 17:15

Ik heb de namen van van alle nakomelingen, ik heb het stamboek nummer 00.07829 van Troubadour, maar ik kan helaas niets over hem vinden.

Van een andere nakomeling is dus goed gekeurd bij het A.E.S. Daar een mailtje naar toe gestuurd, geen antwoord gekregen.
Dit is een 7 jr Now or Never, Socrates, stamboeknummer 99.01804.

En van de 10 jarige Jetset nakomeling, Oleander, vosruin, ben ik eigenlijk ook niet veel meer te weten gekomen, behalve dat de laatst bekende stand L2 +6 is.

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 17:56

Nog even een toevoeging op Socrates, hij springt in Duitsland. Waarschijnlijk onder de eigenaar of zoon van eigenaar; Frank Boerhof. Op de site van het A.E.S. staat weliswaar het adres van de eigenaar, maar ik heb geprobeerd deze te bellen, maar ik kreeg een informatie toon.

Ik ben ruiter en paard op een duitse startlijst tegen gekomen van mei 2005, op dat moment sprongen ze Kl. L/B-national. Is waarschijnlijk te vergelijken met de nederlandse klasse M.

Hij loopt waarschijnlijk in de regio Uelsen/Lingen. Dus dichtbij de woonplaats van de eigenaar volgens de gegevens van het A.E.S.

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 18:25

Ik had niet goed gelezen, het moet E.S., Europees Stamboek i.p.v. AES zijn.

Veteris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:37

en hier is de eigenaresse van troubadour!

hij loopt op dit moment niet in de sport maar het is wel de bedoeling om hem in de toekomst te gaan starten. hij is nog steeds hengst en super braaf , alleen iets klein gebleven (maar is voor mij geen probleem).

foto:

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 19:30

Jeetje, wat een beauty, ik stuur je ff een pm!!
Ik had eerlijk gezegd de hoop opgegeven dat ik hem zou vinden. Vooral omdat hij bij het KWPN niet in de sport bekend is.

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 12:50

Kom net bij onze smid vandaan, hij blijkt Socrates wel vaag te kennen. Hij komt in ieder geval de eigenaar weleens tegen. Komt ongetwijfeld een vervolg op.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:29

Super Tienus63 dat jou zoektocht wel zo goed gaat! Altijd mooi om die paarden terug te vinden!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 14:04

Ik ben heel toevallig Oleander tegengekomen op internet; hij staat nu in Denemarken.
Ik denk dat hij daar nog niet zo lang is, ik zie tenminste een post van de huidige eigenaresse gedateerd 21 aug. 06.
Hij wordt nu bereden door een 13 jarig meisje, tenminste als mijn Deens goed is.

http://heste.dyregalleri.dk/html/gal_vi ... p?ID=21901 (deense bokt)

Het gaat ineens verbazingwekkend goed met mijn zoektocht; eindelijk vind ik meer info over de huidige eigenaar van Socrates, een halfbroer van de Jet Set nakomelingen in dit topic.
Hij loopt klasse M in Duitsland, volgens de site.

http://www.allroundhorses.com/Enieuwe-paginaE_1.htm

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 01:46

Ik kom net dit topic tegen, en ik weet dat het ontzettend oud is. Deze paarden zijn gefokt door 2 ooms van mij, Gebroeders van Hemert. Jammer dat de foto's het niet meer doen, ik had ze graag willen zien! Gera is helaas overleden, maar ik kwam toevallig op horsetelex en zag deze namen, ik ging zoeken en kwam op dit topic altijd leuk om te zien dat mensen er plezier mee hebben gehad!

horseNL00

Re: Jetset D X Ulft, info over 3 volle broers gezocht (upd 8/9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 07:38

Jammer dat Gera inmiddels is overleden. Pascal leeft nog steeds, hij is nog steeds bij zijn toenmalige eigenaresse in de USA waar hij nog steeds hunter-classes loopt. Ook rijdt zij met hem verdienstelijk dressuurwedstrijden. Ik heb hem in het verleden nog 2x opgezocht in de VS.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 12:31

Oleander in Denemarken, heeft kissing spines. Volgens mij is staat hij nog bij dezelfde eigenaresse. Zij rijdt inmiddels op niveau dressuur met een valk. Deze eigenaresse is actief op fb.
Eigenaresse van Socrates zit ook op bokt, Socrates staat te koop.

bert ad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:50

Hallo,
ik weet dat deze topic erg oud is.
Maar wil even antwoorden over de vraag naar La Belletiere.
Deze merrie leeft is inderdaad gebruikt in de fok en rijdt nu weer.....
Is in mijn bezit..
Bij meer interesse ff antwoorden

Bert

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:09

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 20:36

@ Bert ad, leuk, pakt ze het braaf op na al die jaren moederen?

Onze merrie mag nu moederen, ik rijd niet meer vanwege mijn gezondheid.
Inmiddels heeft ze drie veulens gehad en is ze drachtig van veulen nummer 5. Veulen nr 3 is verworpen op ongeveer 4 à 5 maanden dracht.
Eerste veulen is op driejarige leeftijd in de opfok verongelukt, tweede staat inmiddels weer thuis en is nu 2,5 jaar oud, derde veulen is verkocht en staat sinds drie weken bij haar nieuwe eigenaar.